Isnin, 28 November 2011

PANAS!! PENGKHIANAT PARTI PKR, ANWAR IBRAHIM LETAK JAWATAN!!



Mesej Anwar.

1) Ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam Kongres PKR di Johor memberi amaran kepada "pengkhianat" dalam parti yang perlu dibersihkan menjelang pilihan raya umum akan datang. "Dari awal saya kata kita akan saksikan pengkhianatan. Setiap pilihan raya kecil (ada wakil rakyat PKR) lompat. Dekat pilihan raya umum lagilah, harga kian naik,"

2) "Kalau khianat, terajang awal-awal. Jangan tolak ansur dengan pengkhianat. Kekuatan Umno hanya beli orang sebab dia ada wang. Wang apa? Wang rasuah. Kalau (semangat) kuat tak ada apa yang dapat patahkan kita.

3) Saya beri ingatan, setuju dengan lontaran setiausaha agung, jangan andaikan kerana mahu ke Putrajaya kita sanggup bertolak ansur di kalangan jentera," katanya lagi. Malah, beliau turut memberi amaran untuk tidak memberi peluang lagi kepada "orang yang tak layak" dan yang tidak menjalankan tugas sebagai wakil rakyat.


Kecewa

Setiausaha agung Saifuddin Nasution dalam ucapannya dengan berang menempelak wakil rakyat tertentu parti itu yang tidak dapat menghadirkan diri ke program berkenaan. "Saya kecil hati sebab ada wakil rakyat yang tak dapat datang. Kita tak boleh jadi wakil rakyat, ahli parlimen atau apa sekalipun tanpa platform parti. "Ada 365 hari setahun, bloklah tiga hari untuk kongres. Apa alasan tak dapat datang? Tak ada duit?

Ulasan

1) Anwar kecewa dengan kesilapan lalu. strategi 16 September ke Putrajaya telah gagal. misinya membeli calon BN dan yang lain-lain akhirnya tidak berjaya. Tentulah dalam PRU13 misi dan niat yang sama dipasang. Marilah kita tengok sama ada Anwar mampu melakukannya semula. 222 Kerusi pilihan raya 139 adalah milik BN. Sama ada jumlah ini akan berkurang atau akan bertambah kita tengok sama-sama.

2). Layakkan Anwar berbicara mengenai Rasuah? ......Cakap tak serupa bikin, bikin tak serupa cakap. Tengoklah Anwar sendiri.

3) Bagi Saifuddin, biasalah kalau dah berkuasa dan baru merasa jadi wakil rakyat atau Exco rasa sibuk dan tak sempat datang program parti tetap berlaku. Entah-entah mungkin mereka ada deal business kot. Ia lah apalah sangat dengan parti PKR. Asyik mimpi kan.. - Mesej JJ


Sepatutnya Anwar sendiri letak jawatan, sebab dia pun diantara pengkhianat yang mengkhianat semua ahli PKR dan menipu parti gabungan haram, Pakatan Rakyat.

Cakap tak serupa bikin, dalam PKR dia la paling teruk berbanding yang lain.

Tapi Anwar nak letak jawatan apa dalam PKR. No ahli berdaftar dia pun takdak. he he..

Ketua PKR yang dia sendiri pun tak masuk PKR. Orang macam ni boleh percaya ka?

McTheory:
Jenis orang juai orang, mana boleh pakai!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sam ketot sama cikgu batman kasi terajang lebey cikit ekk...!