Sabtu, 14 Januari 2012

LAA EHH!! Kadiaq Mamak dah kena penyakit Sawan Khinzir!!



Banyak pihak berasa pelik apabila Kadri Shiekh Fadzir mengiringi Anwar ke mahkamah. Malah bertambah pelik apabila beliau merupakan orang paling gembira bila Anwar di bebaskan. Mc pun sangsi kemana arah kiblat politik beliau. Namun bila Mc baca di blog rakan-rakan Mc rasa Mc dah tahu jawapannya.. petikan asal dari SINI.

Setelah sekian lama mengutip kekayaan dalam UMNO dan kerajaan Barisan Nasional baik dari jawatan Ketua Bahagian hingga dilantik menjadi Menteri Pusat, Kadir Sheikh Fadzir akhirnya menunjukan perwatakan sebenar beliau yang begitu mengagungkan Anwar Ibrahim.


Saya tidak mahu menggunakan bahasa yang kasar ataupun kurang ajar tetapi sikap dan pendekatan Kadir Shiekh Fadzir ini hingga sanggup mengiringi Anwar ke mahkamah membuktikan bahawa UMNO selama ini membela anjing yang tersepit yang akhirnya sedang berusaha untuk menggigit balik tuannya iaitu UMNO yang selama ini tempat beliau mengaut segala kekayaan.

Setelah berundur dari kerajaan dan parti, Kadir berpaling menyokong musuh UMNO yang selama ini mencerca dan maki hamun UMNO dan kerana Anwar, Kadir Shiekh Fadzir sanggup menggigit tangan kerajaan yang memberikan beliau segala tempat istimewa selama ini. Akhirnya Kadir membuktikan bahawa beliau adalah kacang yang lupakan kulit.

Alangkah majal dan celakanya badan UMNO selama ini kerana bekas pemimpinnya bersikap sedemikan rupa. Selama ini kita ingat Anwar sahaja, tetapi sekarang sudah ada Kadir dan sebelum ini pun sudah ada tetapi yang tidak pernah memegang apa-apa jawatan dalam kerajaan sebagaimana Kadir Shiekh Fadzir ini. Beliau menjadi talam dua muka, menjadi gunting dalam lipatan dan menjadi musang berbulu ayam.

Dalam saat UMNO sedang mahu memperbetulkan persepsi rakyat yang selama ini menuduh UMNO sebagai dalang di sebalik kes liwat Anwar, Kadir mengambil peluang menyerang UMNO dan kepimpinan kerajaan. Malah Kadir menganggap dan masih mempersoalkan kebebasan institusi kehakiman Negara ini kononnya masih dikawal oleh kerajaan. Bekas pemmpin jenis apa Kadir ini?

Kadir cuba menjadikan dirinya seolah-olah bersih dari segalanya tanpa beliau sedar bahawa beliau sebenarnya pun tidak dilihat bersih dan diberikan jawatan oleh Tun M hanya kerana beliau menang pemilihan MKT UMNO.

Tindakan Kadir yang mengangkat Anwar sebagai tokoh hebat dimatanya diyakini akan mengundang pembongkaran demi pembongkaran tentang kehidupan peribadi serta kekayaan luar biasa yang beliau miliki. Kadir kena bersedia untuk menentang pembongkaran ini daripada orang yang bencikanya kerana menyokong peliwat itu.

Saya petik wawancara beliau dengan sebuah portal dan adakah seperti yang dilaporkan sebelum ini bahawa demi menyelamatkan tanahnya di Shah Alam yang memerlukan wang RM 12 juta akhirnya Kadir memilih untuk menjadi hantu raya seperti ini?

"Saya adalah kawan yang setia. Kami memang berkawan rapat dan saya betul-betul kasihan kepadanya dengan apa yang berlaku kepadanya... saya simpati kepadanya dan kali ini saya benar-benar bersimpati dengannya" katanya.

Adakah Kadir tidak percaya Anwar meliwat ataupun Kadir adalah antara yang menyokong seks bebas?

Ditanya sama ada beliau menyokong Anwar dari sudut politik, Kadir dilihat tidak dapat menyembunyikan pujiannya,

"Saya rasa beliau mempunyai bakat kepimpinan yang hebat. Beliau boleh menjadi pemimpin negara yang hebat. Dan (sikap) beliau yang natural (semulajadi). Apabila beliau masuk ke kampung, apabila beliau bercakap dengan orang kampung, beliau nampak natural. Beliau tidak perlu tunjuk lagaknya. Main drama kata orang," katanya.

Nampak jelas betapa bangang dan kaldainya beliau menilai karektor Anwar dan kita tidak menjangka pemimpin yang kononnya hebat pada zamannya boleh tertipu dengan segala sandiwara Anwar.

Menganggap Anwar adalah seorang pemimpin yang berjiwa rakyat seperti pengasas Negara sebelum ini."Jadi beliau adalah pemimpin berjiwa kampung. Sebab itu jika beliau berpeluang menjadi perdana menteri, beliau menjadi perdana menteri yang hebat di mata rakyat, (sikap) semulajadinya (yang suka) mengambil berat tentang rakyat," katanya yang mengelak untuk membandingkan kepimpinan Anwar dan Najib.

Dalam saat semua orang tidak mahu berPerdana Menterikan peliwat seperti Anwar ini, Kadir mengharapkan Anwar dipilih untuk ke jawatan itu. Inilah yang kita katakan betapa majal dan hinanya Kadir Sheikh Fadzir ini.

Begitu sekali Kadir mengkagumi watak dan perwatakan Anwar walaupun Anwar telah dibuktikan oleh Karpal Singh meliwat Saiful. Kadir sanggup berada di kalangan orang-orang yang kotor dan kita percaya Kadir juga kotor jiwanya dan juga terhadap UMNO kerana sanggup berbuat demikian. Menyokong dan bersimpati dengan Anwar.

Kadir adalah bekas pemimpin yang paling tidak berguna, sama sahaja tidak bergunanya Anwar kepada agama, bangsa dan Negara, begitu jugalah Kadir ini dan sesuai sangatlah orang yang tidak berguna berkawan bersama-sama dengan orang yang paling tidak berguna.

Memang patut longgokkan sampah bersama-sama. Supaya senang sikit kita buang, atau bakarkan sekali. Selesai masalah!!


McTheory:
Celaka Mamak tak sedar diri ni, banyak buat kacau kat Kedah!!

5 ulasan:

Awanama berkata...

Inilah perangai mamak seperti kejatuhan melaka>Melayu rojak bukan Melayu asli.Asal campur India mari selalunya berkelakuan sedemikian

Awanama berkata...

Aku kalau tengok muka paria ni hangin satu badan.
Bukan mamak biantang ni..
tetapi darah paria bertopeng mamak.
Haram jadah punya paria.
Puas kau makan duit kerajaan sekarang kau nak bontot duit pembangkang pulak.
Dasar mamak keturunan paria.
Lahant punya manusia.
Bbi haramjadah
harghhhhhhhhh......Ptuihhhh...

Awanama berkata...

Dah merasa jadi menteri penuh patut bersyukurlah. Apa lagi nak dikejarkan. Bagilah peluang pada orang lain dalam politik. Sokonglah pula pimpinan baru. Bukan jadi pengkhianat dan pembelot.

Sial betul mamak sekor ni. Buanglah bow tie tu. Rupa macam badut pulak.

MERBOK TIMES berkata...

Salam,
Inilah yang pepatah Mat Salleh kata "BIRDS OF SAME FEATHER FLOCK TOGETHER“.

SUDAH TIDAK TEMPAT KEPADA PEMIMPIN YANG BANGKRAP.

Masal Vadee Hangit la tu....

Awanama berkata...

Kalau Pak Long Mohamad Nor Air Putih serdang masih hidup, tentu dia menyumpah dengan Pak Kadiaq yg dulu kuat ampu UMNO.Orang Kulim Bandaq baru dah meluat tengok muka dia. rumah macam istana dekat pekan Tawar, Kedah.