Sabtu, 19 Mei 2012

TUDIAA!! Cerita Menarik Mengenai Nurul Izzah dan Tian Chua!!




Gambar di atas kelihatan gambar anwar sedang berbincang dengan Timbalan Presiden PKR ketika itu, Syed Husin Ali.

Apa agaknya yang sedang mereka berbincang kerana baru-baru ini Raja Petra mendedahkan Tian CHua ada membuntingkan anak perempuan pemimpin utama PKR dan perkara ini diketahui oleh Syed Husin.

Berikut tulisan RPK dari Malaysia Today:



Reaksi RPK untuk menghentam Tian Chua bertubi-tubi dikatakan ada kaitan dengan sikap Tian CHua dan orang-orangnya mengkritik dan menghentam RPK serta mencabarnya.

Lalu terkeluar.

Dari ramai-ramai pemimpin, pasti pemimpin yang dimaksudkan adalah seorang pemimpin yang terserlah dan pemimpin ini ramai anak perempuan. Dua pemimpin yang dipercayai terlintas - Anwar & Wan Azizah dan Azmin Ali yang punya ramai anak perempuan.

Anak yang dikatakan mengandung mesti seorang yang punyai misteri dalam hidupnya. Ketepikan Afifa yang lebih dosa ayah dan ibunya dari dosanya sendiri, sini. Menyedari asal ada gambar Nurul Izzah, kemungkinan ada Tian Chua?













Sememangnya anak Anwar, YB Nurul Izzah adalah penuh dengan misteri. Walaupun dia adalah public figure, latarbelakang Nurul tidak mudah diperolehi di Internet.

Walaupun Nurul Izzah membawa imej mamaki tudung, ada anak Anwar Ibrahim yang tidak memakai tudung. Ini bermakna memakai tudung adalah atas kehendak anak tersebut.

Pernah satu interview Nurul mengenai gaya hidup dan bukan politik menceritakan Nurul terpaksa mengubah cara hidu dari suka mendengar lagu rock supaya berhenti lakukan sedemikian.

Wanita selalunya auka lagu sentimental maka selalunya yang suka dengar lagu rock kemungkinan adalah party girl. Adakah Nurul yang memperjuangkan ayahnya dari lepas sekolah seorang party girl?

Ada cerita-cerita kata adik Nurul, Nurul Nuha adalah party girl. Wan Azizah yang berimej baik dahulu pun ada adik party girl. Wallahu alam samada Nurul adalah party girl atau tidak.

Ada cerita-cerita Nurul dulu ada apa-apa dengan bekas pemimpin ADIL. Kononnya kisah seks bebas PKR dah ada dalam ADIL lagi.

Jika dibaca WIkipedia sini mengenai Nurul, dia dikatakan graduate dengan ijazah Engineering dari Uniten pada tahun 2004 dan sambung belajar buat Masters di John Hopkins dalam International Relations pada tahap Masters pada May 2007.

Manakala di sini pula Nurul dikatakan belajar Chemical engineering di Universiti Teknologi Petronas satu semester dan tukar ke Uniten balajar Electrical Engineering.

Sebab Nurul berhenti dari Universiti Petronas difahami berhubungkait dengan perjuangannya membebaskan ayahnya. Akhirnya dia Chem Engineering.

Jika benar dia belajar dan graduate dari Uniten, itu lojik sebab dia memang aliran sains dan pelajar baik di sekolah menangah.

Ada cerita kata dia tak graduate.



Sekarang katalah dia ada degree dalam ENgineering, macam mana agaknya Nurul boleh lompat dari ijazah dalam Engineering dan tiba-tiba dapat ijazah Masters dalam International Relations dalam masa tiga tahun?

Selain itu, John Hopkins adalah Universiti terbilang dalam jurusan itu. Itu satu misteri.

Ianya bukan misteri jika disedari dalam hal South East Asian Studies, Syed Husin sebagai pakar sosialogis, boleh membantu.

Inikah yang dimaksudkan RPK sebagai Syed Husin tahu?


 Kisah perkahwinan Nurul Izzah kepada suaminya Raja Ahmad Shahrir pada 2003 pun satu misteri. Kenapa dia tergesa-gesa kahwin kepada suaminya pada tahun 2003? Baca Selangordaily sini

Selepas kahwin, dia graduate pada tahun 2004 dan pergi Washington belajar. Tidakkah itu pelik bagi seorang yang dah kahwin buat? Suaminya serupa tidak penting tapi hanya ikut saja.

Dia graduate 2007 dan AIDC laporkan Nurul membawa fahaman Islam Plural atau Islam semua boleh tak ada haram sini

Tahun-tahun Nurul menghilang dari pandangan umum adalah satu misteri.

Walaupun dia dikatakan berada di Washington, Nurul dapat dilihat berada di pejabat ayahnya di rumah Khalid Ibrahim di Seksyen 16 selepas dia keluar. Nurul adalah sebahagian dari staf di situ.

Nurul dikatakan pernah bekerja dengan pelbagai kumpulan advocary seperti
Suara Rakyat Malaysia (SUARAM), Women Leaders International Forum (WLIF) Friedrich-Ebert Stifung (FES) dll.

SUARAM? Bukankah Tian CHua datang dari SUARAM?

Anak Nurul lahir tahun 2007 dan 2009, bermakna dia dapat anak selepas 4 tahun berkahwin. Entah bila pula Nurul dibuntingkan Tian Chua. Masa graduation dari John Hopkins pun dia kelihatan buntingkan anak.

Haaa ... bila Nurul kerja dengan SUARAM?

Lepas graduate dan sebelum ke Washington atau lepas habis dari Wahington?

Hmmm ... adakah Raja Shahrir hanya Pak Sanggup seperti mana Azmin adalah Pak Sanggup untuk ayahnya? Kini dengar-dengar Raja Shahrir ada masaalah dengan Nurul.

Nampaknya blog-blog Internet tidak meneka orang lain selain dari Nurul Izzah. Bukannya anak Syed Husin yang dikatakan ketahui hal ini atau anak Azmin Ali.

Tian Chua berdiam aje ... Begitu juga Syed Husin dan Nurul Izzah.

Sumber Mc ambil dari Unspinners.





McTheory:
Dan nampak ke apa yang Mc bayangkan sekarang?? heh..

1 ulasan:

Unknown berkata...

Misteri Nusantara...

HOT!! RAJA NONG CHIK & KELUARGA JADI MANGSA FITNAH POLITIK! Baca di sini..

http://apakecoh2.blogspot.com/