Ahad, 13 November 2011

PANAS!! Projek Lembukan Melayu Sudah Bermula!!


Bila baca berita ni Mc rasa nak tersenyum sorang-sorang. Ini satu lagi projek nak melembukan Melayu. Pada yang tak tahu cerita mungkin boleh percaya dengan cerita politik ala belas kasihan macam ni. Pada siapa yang kenal Dap, tak mungkin berita sebegini dapat menipu.

Dap nak tolong Surau dan Sekolah Agama Rakyat? kah kah kah.. biar betul ni?


Sekolah Jenis Kebangsaan Cina dan Tokong pun mereka tak mampu nak bantu, inikan pula Sekolah Agama dan Surau? Pehh.. hebat permainan politik Dap sekarang. Mana belajar? Anwar ke?

Tanyalah kaum cina, dari dulu hingga sekarang, walaupun MCA tu dipinggirkan oleh kaum cina, namun bila susah dan terdesak siapa yang mereka cari? MCA jugak. Kenapa tidak Dap? Sebab Dap hanya pandai berjanji waktu PRU, tapi lepas tu batang hidung pun tak nampak. Cakap saja lebih, lebih kurang Pas juga la.

Kaum cina mengakui MCA banyak membantu mereka dan kaum cina terbela dari segi ekonomi dan pelajaran. Walaupun kurang bantuan dari kerajaan, namun MCA berusaha mewujudkan tabung dan derma membantu sekolah persendirian cina. Bukannya Dap!

Tokong-tokong cina pun dapat bantuan dari persatuan cina yang diketuai oleh MCA ni. Dap baru sekarang nampak muka tu pun hanya untuk kempen PRU. Lepas PRU nanti hilangla kelibat adun Dap.

Macam ni ke nak kita percaya yang mereka nak bantu Sekolah Agama Rakyat dan Surau? Hentikan laa.. janganla buat cerita tahyul macam. Geli geleman dengar wehh..

Ada satu kes di Johor Bahru, Adunnya Dap di kawasan Taman U, Skudai. Masalah perumahan, sampah sering tidak berangkut, ada masalah rompakan dan lain-lain. Cari adun Dap, entah ke mana, dah lama tak nampak batang hidung. Akhirnya beramai-ramai mereka ke biro aduan MCA.

MCA mengambil tindakan dengan menghubungi majlis pembandaran dan menyelesaikan masalah penduduk. Walaupun kawasan tersebut kawasan Dap dan MCA tidak mempunyai kuasa. Namun disebabkan sifat tanggungjawab tugas kepada masyarakat. Tanggungjawab dilaksanakan. Adun DAP? Entah, pejabat pun lama tak bukak.

Nasib kaum cina pun mereka tak pedulikan, ini pula nak jaga Melayu? Fikir la sendiri beb.. Kat atas tu semuanya retorik, projek nak Perbodohkan Melayu saja. Dengan bahasa sopannya, Dap nak pancing undi Melayu, tu saja.


McTheory:
Adun Skudai ialah Dr. Boo Cheng Hau! malas kaki ular..

Tiada ulasan: