Jumaat, 16 November 2012

GEMPAR!! Mat Sabu Presiden Baru PAS!!


Tika ini, Muktamar Dewan Pemuda PAS yang ke 53 dan Muktamar Dewan Muslimat PAS kali ke 52 sedang berlangsung di Kota Bharu sehingga 15 November 2012. Ia kemudiannya akan diikuti dengan Muktamar Tahunan PAS ke 58 yang akan bermula 16 hingga 18 November 2012 di Pengkalan Chepa, Kelantan.

Tumpuan utama muktamar PAS ini mungkin sahaja berlegar pada persediaan PAS sempena Pilihanraya Umum ke 13 (PRU 13) memandangkan sudah keluar arahan rasmi pimpinan tertinggi parti yang mahukan ahli dan pewakilan PAS dari seluruh negara hanya memfokuskan perkara tersebut.

Namun kekecohan isu akidah & kebebasan agama untuk orang Melayu Islam yang membabitkan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah dijangkakan akan turut mewarnai persidangan ini.

Ringkasnya muktamar PAS kali ini sememangnya agak dinantikan ramai, jika tidak kena gayanya ia akan menjadi yang terhangat dan paling panas.

Selain isu Nurul Izzah dan fahaman liberalnya, isu hudud serta peranan PAS dalam PR yang semakin mengecil, pemerhati politk menjangkakan peningkatan imej Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu yang semakin membayangi ketokohan Hadi Awang sebagai Presiden juga akan menarik perhatian ahli dan perwakilan PAS.

Suara-suara kebimbangan dari para pewakilan dan pemimpin PAS tentang kemungkinan muktamar PAS ke 58 ini akan dimanfaatkan sepenuhnya oleh Mat Sabu untuk melebarkan pengaruh Syiah dan memperkuatkan penguasaannya dalam parti juga sudah mula kedengaran.

Kebimbangan mereka ada asasnya, sementelah lagi cengkaman kuasa Hadi dalam PAS semakin longgar selepas beberapa pemimpin kanan PAS dari kumpulan Kerajaan Perpaduan (UG) yang rapat dengan Hadi tewas satu demi satu hasil permainan politik kumpulan Anwarinas.

Dengan kerjasama dan dokongan sebahagian besar AJK PAS Pusat yang tika ini terdiri daripada geng Anwarinas, ada kemungkinan pada tahun depan pertembungan antara Hadi dengan Mat Sabu tidak dapat dielakkan lagi.

Namun sebelum itu, orang kepercayaan Hadi iaitu Mustapha Ali yang sekarang diberi tanggungjawab sebagai Setiausaha Agung PAS bakal diterajang terlebih dahulu oleh kumpulan Anwarinas dan penyokong Mat Sabu.

Video seks Mustapha Ali yang berasmaradana dengan beberapa orang GRO khabarnya sudah berada dalam tangan kumpulan Anwarinas dan hanya menunggu masa yang sesuai sahaja untuk mendedahkannya kepada umum bagi membunuh imej politik orang kanan Presiden PAS itu.

Selepas itu, ayam tambatan Anwar Ibrahim dalam PAS, yakni Kamaruddin Jaafar bakal dilantik sebagai Setiausaha Agung.

Jika segalanya berjalan seperti dirancangkan, besar kemungkinan mudah untuk Hadi terpelanting dari jawatan Presiden dan nasibnya mungkin sama buruk seperti pernah dialami Allahyarham Asri Muda.

Tidak dapat tidak, PRU 13 kelak bakal ternoktah sebagai pilihanraya terakhir untuk Hadi dan mungkin merintis kepada kejatuhan besar-besaran pengaruh PAS dalam arena politik tanahair.

3 ulasan:

musafir berkata...

Takyah tunggu. Sekrg pun Mat Sabut dah jadi 'presiden' PAS!

Tanpa Nama berkata...

PERHIMPUNAN SIA-SIA ITU SEBENARNYA TIDAK MENDAPAT RAHMAT ALLAH DAN ALLAH TIDAK MEMANDANG PUN PERHIMPUNAN YANG PINCANG TERSEBUT....HANYA MANUSIA DAN USTAZ PALSTIK PAS SAHAJA YANG PERASAN DAN SYOK SENDIRI YANG MEREKA ADALAH UMMAH ISLAM TERBAIK DI NEGARA INI HAKIKATNYA PADA MENUSIA YANG BERAKAL ADALAH SEBALIKNYA.....PADA SAYA MAT SABU JADI PRESIDEN PAS LAGI BAIK DAN BAGUS SEBAB SEHARUSNYA PERHIMPUNAN INSAN TOLOL DAN BODOH WAJAR DIPIMPIN OLEH MEREKA YANG LEBIH TOLOL DARI PENGIKUT NYA DAN UNTUK ITU MAT SABU ADALAH INDIVIDU PALING LAYAK......DAN AKU SOKONG KALAU MAHFUZ BEAN JUGA DIBERI TEMPAT KERANA MEREKA SAMA-SAMA TOLOL.......yang ikhlas MAMUD KOTA BHARU.

Tanpa Nama berkata...

memang benar aku perhati Mat sabu semenjak budak-busdak sampai ke tua dia tak pernah matang malah semakin teruk Iq dan Eq nya mengalah budak-budak.