Khamis, 29 September 2011

GEMPAR!! Pakatan Haram TOLAK Nik Aziz??



Eleh Harakah, pusing-pusing pulak ya. Konon PR akui enakmen syariah Kelantan dan Terengganu mengenai perlaksanaan hudud, walhal ceritanya harapan dan impian PAS nak melaksanakan hudud di Kelantan sekiranya berpeluang memerintah negara telah terpadam sama sekali.

Kami langsung tak terkejut atau terkezut seperti mana kata orang muda. Awal lagi pun penulis dah tahu yang PAS hanya anjing suruhan DAP dan PKR. Sidang media Pakatan Rakyat di ibu pejabat PAS pun diadakan selepas tengah malam supaya tidak sempat keluar dalam suratkhabar hari ini seterusnya meletakkan PAS terutamanya dalam bahang api yang membara.

Nampaknya ayat-ayat yang memuji melangit Nik Aziz kerana ‘keberanian’ menghidupkan semula isu hudud ini dan selang seli dengan petikan Al-Quran, akan sekali lagi kembali jadi bahan arkib.
Sekurang-kurangnya untuk satu jangka masa tertentu (yang amat panjang)


Penolakan ini sudah pastinya tidak dilihat sebagai penentangan terhadap Islam oleh balaci mereka. Jangan kata UMNO kang, murtad dan neraka saja yang diarahkan. Itu saja dah jelas menunjukkan bahawa ia bukan berkenaan agama tapi politik.

Pengajaran kepada balaci, lepas ini janganlah jadi bodoh bebenar. Kami yang menulis dalam ini sudah lama bergelumang dengan politik PAS walaupun bukan ahli PAS, hampir sudah hafal segala gerak geri dan jangka semua keputusan.

Sebab itu bila ada balaci yang melihat kenyataan Nik Aziz (disokong Anwar) untuk melaksanakan hudud di Kelantan kalau ditakdirkan Pakatan memerintah, kami sambut dengan senyum sinis saja. Dah tau dah apa akhirnya nanti, tetap keutamaan DAP juga yang diletak atas sekali.

Lepas ini toksah cerita pasal hududlah sebab polisi tutup mulut mengenai hudud ini kekal berterusan. Dalam pada sibuk dan promosi keterbukaan, dia sendiri terang-terang amal polisi tutup mulut, terbuka apa jadahnya itu?

Nik Aziz, itu petanda cakap mu dah takdok nilai doh.

Tanda Besar Nik Aziz dah Tuo dah Takde Guno lagi dohh..

MyKMU

Tiada ulasan: