Rabu, 9 Mei 2012

TUDIAA!! Pelacur IPT Menawar Perkhidmatan SEKS Di Kulim Kedah!! #saveKedah



KULIM - Masalah pelajar perempuan yang masih menuntut di institut pengajian tinggi (IPT) dalam kegiatan maksiat dan pelacuran bukanlah satu perkara baru.

Akhbar Sinar Harian membongkar kegiatan tidak bermoral dilakukan seorang pelajar berusia 20 tahun berasal dari Melaka.

Dia yang mahu dikenali dengan nama Ayu berkata, pinjaman pembelajaran yang dibuat tidak mencukupi bagi menampung keperluannya.

Kerana tidak sanggup hidup susah dan terpaksa mengikat perut, dia memilih bekerja di sebuah pusat hiburan di Bukit Mertajam untuk mendapatkan pendapatan lebih.

Menurutnya, dia mampu memperoleh di antara RM150 hingga RM200 setiap malam dengan melayani kehendak pelanggan.

Katanya, ada dalam kalangan pelanggan yang akan membayar lebih sekiranya menemani mereka hingga ke bilik tidur.

“Tidak semua orang tahu masalah yang dihadapi oleh pelajar seperti kami. Pinjaman diperoleh tidak mencukupi untuk menampung keperluan. Selain tugasan yang harus dilakukan, kami juga perlu makan dan membeli barangan keperluan harian.

“Ada rakan sebilik saya yang tidak bekerja sebagai pelayan, tetapi mempunyai teman lelaki yang sedia memberikan wang kepada mereka. Sebagai pelajar, mereka tidak akan mampu membayar semula bantuan diberikan, melainkan menyerahkan tubuh kepada teman lelaki,” katanya.

Ayu berkata, sebelum ini dia pernah ditawarkan untuk bekerja di sebuah pusat hiburan di Kulim, bagaimanapun terpaksa menolak tawaran itu kerana pihak berkuasa tempatan dan polis sering mengadakan operasi.

“Saya sudah enam bulan bekerja sebagai pelayan dan pendapatannya lumayan. Siapa sangka saya yang bertudung ke kuliah setiap hari akan berpakaian seksi di waktu malam dan menghidangkan arak kepada pelanggan.

Saya tahu ia salah, tetapi semua ini dilakukan untuk memastikan saya tamat pengajian,” katanya.

Pengerusi Persatuan Pengguna Daerah Kulim, Mohd Zailan Hashim berkata, pengusaha pusat hiburan yang mengambil pelajar IPT sebagai pekerja sambilan tidak salah kerana semua pelajar terlibat sudah melebihi usia 18 tahun.

Pihak yang dipertanggungjawab untuk memastikan masalah sosial ditangani dalam kalangan pelajar IPT seharusnya mengambil berat tentang masalah mereka. Semua ini berlaku kerana kebanyakan mereka tidak mempunyai wang yang cukup.

“Bagi pelajar yang datang dari keluarga yang tidak berkemampuan, mereka akan bergantung sepenuhnya kepada wang pinjaman dibuat.

"Ini mengakibatkan perbelanjaan mereka terhad dan mendorong melakukan pekerjaan yang tidak bermoral.

“Kita cuba tangani masalah mereka ini dengan memberikan pinjaman tambahan. Sekiranya mereka masih melakukan perbuatan tidak bermoral itu, tidak salah sekiranya pihak IPT membuang mereka,” katanya.


McTheory:
Awat lepas Pas pegang Kedah ni, masalah sosial makin melampau-lampau??

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

duit yg ko cari dengan menghidangkan arak pada org adalah haram...
patut pun ko jahanam...

banyak pakai duit haram dan belajar pakai duit haram...

meme haram jadah la pas kedah ni...

kes mcm ni korang bt tak tau...

tengah belajar ada ptptn korang minta mansuh...
kalau mansuh apa jalang ni nak makan kalau parents diorang tak mampu nak tanggung???

nak suh jual jubur ka???

pejuang hamas...

Tanpa Nama berkata...

Eihhh ada kes banyak students UITM shah alam daripada zaman berzaman masa UMNO terlibat dalam perkara macam ni jugak, taktau ke??? Ni bukan masalah negeri, ini masalah negara. Sama sama kena fikir , bukan setakat pongpang complaint untum jadi modal kutuk je. Tak konstruktif kot. Padanla UMNO tak boleh nak reform. Melayu Melayu, itulah dia. Jom sama sama nerfikir untuk cuba atasi masalah ni.

Tanpa Nama berkata...

laaa.. pas jaga kedah, maksiat banyak, umno jugak salah? ehh bangang la puak beruk pas ni.

Tanpa Nama berkata...

Tak kira masa sapa yg memerintah maksiat tetap ada tapi kalau kes arak dan judi berpunca dari UMNO kerana UMNO yg mula2 memberi lesen arak dan judi......Toing TOing TOing....

Tanpa Nama berkata...

Habis B.N pegang dulu ok la...lu sembang sama lu punya kaki....ka nk aq tanya hang soalan...Pak Hang Lahir Tang mana???

ROSAL ENTERPRISE berkata...

Bodoh ..apa kena mengena dgn pas pulak ..pakatan nak bagi pendidikan free hampa tak mau pilih juga barisan nasional atau bagi naya ....

Tanpa Nama berkata...

hampa smua bodoh dok betekak pasai politik wat pa. . Tak untung pon.

Melihat berkata...

penyakit politik di malaysia amat teruk..