Rabu, 9 Mei 2012

EKSKLUSIF!! Khutbah Jumaat POLITIK Oleh Puak Pas di Kedah!! #saveKedah

Bukan lagi satu rahsia pembangkang khususnya PAS menggunakan masjid sebagai pentas melebarkan pengaruh dikalangan rakyat. Kalau tak dapat masjid kerajaan mereka menggunakan masjid sendiri ataupun surau yang dibina oleh jemaah mereka.

Isu ini bukan kali pertama, Pemimpin PAS menggunakan KHUTBAH jumaat untuk menghentam dan memaki pemimpin negera. Sebuah Masjid yang terletak di Kampung Tanjung, sangat terkenal kerana mempunyai ramai Kepimpinan PAS Baling. Khatib yang diamanahkan untuk membaca khutbah adalah seorang Ustaz M yang merupakan abang ipar kepada Bakal Calon DUN Kupang, yang kini mengajar di Sekolah Kebangsaan Asam Jawa, Mukim Pulai. Baling.

Ia tak salah jika mereka menjalankan aktiviti keagamaan tetapi masalahnya mereka menjadikan Masjid sebagai medan “menyemai pengaruh pro PAS dan anti kerajaan.”

Khutbah Jumaat juga digunakan sebagai medan agar membenci pemimpin kerajaan. Ayat-ayat yang digunakan disusun serta diambil dari blog sebagai “teks khutbah”. Khutbah yang disampaikan berdasarkan isu BERSIH dan Seorang IMAM yang dikenakan hukum kerana menghina Mahkamah serta isu rasuah yang masih lagi dalam perbicaraan. HUKUM HUDUD juga ditimbulkan, Khatib tersebut juga menyalahkan kepimpinan negara kerana menentang Hukum Hudud.

Elemen tokok tambah sedikit sebanyak boleh dikesan. Jemaah masjid sering berjaya mengesan imam-imam yang menyimpang dari teks yang disediakan Jabatan Agama Islam Negeri Kedah.

Sebagai contoh Dalam isu BERSIH mengapa imam tersebut tidak menyatakan kepimpinan PAS yang mengikut telunjuk dan arahaan diri seorang PEMIMPINAN YANG MEMPERJUANGKAN SEKS BEBAS SERTA HUBUNGAN SAMA JENIS. imam tersebut memutarbelitkan isu-isu ini. Imam tersebut tidak pula mempersoalkan mengapa pemimpian yang ingin memperjuangan HUDUD memnyokong perjuangan ambiga.

Dengar rakaman audio yang telah dirakam semasa bacaan khutbah di Masjid tersebut.


Audio kurang jelas, lebih baik gunakan earphone. ini baru part 1 

Pendedahan yang dibuat oleh blog Kamera Kupang harus diambil serius oleh Jabatan Agama Islam negeri atau daerah. Supaya perkara ini tidak menular ke masjid-masjid yang lain pulak. Jika Pas boleh gunakan masjid untuk berpolitik tanpa dihalang oleh Jabatan Agama Islam, kenapa tidak, kita penyokong kerajaan mengunakannya pula? Baru adill.. tak gitu?


McTheory:
Jika jabatan agama taknak ambil kisah, kami rakyat Kedah amat KISAH sekali!!

Tiada ulasan: