Sabtu, 24 Disember 2011

KASI PANAS!! VIDEO JALANRAYA KEDAH SETARAF JALANRAYA SOMALIA!!


Dulu Ustaz Azizan kata dia nak buat Kedah macam Belanda. Namun hasrat beliau tak tercapai apabila projek pertanian di Kedah, gagal mencapai tahap yang ditetapkan.

Bukan kata nak sampai tahap Belanda. Suku Belanda pun takdak!..


Namun cuma ada satu saja yang taraf antarabangsa di Kedah sekarang ni. Iaitu jalanrayanya..

Jalanraya di Kedah, dah sama taraf dengan jalanraya di Somalia.. tak percaya? tengok video di atas.

Kerajaan Pusat memperuntukan RM150 juta untuk baiki jalan. Namun hanya lebih 50 juta sahaja yang kerajaan Kedah gunakan untuk jalan. Selebihnya, dikatakan membayar gaji kakitangan kerajaan negeri.

Tah betul ke tidak..

Kata duit balak berjuta-juta, takkan nak bayar gaji kakitangan pun sapu duit peruntukan pusat kot?

Macam mana la puak ni tadbir negeri?

McTheory:
Kedah Sejahtera, Rakyat Sengsara!!

4 ulasan:

Awanama berkata...

Mmg betul. Tu adalah keadaan jalan terkini diantara UUM di Sintok hingga ke Padang Sanai. Jalan tu dilacorkan oleh operator lori yg angkut tanah, pasir dan kayu balak (aku waswas ttg kehalalan nya)

Aku juga lalu jalan tu minggu lepas. Jalan tu hah hancor lebur macam b***t cina doll.... Kalau tak silap aku jalanraya tu dibawah kerajaan negeri Kedah.

Kemana perginya peruntukan maintenance jalan raya tu? Buat beli mersidis MB ke aper?

BeribesaQ berkata...

Jalan di Kampung Terat Batu lagi teruk, angkara Bakar Cakok yang jadi Pengerusi MKK langsung tak buat apa...sebelum PRU 2008, jalan di kampung terat batu memang jalan raya berturap cantik, lepas PRU 2008, pada tahun 2010, jalan itu dah tak ada tar lagi, macam di zaman tahun 1940an......dahlah berdebu....berbatu pulak tu......angkara negeri di perintah oleh ustaz yang hanya pandai berceramah dan mengeluar petua dan hukum.....ahli PAS bangga dengan keadaan itu, katanya hidup di zaman nabi........

Awanama berkata...

Ayam belanda byk la..... agaknya itu yg ustaz azizan maksudkan....

Awanama berkata...

Usahkan jalan kampong, jalanraya pun teruk, kalau nak rasa nikmat kualiti jalanraya ,nak rasa naik roller coaster, cuba lalui jalan kuala ketil ke padang serai.Pasti hangpa akan rasa geram ! Dalam ceramah depa lah juara rakyat, kata hasil balak semasa pimpinan depa meningkat berkali ganda, tapi akhir sekali duit yang kerjaaan pusat bagi utk repair jalan, digunakan utk bayar gaji ! CAKAP TAK SERUPA BIKIN. Saya nasihatkan kpd Kerajaan negeri, kreatif lah sikit dlm usaha memajukan negeri, ini tak ada beza pun dgn BN dulu malahan keadaan bertambah buruk. Jalan dahlah teruk, ditambahkan pula dengan pusat karaoke , malahan dah bertukar pula kpd night club dalam kampong, tak percaya cuba lalu kat jalan sungai petani ke kuala ketil, selepas pukul 11 malam.