Jumaat, 29 Jun 2012

PANASS!! Kecoh Apabila Sembelihan Ayam Orang UMNO TIDAK HALAL?? #TukarKedah



Mc mendapat maklumat mengenai kejadian di Kupang Baling. Seorang tukang sembelihan ayam di sebuah sekolah agama telah menyertai UMNO dan puak Pas yang selalu memakan ayam sembelihannya, menjatuhkan fatwa sendiri dengan mengatakan ayam sembelihannya TIDAK HALAL.

Sedangkan beliau sudah menyembelih ayam berpuluh-puluh tahun. Apabila beliau mengumumkan dan mengaku, menyertai UMNO. Puak Pas di Kupang, Baling terus mengelupur dan menuduh beliau dengan panggilan yang bukan-bukan malah membuat FATWA sendiri dengan menyatakan SEMBELIHAN beliau TIDAK HALAL!!

Apakah dengan menyertai UMNO, beliau umpama menukar agama? Apakah orang ISLAM PAS tidak layak memakan sembelihan ayam ORANG ISLAM UMNO?

Apakah beliau dengan menyertai UMNO bermakna beliau bukan lagi orang ISLAM?

Mc kenal tukang sembelih ayam ni. Malah dia juga diantara sukarelawan yang bekerja di pejabat penyelaras sebuah dun. Dun yang dimenangi oleh Pas, tapi tak buat apa pun lepas menang.

Jika sampai sembelihan orang UMNO pun orang Pas kata ianya tidak HALAL, maka kesesatan yang berlaku terhadap puak Pas ni sudah sampai tahap kritikal.


Kalau orang UMNO sembelih tidak HALAL, agaknya kalau orang DAP sembelih, tentu orang Pas dengan lahapnya menjamah.. almaklumlah DAP kan sahabat se'telur' dengan Pas.


McTheory:
Hukum Halal, Haram ni berat.. jangan sesukahati menjatuhkan hukuman!!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pas ni memang dah sesat jauh. Agaknya kalau dap sembelih babi pun depa makan.

Sudir berkata...

Bukan kata sembelih ayam, kalau orang DAP sembelih babi pun diaorang akan kata halal..

Tanpa Nama berkata...

busuk perut sebab makan ayam umno!