Ahad, 27 November 2011

PANAS!! KONGRES PERWAKILAN PKR BAKAL KENA RASUK HANTUI!!



PKR akan mengadakan kongres kebangsaan kelapannya di Johor hujung minggu ini.

Walaupun lebih 2,000 anggota perwakilan dan pemerhati dijangka menghadiri kongres itu, namun ramai berpendapat parti berkenaan merupakan anggota paling lemah dalam pakatan PKR-DAP-PAS berikutan pelbagai masalah yang dihadapinya.

Penggerak utamanya pada pilihan raya umum 2008 kelihatan sudah lemah semangat. Setelah 43 bulan berlalunya pilihan raya umum lepas, tanggapan terhadap PKR telah berubah, daripada sebuah parti yang baik, kepada sebuah parti yang teruk. Persepsi terhadap parti itu berbeza sama sekali antara dulu dan sekarang.


Sebenarnya, tanggapan bahawa PKR adalah anggota paling lemah dalam pakatan pembangkang bukanlah sesuatu yang baru kerana pemimpin parti itu sendiri mengakuinya.Syed Husin Ali mengingatkan anggotanya bahawa parti itu merupakan anggota paling lemah dalam pakatan itu kerana ia adalah parti paling muda berbanding DAP and PAS sini

2000? 2000 saja? Ini bukan dipanggil lemah, tapi dah jadi lemau. Atas kertas bila tengok keahlian PKR dikatakan hampir 500,000 orang. Atas kertas je la. Hakikat sebenar, ingat separuh dari jumlah 500,000 tu sebenarnya hantu.

Masih ingat dengan peristiwa tragedi pemilihan cabang Pkr. Beruk-beruk Pkr mengamuk macam orang gila sampai baling meja dan kerusi. Dalam rekod cabang, tercatit 1500 ahli berdaftar. Undian dibuat, ahli yang datang cuma 150. Hanya 10% dari senarai ahli cabang, Mana yang selebihnya? orang ka hantu?

Masa pengundian pun jadi satu masalah. Pengundi cuma ada 150, tapi bila mengundi, kertas undi bila di kira, jumlahnya 200. Mana datang lagi 50? Siapa yang undi lagi 50 tu? Di sebabkan itulah, yang terbang habis meja dan kerusi.

Jadi siapa sebenarnya yang selalu mengunakan pengundi hantu? SPR atau PKR?

Memang hantu betul la orang-orang PKR ni!!


McTheory:
Rasanya, PKR lebih banyak hantu dari orang kot.

Tiada ulasan: