Isnin, 5 Disember 2011

GEMPAR!! DEWAN PEMUDA PAS KENA PENYAKIT H.I.V!!



Bila kita dedahkan kelantan menjadi juara HIV sebanyak 5 tahun berturut-turut. Puak Pas ni mengelupur mengelabah dari alasan nak mengelak. Akhirya macam biasa la, mana ada alasan lain yang puak Pas ni boleh bagi. Orang Kelantan kena HIV pun salah UMNO jugak. adehh..






Gila punya artikel, apa kena mengena hal rasuah dengan penyakit HIV? Kalau rasuah boleh ditangkap dan di cegah, kalau kena HIV? Nak buat apa lagi? Tunggu mati saja la.

Apakah tanggungjawab menjaga rakyat Kelantan hanya terletak keatas penguatkuasa undang-undang saja? Bagaimana pula dengan kerajaan Kelantan? Tak payah usahakah? Tengok saja.. atau sibuk ceramah sampai tak pedulikan rakyat.

HIV lebih berkait rapat dengan masalah sosial dan cara hidup kita. Kalau asyik main perempuan, main lelaki (jenis macam Anwar Ibrahim) amalkan gaya hidup bebas (macam Anwar juga) dan hisap dadah (macam anak mahfuz dan adik Anwar) tentunya kita mudah dihinggapi penyakit HIV.

Apa Nik Aziz buat di Kelantan? Takdak usahakah untuk menjaga rakyat Kelantan dari terus terjebak dengan gejala sosial yang songsang ni? Takkan semua nak diserahkan kepada kerajaan pusat. Habis tu kerajaan Kelantan buat apa? Goyang telur ja ka.

Kalau semua masalah nak serah tanggung jawab kerajaan pusat. Baik serahkan saja kerajaan Kelantan tu pada kerajaan pusat. Senang sikit nak buat kerja.

Masalah sosial dan gejala dadah ni, bukan hanya di Kelantan, di Selangor, di Kedah dan Pulau Pinang. Semuanya meningkat. Apakah semua ini salah UMNO?

Aiyaaa.. lu orang ada otak dan akal, sendiri fikir la..

McTheory:
UMNO ka yang jaga semua negeri tu?

Tiada ulasan: