Rabu, 28 Mac 2012

EKSKLUSIF!! Pergolakkan PKR Kedah, Mengancam Keruntuhan!! #saveKedah



Dari sumber maklumat yang Mc dapat dari Ahli PKR. Ahli Parlimen Merbok, Datuk Rashid Din menyimpan dendam terhadap Saiful Izham (Ketua Cabang Merbok). Beliau masalah dengan Saiful Izham selepas mesyuarat cabang Tahunan Merbok pada September 2010. Malah Rashid Din membuat kejutan dengan menarik diri bertanding sebagai Ketua Cabang Merbok.


Pada Mesyuarat berkenaan juga berlaku pergaduhan sehingga Adun Bukit Selambau S Manikumar membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Muda kerana di ugut. Ini menunjukan S Manikumar yang juga merupakan Exco Kerajaan Negeri bukanlah Wakil Rakyat yang di sukai dalam Cabang merbok.

Terbaru, tindakan Rashid Din memberi kenyataan bodoh nak baca boleh ( klik sini ) telah membuat keadaan PKR cabang Merbok menjadi bergolak. Apakah Rashid Din berniat mahu membalas dendam terhadap Saiful Izham yang bakal disebut menjadi calon parlimen Merbok pada PRU 13 nanti?

Bagi Mc, tak perlu Rashid Din membalas dendam kerana Saiful Izham bukanlah calon yang boleh membuat PKR menang di Parlimen Merbok, kerana bukan saja pengundi India tidak suka padanya malahan pengundi Melayu juga tidak suka terhadap Saiful Izham kerana kesombongan dirinya. Malahan penduduk yang  berhampiran rumah keluarga Saiful Izham yang terletak di Taman Peruda, Sungai Petani juga tidak sukakan Saiful Izham.

Apa yang kami geng TMK dapat tahu dari jiran tertangga rumah keluarga Saiful Izham. Saiful Izham bukanlah orang yang mesra jiran tertangga, bila balik kerumah keluarganya, tak pernah keluar rumah beramah mesra dengan jiran tertangga, malahan jarang sekali ke surau berhampiran rumah keluarganya. Jika begitulah, bagaimana nak jadi wakil rakyat sekiranya bersikap sombong dengan jiran tertangga.


McTheory:
Nak jadi YB pungkoq apa kalau sombong! Gilass...

3 ulasan:

Edda Leesha berkata...

Kamu boleh komen apapun, tapi fakta yang Mc tulis ni pun banyak yang tak betul.Betul le ada jiran keluarga Saiful kat Taman Peruda tak suka kat Saiful sebab jiran sorang ni berkerja dengan Dato Tajul, calon Umno yang kalah dengan Dato Rashid semasa PRU 12 dulu.Dia sorang je yang tak suka bukan semua....harap maklum.

Tanpa Nama berkata...

Saya rasa saya tahu siapa Mc kerana pernah berjiran di taman peruda. Kesiannya saya pada Mc, jika betul dikatakan saudara Saiful tidak pernah ke surau, saya rasakan itu satu statement yang memfitnah kerana seingat saya sekiranya beliau kelapangan, beliau akan ke surau untuk berjemaah dengan orang ramai. Jika tak percaya boleh bertanya kepada Ustaz di taman peruda iaitu Ustaz Noh, kesiannya saya pada anda kerana saudara Mc mengatakan menulis dengan mengikut akal tetapi saudara sendiri yang menulis mengikut nafsu semata-mata. Jika dilihat ibu saudara Mc sendiri pun baik dengan saudara Mc. Fikirkan sebelum menulis. Lihatlah keluarga kita dahulu sebelum menuduh orang lain kerana saya merasakan saya lebih mengenali saudara Mc, cuma mungkin saudara Mc tertanya2 siapakah saya....jangan sampai saya membongkarkan kisah silam saudara semasa zaman persekolahan yang ...... dan bagaimana cara saudara berkahwin.....fikirkan......pilihan di tangan saudara.....

Tanpa Nama berkata...

Seperkara lagi saudara mengatakan bahawa masyarakat di Taman Peruda tidak suka kepada keluarga saudara Saiful.....benarkah......seingat saya sebaliknya.......cuba saudara Mc imbas kembali apa yang berlaku kepada keluarga saudara ketika kematian bapa saudara. Ingatlah ibu dan arwah bapa saudara disegani di Taman peruda....jangan sampai hilang rasa hormat itu.....jika nak menang pun fikirkan cara lain bukannya dengan cara menabur fitnah......SEBALIKNYA SAYA RASAKAN SAUDARA Mc SENDIRI YANG TIDAK PERNAH MENJEJAKKAN KAKI DI SURAU TAMAN PERUDA MALAH MENZIARAHI KEMATIAN DI TAMAN PERUDA.......KERANA TIDAK PERNAH BERSUA......MALAHAN SEMBAHYANG SUNAT HARI RAYA PUN TIADA INIKAN PULAK SEMBAHYANG SUNAT TARAWIH.......JADI JANGAN MENABUR FITNAH KEPADA ORANG LAIN YE.....FIKIRKAN.