Khamis, 22 Mac 2012

PANASS!! Pemuda Pas Kedah Lawan Phahrolrazi?



Phahrolrazi seteru Ostad Zizan MB Kedah memperakui rupanya Dewan Pemuda PAS bodoh bodoh belaka,Pemuda PAS Kedah diketahui ramai sebagai tidak faham dan berani memperjuangkan liberalisasi didalam PAS.

Apa yang diperjuangkan oleh mereka yang lebih terbuka didalam PAS sudah menjadi anjakan politik baru didalam PAS.Pemuda PAS masih didalam kelompok konservatif yang tidak boleh menerima idea idea baru seperti konsep pluralisme,liberal dan kebebasan hak asasi manusia.


Tindakan dewan pemuda PAS Kedah mendesak agar Datuk Phahrolrazi dan Datuk Dr Ismail Salleh berundur sebagai timbalan pesuruhjaya I dan II negeri membuktikan mereka masih tidak dapat menerima bahawa pucuk pimpinan PAS Kedah adalah hak milik Anwarinas.

Tetapi menurut sumber,tindakan pemuda PAS didalangi oleh pihak Ostad Azizan sendiri,kalangan yang pro kepada Ostad Azizan masih tidak berpuas hati apabila Pemandu ditubuhkan maka pentadbiran Azizan tidak bebas dan diperlakukan sebagai boneka semata mata.

Phahrolrazi amat jelas tentang pendirian beliau,mengkritik pentadbiran Azizan adalah semata mata mahu memperbetulkan kelemahan yang ada,tindakan dewan Pemuda PAS tak lebih kepada mencurah minyak ke api memandang isu Pemandu sudah pun diputuskan oleh PAS Pusat.

Pisau.net

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

awat ! pemimpin PAS baru sedarkah tahap pemikiran pengikut mereka?

Pemuda PAS ikut perangai pemimpin la...pok nik...hadi...mat sabu...mahfuz.

pemimpin depa takdak akai, pengikut pun nak mai mana akai.