Selasa, 13 September 2011

GEMPAR!! Apabila Pemimpin Pas semuanya Belajar ilmu Bangang!


Entah apa la nasib UMNO selaku tunjang kerajaan Malaysia, apabila dapat parti pembangkang bangang seperti Pas. Daripada Presiden, Timbalan Presiden dan bawah-bawah presiden, termasuk blogger2, facebooker, ahli dan pengikut Pas, semuanya banggang tahap gaban.

Otak kosong takdak isi. Serupa tong drum, kosong, bila diketuk bunyinya kuat. Tong Tong..

Sama juga la dengan puak Pas ni. Walaupun Tuan Ibrahim bawa isu banggang masuk haramkah, pengikut Pas yang lain tetap anggap ini peluru baru nak tembak UMNO.

Imam Syafie berkata:


“Aku mampu berhujah dengan 10 orang yang berilmu tetapi aku pasti kalah dengan seorang yang jahil, kerana orang yang jahil itu tidak pernah faham landasan ilmu”....


Maknanya, orang berilmu susah nak berbicara dengan orang yang takdak otak. Cakap la macam mana pun, jika otaknya kosong mereka tetap akan mempertahankan apa yang mereka tahu saja. Walaupun benda tu tak betul, mereka tetap akan kata betul, disebabkan itu saja yang mereka tahu.

Begitula juga perihal Tuan Ibrahim yang tak sudah-sudah mengungkit perjanjian MoU diantara UMNO dan Parti Komunis China.

Parti Komunis China zaman sekarang, dah tak perang2 dengan orang lagi. MoU tu, persefahaman diantara dua parti pemerintah. Apa yang kita boleh belajar dari dia, dan apa yang boleh dia belajar dari kita.

Mat Sabu dan ahli Pas komunis pulak, mengagungkan Komunis PKM yang jelas-jelas dok bunuh tentera dan rakyat kita pada zaman dulu. Apakah itu komunis yang baik?

Parti Komunis China, menjadi pemerintah kerajaan negeri China sekarang. Merupakan Negeri Asia yang termaju dan terpantas dalam pembentukan ekonominya, bukan saja di Asia, bahkan dunia. Itu yang Malaysia nak belajar dan ambil pengalaman.

Bukannya macam Pas, dok agungkan orang yang bunuh kaum sendiri dan seagama sendiri.


Sudah-sudah la Pas, bawa la cerita yang lebih bijak dan isu yang lebih matang. Dah bosan kami nak terangkan benda remeh pada orang tak cukup akal macam orang Pas ni.

Kenapa la banyak sangat pemimpin Pas akal serupa Mahfuz dan Mat Sabu? Takdak ka yang lebih cerdik sikit?

McTheory:
Boleh muntah darah tengok perangai Pas

2 ulasan:

AFTERDARK berkata...

itulah sebabnya susah benar nak jawab komen-komen penyokong pembangkang di facebook dab blog.. macam dram kosong.. berdebat dengan mereka kita plak boleh terjangkit jadi bodoh.. haha :)

Tanpa Nama berkata...

PAS & PKR telah diperbodohkan oleh DAP mereka sungguh berbangga utk diperbodohkan.