Ahad, 15 April 2012

GEMPAR!! Nurul Izzah Bikin Malu Puak Pakatan Haram!!



Inilah yang diluahkan oleh blogger Pakatan yang malu dengan kepala kepala mahasewel yang berdegil mahu meneruskan jugak demo ni.Kekuatan sokongan buat Adam adli hanya 300 orang sahaja.tak sampai 1%pun dari jumlah keseluruhan mahasiswa..Aku pun bekas mahasiswa jugak.tapi takdak lah nak jadi bodoh kayu macam depa ni..Baca entri dari suara pakatan rakyat di bawah
MEMALUKAN. Itulah yang mampu penulis katakan mengenai kegagalan demonstrasi mahasiswa bagi mendesak pemansuhan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

Penulis memang dari awal ragu-ragu dengan keputusan mengadakan demonstrasi Mansuh PTPTN ini dan tindakan meletakkan Adam Adli mengetuainya atas pelbagai sebab yang jelas disini 
Dan ternyata, kebimbangan penulis itu berasas bila dilaporkan hanya 300 orang sahaja yang menyertai demonstrasi pemansuhan PTPTN ini, manakala rancangan asal untuk berarak dari Padang Merbuk ke Dataran Merdeka juga tidak berjaya kerana penulis difahamkan perarakan bermula di Masjid Jamek hingga ke Sogo.

Apa masalahnya? Bukankah Adam Adli sahaja didakwa mempunyai sokongan beribu mahasiswa, kenapa nak mengumpulkan 5,000 orang peserta pun tidak mampu? Begitu juga dengan Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) yang dikatakan mewakili puluhan ribu mahasiswa lain di merata tempat dalam negara. 
Atau isunya tidak menarik? Penulis tidak rasa begitu, siapa yang tidak mahu hutang dihapuskan dan mendapat pulangan wang atas pinjama terdahulu? Sudah tentu silapnya adalah dengan Adam Adli sendiri.
Perlu diingat, kegagalan hari ini tidak boleh dipandang ringan kerana dalam masa yang sama kita bercakap tentang Bersih 3.0 yang akan mengumpulkan 500,000 orang peserta dan demonstrasi hari ini sebagai warming up kepada demonstrasi yang lebih besar pada 28 April itu?

Itu pun penulis mendengar, bukan semua yang hadir adalah mahasiswa tapi kutu jalan yang dipungut untuk meramaikan peserta, benarkah begitu? Jika benar, maka anggapan penulis sebelum ini bahawa Adam Adli tidak punya karisma sebagai pemimpin mahasiswa adalah benar juga. - Suara Pakatan Rakyat

Inilah hakikat sebenar. Suara Mahasewel ni sebenarnya takdak kekuatan pun. Mahasiswa lain sebok ulang kaji pelajaran tiap tiap minggu, yang mahasewel ni sebok nak berpolitik dan berdemo saja..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mana pelajar cina dalam demo ini? jawapnya din pelajar cina sibuk study, pointer mereka mesti tinggi dan mereka akan dikategorikan sebagai kumpulan cemerlang dan terbilang. pelajar melayu sibuk demo, pointer mereka mesti rendah dan mereka dikategorikan kumpulan yang malang dan hilang. akibatnya apabila kerajaan merasa perlunya ada perubahan maka kerajaan akan memberi biasiswa secara merit kepada pelajar yang mendapat keputusan cemerlang - siapa yang untung? pelajar yang sibok dok berdemo ka atau pelajar yang sibuk dok study. aku yakin tiang cua tidak akan benarkan sama sekali pelajar cina turun berdemo dan pelajar cina pun tahu mereka tak perlu, berdemo mereka hanya perlu tunggu buah yang masak ranum dan gugur, buah itu yang mereka nikmati ... dan telahpun mereka nikmati melalui pakej yang kerajaan umunkan baru-baru ini - pelajar cemerlang akan diberikan biasiswa berasaskan merit. rumusanya, siapa yang menebang, menebas, membaja menanam dan tidur tidak lena, tetapi siapa pula yang tidur lena tetapi dapat hasil. tapi nak kata macam mana kerana pelajar melayu yang berdemo tu semuanya bodoh bak keldai.

Tanpa Nama berkata...

bukn lg bodoh... bangang... dh nama hutang byr lh.....