Jumaat, 1 Jun 2012

PANASS!! Pas itu bohong, Bohong Itu Pas, Pas itu fitnah, Fitnah itu Pas!! #SaveKedah




PAS Baling telah melakukan penipuan dengan mengatakan seramai 200 orang telah menyertai PAS di kampung Iboi, Kupang, Baling tempohari.. sedangkan pada hakikatnya hanya 5 orang ahli  yang menyertai PAS dan selebihnya ahli PAS dari luar di import ke kampung itu dengan bertujuan untuk menubuh cawangan baru PAS di kampung tersebut.

Kejadian ini bukan saja berlaku di Kampung Iboi, malahan turut terjadi di Kampung Seniyek, Kupang. Cara mereka juga mengunakan modius operandi yang sama untuk menipu rakyat dan pemimpin tertinggi Pas negeri. Di Kampung Seniyek memang ada ahli UMNO yang menyertai PAS, tapi hakikatnya tak sampai 10 orang itu pun disebabkan kecewa dengan JKKKP.

Namun bagi memenuhi kouta untuk menubuhkan cawangan baru di Kampung Seniyek, maka PAS terpaksa mengimport ahli PAS di perkampungan berhampiran untuk menubuhkan cawangan baru di situ. Cara ini digunapakai dimerata kampung berhampiran.

Sebenarnya tujuan cawangan baru di tubuhkan walau terpaksa menipu dengan cara mengimport, adalah kerana duit peruntukan dana PRU yang akan di agihkan  ke setiap cawangan dengan "cash money tanpa rekod" dan duit itu akan di beri disetiap markas dalam lingkungan RM100K atau RM150K mengikut kawasan.

Penyaluran wang PRU ke markas telah lama dibuat oleh Pas. Sebelum ini Mc pernah dedahkan perkara ini. Tapi nampaknya, ahli Pas telah menguna pakaikan sistem ini untuk mencari sumber kewangan poket mereka. Syabass Mc ucapkan.. he he..

Buktinya.. pembaca blog Mc boleh perhatikan keadaan Markas Pas dikawasan anda, rasanya hampir 80% markas Pas di Kedah sudah di 'ubahsuai' menjadi lebih besar atau lebih moden dari dahulunya. Patut la jalan dan infrastruktur di Kedah masih tak berubah, rupanya depa dok pulun tambah duit masuk markas.

Duit balak, duit jalan yang disimpan selama ni, bukan untuk kegunaan rakyat, tapi untuk kroni-kroni Pas menambahkan pendapatan. hmm.. puak Pas ni nak jaga rakyat ke, nak jaga puak Pas saja?


McTheory:
Makin kritikal puak Pas lanih.. teruk dah..

Tiada ulasan: