Rabu, 27 Jun 2012

GEMPAR!! Demo aman di Kelate Bertukar GANAS!! #TukarKelate


Dalam keghairahan kita berbicara mengenai demontrasi adakalanya kita terlupa untuk menghayati demontrasi yang diadakan itu secara ilmiah dalam konteks realiti dari apa yang telah berlaku. Maksudnya dari apa yang didapati dalam tujuan demontrasi yang diadakan itu, apakah ia menepati dari kehendak keatas perkara yang dituntut?

Setiap mereka yang menganjurkan demontrasi itu punyai niat dan kepentingannya yang tersendiri, samada niatnya itu baik untuk seluruh rakyat ataupun hanyalah untuk mencapai sesuatu keuntungan didalam politik, itu terletak kepada apa yang berlaku didalam penganjuran demontrasi tersebut.

Politik pula adalah satu hal dimana keberlakuannya sentiasa berada diluar jangka kotak pemikiran rakyat biasa, bagi Pakatan Rakyat mereka lebih arif dalam memanipulasi setiap demontrasi yang mereka lakukan dengan menimbulkan satu situasi yang menampakkan seolah-olah kerajaan Barisan Nasional dan pihak berkuasa bertindak zalim keatas mereka.

Pertembungan demontrasi yang berlaku di Kota Bharu pagi tadi diantara kumpulan SEDAR dan TEAM "R" adalah satu perancangan licik pemimpin Pas Kelantan, kegagalan membaca perancangan tersebut sekaligus memberi kesan besar terhadap politik Kelantan, dan sudah pasti pemimpin Pas akan menjaja cerita rakyat "pecah kepala" dipukul oleh samseng Umno disetiap ceramah mereka bagi meraih simpati dari rakyat.

Jika diamati setiap demontrasi yang disertai oleh Pas ataupun Pakatan Rakyat pastinya mendatangkan masalah, selalunya mereka akan menyalahkan pihak polis kerana adanya gas pemedih mata yang menjadi punca kepada huru-hara, dan jelas walaupun tidak ada gas pemedih mata kekacauan tetap berlaku dan orang lain jua yang disalahkannya, namun cubaan menfitnah untuk mengatakan adanya gas jelas disebut pada klipvideo dibawah sebelum cubaan itu dipatahkan oleh seseorang.

Sambung baca SINI

Nak tau apa jadi? tengok video kat bawah ni.. lepas tu sambung baca kat LINK yang Mc sediakan tu..

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PR lagi haram jadah. Demo2 nie budaya Al-Juburi (menumpang gelaran yg diberikan oleh Timb Presiden Parti Ajaran Sesat untuk seseorang). Itula antara sebabnya kerajaan membenarkan demo ditempat2 tertutup seperti stadium. Tapi pencacai dan penjilat Ambiga (si kafir dan pendokong LBGT) mahu dibuat ditempat terbuka.

Murs Am Parti Ajaran Sesat boleh buat fatwa ikut suka kepala bapak dia jer. Pendapat2 pemikir Islam antarabangsa tidak diterima.

Bila Dato Harun Din menegah utk memberi kebenaran agama lain menggunakan perkataan ALLAH, apa pulak kata Nick Najis tu? Bila Ustaz Taib Azammudin bercakap isu yg sama dalam parlimen, apa pulak ungkapan Khalid Gereja?

Yg penting... demo liar ini memang dtg dari puak PAS dan diperkayakan oleh Al-Juburi