Khamis, 22 Disember 2011

TERPANAS!! PAS KEDAH TETAP MAHU ROBOH SURAU DAN MADRASAH!!



Semalam Ustaz Azizan Menteri Besar Kedah mewakili Kerajaan negeri Pas Kedah membuat memgumumkan keputusan tetap mahu merobohkan Madrasah Salihiah yang terletak di atas tanah 'WAKAF KHAS' semata-mata mahu membina sebuah Shopping Kompleks. Nak baca boleh klik SINI

Walaupun di rayu dan dibantah oleh pelbagai pihak, namun kerajaan zalim Pas Kedah tetap dengan keputusannya mahu madrasah dan surau itu dirobohkan.


Esok pihak NGO dan beberapa pihak lain akan berbincang untuk mengadakan demo besar-besaran untuk membantah tindakan Pas Kedah yang zalim ini.

Malah Mc dengar ada yang sanggup mati semata-mata kerana mahu mempertahankan madrasah terbabit dari terputus jariahnya dari tuan yang punya wakaf.

Taktau la berapa 'tan' dosa kerajaan Pas Kedah kerana berniat mahu meroboh dan menyalahgunakan tanah wakaf khas.



Moga Allah memberi mereka petunjuk dan hidayah..

McTheory:
Islam apa pun taktau la spesis ni..

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Alaa apalah sangat takat roboh surau ni...mereka anggap hanya dosa kecil aje. Kalau lah Kaabah tu kat Kedah mereka tentu sanggup robohkan nya nak buat komplek perjudian lebih besar dari yang kat singapura tu.

Tanpa Nama berkata...

Surau itu dibina zaman UMNO perintah Kedah.orang yang wakaf mungkin orang UMNO .PAS akan hancurkan apa yang ada kaitan dengan Umno.

Tanpa Nama berkata...

sudah sah-pas adalah parti syaitan.sudah jelas ulamak pas adalah golongan munafik terutama nik aziz,hadi dan kini azizan.orang yahudi sendiri tidak sekali-kali robohkan masjid kerana itu rumah allah ,tuhan yang mereka sembah.mereka gunakan untuk kegunaan municipal .dan sudah sah ulamak pas adalah taghut atau syaitan yang di rejam.