Sabtu, 8 Oktober 2011

TUDIAA!! Bajet DS Najib Buat Anwar Ibrahim Berpeluh Dahi! heh..

Undilah saya, saya akan bawa tuan-tuan dan puan-puan ke Putrajaya, kalau tak jadi pemerintah, makan angin boleh jugak!
Terbeliak dan tak sangka dengan bajet 2012 dibentang oleh PM DS Najib, yang begitu memeranjatkan Anwar dan Dap. Anwar dengan penuh sifat dengki dan iri hati, terus mengeluarkan kenyataan demikian.


Apa benda la Anwar. Umur dah 60 tahun lebih, tapi perangai tidak matang di tunjukkan kepada orang ramai. Kalau ko jeles pun, agak2 la. Cover la sikit perangai buruk mu itu.





Anwar terkejut bila DS Najib memperuntukkan 230.8 billion untuk bajet kali ini berbanding Pakatan hanya 220 billion dalam pembentangan bajet atas anginnya itu.

Malah kerajaan selalunya akan menumpukan dalam bidang ekonomi dan pembangunan tetapi kali ini kerajaan BN lebih kepada kebajikan dan kemudahan kepada rakyat Malaysia.

Mungkin Anwar dapat menjangka jumlah yang dibentang, tetapi tidak menjangka dengan pengurusan bajet kali ini yang begitu tersusun dan hampir 70% pendapatan negara ditumpukan kepada rakyat dalam segi subsidi, habuan dan membaik pulih.

Penjawat awam dan kakitangan kerajaan seperti biasa, memperolehi sumbangan terbesar. Manakala, pekerja swasta masih lagi terabai malah tiada sebarang usaha bagi meningkatkan ekonomi pekerja di bidang swasta.

McTheory:
Bila agaknya kerajaan boleh membantu dengan membuat gaji minimum pekerja swasta?

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Saya tak setuju lah dengan PM kita nih! Semua rakyat dapat faedah dari bajet ni, tapi kenapa TIADA PERUNTUKAN UNTUK SAKIT TULANG BELAKANG DAN KOTE TAK BOLEH NAIK? Camana ni? Macamana saya nak menyondol lagi dari belakang nih? Tak adil betullah kerajaan BN ni... patut kasi lah sikit elaun untuk meringankan beban orang yang akan ke BAMBOO RIVER NI.... apalah....

Tanpa Nama berkata...

laa.. Bro. Bukan ke najib dah bg prubtan percuma pd warga emas yg umo 60thn ke atas. Bapak Anwar Bin Ibrahim (BABI) kan layak dpt. Xyah g luar negara brubt. Dlm negara dpt free. Lgpun nurse dri china pun org leh bg hahaha. Confirm x sakit. Kote pun mencanak naik mcm belanjawan pakatan sial bodoh 2. Hahaha. Gelak lg