Khamis, 23 Ogos 2012

PANASS!! Selepas Di Pinggirkan Oleh Rakyat Permatang Pauh, Anwar Lari Ke??


Setelah Rumah Terbuka Aidil Fitri yang diadakan oleh P"Gay"R di kawasan Parlimen Permatang Pauh gagal menarik pengunjung yang datang, P"Gay"R khususnya Anwar Ibrahim mencuba nasib pula untuk mengadakan Rumah Terbuka Aidil Fitri di kawasan Parlimen Nibong Tebal pada 02 September ini. Pada Hari Raya Pertama yang lalu, Rumah Terbuka Aidil Fitri yang diadakan di padang Taman Guar Perahu di dalam DUN Penanti dan di dalam Parlimen Permatang Pauh gagal mengumpulkan Rakyat Pulau Pinang terutama pengundi-pengundi Permatang Pauh. Kehadiran jumlah tetamu di antara 1,000 ke 2,000 orang amat mengecewakan Anwar Ibrahim. Anwar Ibrahim semakin resah dan gelisah. Ini kerana Rumah Terbuka Aidil Fitri lebih digunakan sebagai kayu pengukur dan menguji sokongan pengundi-pengundi setempat, yang diberitakan semakin menolak kehadiran Anwar Ibrahim di Permatang Pauh.

Tidak dapat tidak, Rumah Terbuka Aidilfitri terpaksa diadakan semula di kawasan Parlimen baru di Pulau Pinang iaitu Nibong Tebal. Bukan menjadi rahsia lagi Anwar Ibrahim telah lama menyuarakan kebimbangannya dengan penolakan pengundi-pengundi di Permatang Pauh dan beliau juga diberitakan telah bersedia untuk berpindah ke kawasan yang lebih selamat iaitu di Parlimen Nibong Tebal. Untuk mengaburi mata orang ramai, majlis ini kononnya akan diadakan dan diuruskan oleh Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) yang diketuai oleh Chegubard. Siapa yang tidak kenal dengan Chegubard. Chegubard bukan melakukan semua ini dengan percuma. Semuanya adalah untuk mengambil hati dan perhatian Ketua Umum P"Gay"R ini yang telah beralih kasih dan sayang kepada Rafizi Ramli.

Untuk memastikan kehadiran yang datang di Rumah Terbuka Aidil Fitri itu berjalan lancar dan dipenuhi dengan orang ramai, P"Gay"R telah menyediakan gula-gula atau hadiah berupa "door gift" atau cenderamata khas bagi 5,000 tetamu terawal. Belum pernah dalam sejarah di Malaysia, CTS mendengar bahawa cenderamata atau "door gift" terpaksa diiklankan dengan bertujuan menarik orang ramai untuk hadir di rumah terbuka Aidil Fitri. Begitu terdesak dan kemaruknya juak-juak P"Gay"R ini untuk mendapatkan sokongan dari penduduk di Pulau Pinang!!! CTS menjangkakan Anwar Ibrahim akan bertukar ke Parlimen Nibong Tebal sekiranya sambutan ke atas Rumah Terbuka Aidil Fitri di atas mendapat sambutan yang di luar jangkaan.

Cucu Tok Selampit

Tiada ulasan: