Isnin, 2 April 2012

PANASS!! Projek Pertanian Pas Kedah MELINGKUP Duit Rakyat!! #saveKedah

Yang ni masa mula rasmi..

Gambar terkini..

Semalam Mc pi tengok pun, keadaan dia sama seperti di gambar juga. Hidup segan, mati takmau..

Apa dah jadi ni? Baru beberapa bulan Projek Pertanian yang KONONnya gah sangat tu, nampak macam seropa nak bungkuih saja. Takkan takdak aktiviti lain yang boleh support kot. Planning main serbu saja ka? Atau jenih asal boleh saja ni.
Maka untuk memutar belitkan pemikiran orang-orang kampung dengan projek kerajaan Negeri Kedah..maka telah di buat road show menceritakan kejayaan mereka pada penduduk kampung. padahal expo ni di adakan untuk menutup isu MB Kedah (Tok Zan) yang telah berjanji pada orang kampung Padang Terap pada 26/05/2011 dalam majlis Mesra Rakyat yang di adakan di Dataran Pekan Naka....Tok Zan berjanji, kerajaan negeri melalui Kedah Agro akan membeli hasil buah-buahan orang kampung, terutamanya buah rambutan untuk di jadikan produk rambutan dalam tin...

Tapi setelah musim buah hampir sampai ke penghujung, tak nampak seorang pun dari wakil kerajaan Negeri atau wakil Kedah Agro datang untuk membeli hasil buah-buahan orang-orang kampung, rambutan orang-orang kampung terbiar sehingga busuk..setelah itu orang-orang kampung telah lakukan satu bantahan secara aman terhadap MB Kedah kerana memungkiri janji yang di adakan pada bulan Ramadhan baru-baru ni, bertempat di Pekan Naka.

Expo usahawan pertanian dan asas tani ini diadakan di peringkat Parlimen Padang Terap dari 19 oct sehinggalah 22 oct 2011..yang memalukan di khabarkan di hari pertama kehadiran lebih kurang 50 orang, pada hari terakhir pulak kehadiran tidak sampai 100 orang..nampak sangat, orang kampung sudah muak dengan janji-janji kerajaan negeri Kedah......Di khabarkan produk rambutan dalam tin yang di pamerkan dlm expo itu, adalah hasil dari Thailand dan di labelkan semula sebagai produk buah-buahan yang telah di kumpulkan di pusat .pengumpulan hasil produk pertanian Lembah Jerai..

Semalam, projek ni hanya ada dua meja yang dibuka. Tapi peniaganya entah hilang ke mana. Apa dah jadi?


Ni boleh dikatakan projek ni bungkuih la dalam erti kata.. he he..

McTheory:
Apa kata kita bungkuih sekali dengan Pas Kedah..

1 ulasan:

Awanama berkata...

Mana depa tau pasai pertanian dan ekonomi pertanian
Depa masuk kampong pun utnuk nak makan kenduri je