Rabu, 7 Disember 2011

TERPANAS!! PEPECAHAN PAS DAN PKR KEDAH!! PKR makin celaru??


Hari ni kita bercerita mengenai Zulkifli Yahaya lagi. Kali ni si Zul Ya ni (nama panggilan) yang selalu berfacebook untuk berkempen sesambil memancing blogger-blogger pro UMNO bagi menyertai Pas. Namun kali ini, Zul Ya sudah bocorkan rahsia. Rahsia bahawa diantara Pas Kedah dan PKR Kedah memang ada perselisihan faham yang tidak baik.


Baca tulisan yang telah di 'underline' warna merah..


"En. Fauzi Kalau nak bersama parti yang menang.. mailah join PAS, jangan masuk PKR takut CELARU!!"


Ha ha ha.. masuk PKR jadi Celaru? Apa maksud si Zul Ya ni? PKR kan sama juga parti dibawah gabungan haram, parti-parti haram seMalaysia, iaitu Pakatan Haram. Kenapa Zul Ya kata macam tu kat PKR? Serupa dendam sesuatu saja pun.

PKR tu kan parti yang membela Anwar.. kalau Pas pun tak yakin dengan PKR, macam mana rakyat marhean nak yakin?

Seorang Pengarah Penerangan dalam kerajaan negeri Pas ni boleh perlecehkan rakan parti sendiri?

Dengan kenyataan ini, maka benarlah apa yang Mc dengar..

Pas dan PKR Kedah ni, depan senyum, tapi belakang maki hamun.. rupanya benarlah, memang ada perselisihan faham yang dah lama tersimpan. Namun masing-masing terus berlakon untuk cari makan.

Retak menanti belah..


McTheory:
Jangan masuk PKR takut celaru.. ingat semua!!

2 ulasan:

Awanama berkata...

PAS tetap PAS, walaupun satu kerusi, pertahankan sampai genting tangan. Tapi kalau PKR kipas duit 50 hinggit kekadang air liur bleh menitik. PAS hanya percayakan PKR setakat keperluan politik, selebihnya taraf PKR tak banyak beza ngan UMNO. Masih anggap duit itu segalanya, kemewahan halatuju dan cita2. DAP pun aku boleh percaya, sebab prinsip mereka jelas, nak yg terbaik untuk rakyat Malaysia, bukan untuk diri sendiri dan juga kroni.

Awanama berkata...

Ye ke Anon 3:32 PTG? DAP tu ko bole percaya? Cuba lagi ko buktikan macamana DAP yang terbaik untuk rakyat Malaysia?

Esok lusa kalu ko banyak harta melimpah ruah, agak-agaknya kalu mati ko nak beri harta pada anak-anak ke atau pada orang lain? Kalau ko beri pada anak-anak tu dah kira 'kroni'?