Sabtu, 8 Oktober 2011

PANAS!! Apa Komen Pas Mengenai Bajet 2012??

Iklan minuman keras halal.. Pasberg! Hanya untuk ahli Pas sahaja!

Seperti di janjikan mari kital ihat komen-komen dari portal rasmi pembangkang.  Dah nama pun pembangkang, kalau tak bangkang tu bukan merekalah. 


Artikel di atas Mc petik dari haramkahdaily, kitab rasmi puak Pas. Lawak pulak bila baca tajuk artikel, sepenulis artikel ni ingat buat bajet sesebuah negara macam buat tugasan di sekolah gamaknya. Boleh tiru-tiru ya?

Macam mana DS Najib nak cedok bajet pembangkang? Pakatan buat bajet atas angin dua hari lepas, kemudian disusuli oleh bajet oleh kerajaan BN. Sedangkan kalau tak silap Mc, bajet 2012 ni dah lama di kaji dan di rancang, bukannya boleh buat sesuka hati. Kalau melihat dari segi menyeluruh, bajet dari kerajaan BN ni lebih teliti dan menyeluruh kepada semua peringkat rakyat.

Bajet Pakatan pula, bajet atas angin. Boleh katakan 90% bajet mereka hanya untuk rakyat dan langsung tidak mempedulikan dalam hal memajukan negara. Maknanya, kalau Anwar dan Dap jadi pemerintah, negara langsung tidak ada harapan untuk membangun. Kalau begitu, macam mana kita nak bersaing dengan negara2 membangun yang lain?

Apakah kita mahu negara kita tetap begini untuk jangkamasa beberapa tahun lagi? Atau kita mahu melihat negara yang menjaga kebajikan rakyat dan dalam masa yang sama membangun dengan ekonomi yang pesat?

Jangan fikir diri sendiri, fikir untuk anak, cucu, cicit kita kelak.

Kerana negara ini bukan kita yang punya, kita hanya menjaga untuk di warisi pada generasi akan datang.

McTheory:
Kikis sikap pentingkan diri..

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

anak babi pas dan pkr memang macam tu
sebenarnya banyak puak2 mereka dalam kerajaan...dan kalau korang nak tahu..dioranglah yang curi idea tu...dari kerajaan pusat...banyak mereka sekarang nie jadi api dalam sekam yang bekerja di kementerian kewangan...mereka juga lah yang menjadi pencuri idea kerajaan untuk digunapakai dalam budjet pakatan untuk menyayangi kerajaan....