Rabu, 9 Mei 2012

TUDIAA!! Peguam Mula 'SOUND' BARua Council Menjadi Alat Pakatan Haram!! #PR


Akhirnya ada juga peguam yang berani bersuara untuk menegur Bar Council yang selama ini menjadi alat atau pencacai Pakatan Haram. Sampai bila Bar Council, satu badan peguam di Malaysia ini harus dipergunakan untuk kepentingan pembangkang?

Paling ketara apabila laporan yang disedikan oleh Bar Council mengenai Bersih 3.0 ternyata berat sebelah. Apabila mereka menuduh polis yang memulakan provokasi sebelum perusuh bertindak ganas.

Hakikat sebenarnya, kita pun tahu, Polis bertindak apabila perusuh Bersih memotong kawat duri, memusnahkan sekatan dan menyerbu masuk ke Dataran Merdeka (kawasan larangan pada hari tersebut). Apabila kawasan larangan diceroboh, barulah polis bertindak, itu pun hanya dengan tembakan air dan gas pemedih mata.

Pukul memukul berlaku apabila polis diprovok dengan keras oleh perusuh dan arahan polis untuk bersurai tidak diendahkan. Maka polis perlu melakukan sedikit kekerasan untuk menghalau anjing-anjing perusuh Bersih balik kerumah.

Tibalah saat anggota polis di pukul, kenderaan polis diterbalikkan dirosakkan, barulah polis mengeluarkan arahan menangkap sesiapa saja yang berbaju kuning anjing Bersih, kerana ia suspek mencedera dan memukul penjawat awam.



Tentunya siapa yang ditangkap, akan cuba melawan, bila melawan, kekerasan akan digunakan.

Mc tahu, kerana Mc berada disana.. takkanlah orang nak terajang kita pun, kita nak senyum lagi? deyy.. fikirla sendiri.


McTheory:
Tetap menyokong POLIS 100%

Tiada ulasan: