Sabtu, 31 Mac 2012

TUDIAA!! Dap Runtuh Masjid!! Umat Islam Penang Bersetuju?



Inilah yang berlaku di seluruh negeri Pulau Pinang,dalam diam Lim Guan Eng mengubah tapak masjid dan surau kepada tapak rumah ibadat.Kemudian banyak lagi kawasan yang sepatutnya dikhaskan untuk membina sekolah dan masjid turut dilenyapkan kononnya atas faktor komersial.

Ini contoh paling ketara bagaimana haprak melayu didalam DAP,PKR atau pun PAS hanya menjadi anjing suruhan,mereka tidak berani bercakap mahupun menegakkan kepentingan umat Islam.


Kongres Melayu Pulau Pinang yang kononnya cuba nak jadi juara orang Melayu pun tidak akan sesekali menyentuh isu ini kerana kepentingan Lim Guan Eng lebih diutamakan.

Kepentingan dan jiwa umat Islam kata Guan Eng hanya perlu dibeli dengan wang ringgit,mudah mengajar umat Islam dan melayu dinegara ini hasil daripada ajaran Lim Kuan Yew.
Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang, Saudara Ir Shaikh Hussein Maidin mendakwa Ketua Menteri Lim Guan Eng telah bertindak menjual tapak sekolah dan Masjid di Bayan Mutiara.

Tindakan Setiausaha Agung DAP tersebut disifatkan beliau sebagai amat bongka dan sangat biadap kerana ia boleh menimbulkan kemarahan penduduk Islam dan melayu di Pulau Pinang.

Berkata didalam laman sosial Facebook miliknya, Shaikh Hussein juga menyifatkan Lim Guan Eng tidak sepatutnya menganggu harta milik orang lain.

"Sepatutnya tapak tersebut telah dipecah sempadan dan diserahkan kepada Majlis Agama Islam Pulau Pinang dan seterusnya diwakafkan oleh MAIPP, bukan dijual


dengan begitu mudah. Tapak sekolah juga perlulah diserahkan kepada Kementerian Pelajaran Malaysia untuk dibina sekolah.."


"Walaupun pemaju Tropicana Ivory Sdn Bhd bersetuju untuk pembinaan sekolah tetapi pemuda khuatir pelaksanaannya kelak akan diputar belit dan dibina sekolah antarabangsa sepertimana pembinaan sekolah Prince of Wales International School di Botanica City, Balik Pulau yang telah menidakkan hak anak-anak miskin tempatan.." kata Shaikh.


Pemuda Umno Pulau Pinang juga mendesak agar Lim dan Kerajaan DAP mengembalikan semula tapak masjid tersebut kepada MAIPP dan Lim dinasihatkan agar jangan memutarbelitkan hal berkenaan.


"Pemuda memberi amaran keras kepada lge jangan cuba bermain dengan harta rakyat terutamanya harta orang Melayu Islam kerana perkara ini akan membangkitkan semangat perjuangan rakyat yg akan menjadi titik tolak kejatuhan kerajaan DAP.." katanya.- Utaranews

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Melayu Pulau Pinang dah kena kerat teluq, depa nanti buat dono saja.