Isnin, 19 September 2011

GEMPAR!! Sorang Lagi Artis Masuk Pas, Amer Ruffage?

Amer Ruffage..

Amer Munawer, atau lebih dikenali dengan panggilan Amer Ruffage. Bekas ahli kumpulan Ruffage yang terkenal dengan lagu 'Khalayan' dikatakan sudah meninggalkan dunia hiburan sebagai artis yang penuh glamor. Amer juga dikatakan menganggotai kumpulan tabligh di Alor Setar untuk mendalamkan lagi ilmu agama.

Amer juga dikatakan sibuk dengan perniagaan baru dalam bidang daging segar, dan lebih menumpukan diri dalam bidang keagamaan. Sertai menyertai kumpulan nasyid untuk membuat album baru.

Mc ada berjumpa dengan salah seorang ahli keluarga Amer, dan berbual agak panjang mengenainya. Keluarga Amer ni keluarga yang agak berada, mempunyai perniagaan yang agak besar di Kedah dan Kuala Lumpur.

Abangnya seorang ahli perniagaan, yang seorang lagi masih lagi dibidang muzik (pengiat muzik undergroud) dan juga seorang kakak yang bekerja di luar negara.

Amer kini lebih tertumpu dalam bidang perniagaan dan mendalamkan ilmu agama. Cuma keluarga Amer ni lebih berat kearah pembangkang. Salah seorang dari pakciknya juga diantara kroni Anwar Ibrahim dan mempunyai rangkaian perniagaan yang besar di Kuala Lumpur.

Bapanya yang lebih dikenali sebagai Haji Yusof dikatakan seorang ahli Pas dan aktif di dalam parti.

Ada yang kata Amer perjuangannya berat kearah pihak Pas dan menyokong Pakatan Haram. Samaada tuduhan ini benar atau tidak, hanya tuan punya badan yang tahu.

Tidak semestinya keluarga menyokong pembangkang, tuan punya badan pun mengikut. Tetapi kalau nak diikutkan secara logiknya, pembaca pun faham-faham je la.

Mungkin dia baru masuk, dan masih belum menunjukkan taringnya..

McTheory:
Kenal dengan Amer ni.. dengan Rozita Che Wan pun kenal rapat.. nanti kita bongkar.. heh..

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

MAK BAPAK DIA ORG SENANG ATAS JASA PEJUANG DULU GAK. KALAU X MERDEKA WA RASE DIA JADI KULI BATAK KOMUNIS BASUH JAMBAN JEK HUHUHU

Tanpa Nama berkata...

aku tak paham la banyak artis yg dah tak laku akan masuk pas konon nak bertaubat...kalau masuk jemaah tabligh aku sokong dan respect kat amer ni tapi kalau ko masuk pas kira ko ni mangkuk la sebab ko dah jahanamkan nama jemaah yg berdakwah.penah ker tak ko pikir yg puak pas ni mempertahankan gereja atas nama politik bangsat yg mencari undi kafir???

ada otak pakai la bro amer...
jgn cari publisiti murahan...

pejuang hamas...

Tanpa Nama berkata...

salah faham ttg islam menyebabkan mereka join pas, macam lokman bob jugak. Satu peringkat pengajian agama jika tanpa guru mursyid akan mendorong semangat tertentu yang depa rasa boleh disalurkan kepada pas. Dulu saya pernah terlibat dgn gerakan tabligh, sekitar 1990. Gerakan tabligh jelas tidak menyebelahi mana mana parti, bahkan perbezaan mazhab pun dibincang dengan berhemah. bagi saya, the real tabligh tidak sesekali menyertai politik. Politik untuk opportunis!(walau ada the real potitician untuk negara,bangsa) Kalu main terjun saja dalam politik terutamanya Pas, maka anda akan dilelong serata negara. biasalah opportunis meet opportunis. Jangan jadi mcm lokman.

jojo berkata...

Kalu dibandingkan antara artis yg masuk UMNO dgn artis masuk PAS jauh beza. Malas cerita pnjg, masing2 pikirla secara waras