Khamis, 28 Jun 2012

GEMPAR!! Abby Abadi KANTOIKAN Pas Kuala Kedah!! #TukarKedah


Dua hari lepas, Pas Kuala Kedah menganjurkan himpunan hijau menuju Putrajaya dengan membawa Abby Abadi sebagai penceramah. Kehadiran dianggarkan seramai 1000 hingga 1500 sahaja.

Tapi yang peliknya hanya Nasir Mustafa yang beriya iya hadir dan meraikan abby dalam himpunan itu, tapi kelibat Phahrolrazi dan Amiruddin langsung tidak nampak..

Sedangkan dalam banner ada gambar mereka bertiga? Adakah pertelingkahan merebut kuasa dalam Pas Kuala Kedah masih belum selesai? Sehingga mereka langsung tak boleh bertentang muka??




Kemelut krisis dalaman Pas Kuala Kedah makin memuncak disebabkan ketidak sehaluan pemimpin pemimpin ini..Ahli pas sendiri sudah berpecah kepada tiga kumpulan..

Berbalik kepada himpunan Hijau Kebanyakkan yang hadir hanya mahu bergambar dengan Abby sahaja. Antara ucapan Abby Abadi semalam, beliau ada menyebut 'dalam UMNO tidak ada ciri ciri Islam, hanya PAS sahaja ada ciri ciri Islam'.

Selepas itu bila orang bertanya abby bila nak sertai PAS, abby kata 'insyaAllah akan tiba masanya dia akan sertai Bob Lokman dan Aishah.




Mc sebenarnya tidak berminat nak laporkan soal Abby nak masuk Pas atau tidak. Biarkan dia laa. Kalau itu dia rasa pilihannya yang paling bagus. Mc di lebih fokuskan kepada Pas Kuala Kedah. Di mana Phahrolrazi dan Amiruddin? Jika dilihat pada artikel dan gambar dari MTK ni. Dalam banner ada gambar kedua-duanya. Tapi bila program..dua-dua pun tak datang.

Sedangkan program himpunan Hijau ni dibuat dikawasan depa, sememangnya perlu pemimpin tempatan hadirkan diri bagi menguatkan sokongan. Kalau tak baik pun, berlakon la baik, demi politik mesti kena berlakon. Tapi kalau dah sampai tak boleh pandang muka ni, apa kess? Program tempat sendiri pun pulau..ini dah kes teruk.

Apa yang Mc dengar.. hubungan Phahrolrazi dan Amirudin dah sampai tahap makin kritikal, kiranya dah sampai tahap bunuh-bunuh ni..

Kisah pasal bunuh-bunuh ni, nanti Mc ulas panjang..


McTheory:
Makin teruk, makin parah, makin hebat!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Masya Allah PAS ni angkut habis artis buat modal politik..
semua tu jadi liabiliti buat Islam, sepatutnya artis dibimbing kenal jalan Allah yang betul bukan jadikan mereka modal politik kotor PAS

Tk tahulah apakah azab Allah yg akan menimpa puak2 PAS Laknatullah ni yg semakin sesat dan jahat..

Bimbinglah artis pd jalan agama bukan jd bahan tarikan politik..

Tanpa Nama berkata...

oooooooo kalau artis tu tayang tubuh semua...masuk umno ...kira bagus lah mcm tu..umno parti sesat ..................