Rabu, 30 Januari 2013

PANASS!! @LimKitSiang Kata Adik William Mati Salah UMNO?!



Mc agak terkilan dengan kenyataan Kit Siang yang menghentam kerajaan. Apa kena mengena kerajaan dengan kematian adik William? Baca keterangan MyMassa, dalam isu ini.
Hipokrit! itu lah perkataan pertama yang muncul di dalam kepala, apabila terbaca tweet Lim Kit Siang yang mengaitkan UMNO/BN dengan kematian tragik Kanak-kanak bernama William Yau Zhen Zhong. Tweet LKS mendapat kritikan Khairy Jamaluddin yang menghentamnya kerana sanggup mempolitikkan kejadian itu. Mc yakin tiada siapa pun yang mahukan kejadiaan seperti itu berlaku di Malaysia.


Tindakan LKS mengheret kematian William ke dalam politik merupakan langkah yang paling bodoh. Adakah LKS sudah nyanyuk? Jika kita lihat Himpunan Kebangkitan Rakyat baru-baru ini, berapa ramai kanak-kanak telah dibawa ke perhimpunan yang hanya bermotifkan Politik?

Apakah jaminan keselamatan kanak-kanak tersebut bila berada di kelompok-kelompok penyokong yang amarah dengan ucapan pemimpin pakatan yang menyemai semangat kebencian menentang kerajaan? Nasib baiklah Polis berjaya mengawal himpunan sia-sia tersebut!



Isu seperti ini tidak harus dipolitikkan dan tidak perlu menuding jari kepada mana-mana pihak. Seharusnya semua pihak harus bekerjasama untuk memastikan perkara seperti ini tidak berulang...Takziah kepada kedua ibu bapa William Yau Zhen Zhong.

McTheory:
Bebal sungguh Kit Siang ni..

Tiada ulasan: