Khamis, 22 November 2012

EKSKLUSIF!! Azizan Razak dan Jamil KEJAM Terhadap 7 Pelajar KUIN!! #TukarKedah


Gambar diatas adalah gambar 7 orang pelajar KUIN yang malang. Semuanya disebabkan ketidakcekapan Jamil selaku Rektor mentadbir KUIN, menyebabkan pelajar pelajar ini terpaksa menanggung azab apabila Ijazah yang mereka dapat tidak mendapat kelulusan MQA.

Untuk pengetahuan semua, MQA adalah sebuah badan yang bertanggungjawab untuk menilai, mengiktiraf dan meluluskan setiap bidang yang dipelajari di semua universiti tempatan.

Sepatutnya pihak KUIN perlu memohon terlebih dahulu MQA, sebelum bidang pelajaran itu dibuat. Tetapi akibat dari kebebalan Rektor, 7 pelajar KUIN berasa di tipu. Nampak sangat, Rektor KUIN hanya pentingkan duit dari masa depan pelajarnya.

Jamil pernah berbohong kepada media, dengan mengatakan, dia telah menghantar dokumen kepada pihak MQA, namun selepas 6 bulan masih belum mendapat jawapan.

Jamil penipu!!

Sebenarnya permohonan MQA untuk Ijazah 7 orang pelajar itu hanya dihantar selepas majlis konvokesyen Insaniah tamat. Mereka baru sedar, bahawa Ijazah mereka tu tak laku!!

KUIN langsung tidak pernah meminta permohonan dari MQA selama bidang itu ditawarkan. Bila 7 pelajar itu menerima ijazah baru Jamil kelam kabut hantar permohonan MQA.

Dibawah Mc sertakan bukti bahawa Jamil menipu media dan ibu bapa pelajar terbabit!

Hantar pun belum.. PEMBOHONG!

Kat bawah ni adalah kronologi apa yang terjadi:

  • 17 Sepr - 7 pelajar bergraduan dan menerima Ijazah Quran daripada SPB Agong
  • 26 Sept - Pihak KUIN baru nak terkebil-kebil menghantar PERMOHONAN MQA kepada pihak MQA
  • 27 Sept - Pihak MQA baru menerima dokumen tersebut (pada cop yang tertera pada surat)
  • 12 Nov - NGO buat report polis kerana dakwa 7 pelajar dianiaya Ijazah tak diiktiraf
  • 13 Nov - GPMS Kedah buat repot polis kerana isu pengiktirafan yang sama
  • 14 Nov - Jamil Palsu terus menjadi penipu berkata permohonan MQA untuk Ijazah Quran telah dihantar 6 bulan yang lalu, tapi MQA yang tak ada pakar (jamil salahkan MQA)
  • 15 Nov - blog Berita Kuin memaparkan bukti surat 'permohonan akreditasi bagi Ijazah hanya diberikan selepas 7 pelajar Ijazah berkonvo' 
 Untuk rujukan dan bukti bahawa perkara ini benar, Mc paparkan Nama pelajar KUIN terbabit, dengan number Matriknya sekali. IC mereka pun ada, tapi untuk keselamatan baik tak payah paparkan dulu.

      1) Anwar Ridhwan Ahmad Syukri  -No Matrik- M091080019

      2) Mohd Abd Hyafiz Abd Hamid -No Matrik- M092006619

      3) Mohd Shuhaimi Abd Mokhtar -No Matrik- M092030019

      4) Mohd Zabidi Saaidin -No Matrik- M092028519

      5) Mohd Hafizuddin Ayob -No Matrik- M092028819

      6) Mohd Naim Osman -No Matrik- M092029619

      7) Wan Mohd Ali Imran Othman -No Matrik- M092029519

      Apa agaknya nak jadi dengan 7 orang pelajar KUIN ni? Belajar 4 tahun, bersusah payah, ikat perut siang malam, bersengkang mata buat assignment, perah otak untuk exam. Tiba-tiba bila grad, Ijazah tak laku! Kalau perkara ini terjadi kepada anda, apa perasaan anda?

      Membazir, buang masa, pergi belajar umpama pergi melancong, habiskan wang mak bapak dan pinjaman saja. Sepatutnya pentadbiran KUIN dan Kerajaan Negeri Kedah perlu bertanggung jawab keatas mereka ini. Jika mereka tidak bekerja, pihak KUIN kena bertanggung jawab.

      Sepatutnya pihak KUIN kena bayar ganti rugi kos dan ganti rugi masa yang terbuang. Mc harap 7 pelajar ini mengambil tindakan keatas pihak KUIN dan Rektornya Jamil. Semakin lama dibiarkan, semakin busuk KUIN jadinya.

      Jamil ohh Jamil.. ku sangkakan hang baikk, rupanya syaitan yang bertopengkan manusia. Dah la banyak duit KUIN hang sapu, letak kroni banyak-banyak, pelajar pun hang nak aniaya? teruk betui la hang Jamil oii..

      McTheory:
      Jamil Patut Letak Jawatan!!

      1 ulasan:

      Tanpa Nama berkata...

      Dulu zaman BN ok saja pun, sejak Pas perintah Kedah. Habis musnah segala projek yang ada! Memang patut kita kena kalih kerajaan ni.