Khamis, 31 Januari 2013

PANASS!! Nik Aziz Punca Nasharuddin Mat Isa Kena Pecat?!


Pas cuba nak cover isu penguguran Ustaz Nasharuddin Mat Isa ni dengan menganggap beliau bukanlah individu yang penting dalam Pas.

Sudah tentu pemberita akan mencari Nik Aziz, kerana beliau diantara yang bertanggung jawab memecat Ustaz Nasharuddin.

Pas tidak nampak cabaran yang akan dihadapinya jika bekas Timbalan Presiden Nasharuddin Mat Isa meninggalkan parti itu dan menyokong parti politik lain.

"Sebagaimana orang bercerai laki bini, tidak apa yang mencabarnya jika sesuatu pasangan itu ditakdirkan berpisah," kata Murshitdol Am Pas Pok Nik Aziz.

Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan diminta mengulas kedudukan bekas pemimpin nombor dua PAS itu jika menyertai parti lain selepas Nasharuddin, yang juga anggota Parlimen Bachok, digugurkan daripada menganggotai Dewan Syura Ulama PAS.

Tindakan itu dipercayai diambil selepas Nasharuddin pulang daripada mengikuti rombongan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ke Gaza baru-baru ini.

Semalam, dilaporkan Nasharuddin berkata beliau tetap akan terus memperjuangkan Islam walaupun tidak lagi menganggotai Majlis Syura Ulama PAS.

Pas bukan parti Islam, nak perjuangkan Islam tak semestinya kena masuk Pas. Zaman Rasulullah SAW dulu pun takdak Pas. Tapi sahabat-sahabat Rasulullah perjuangkan Islam sampai ada yang syahid. Malah sahabat Rasulullah telah dijanjikan syurga Allah.

Tak perlu masuk Pas pun...

McTheory:
Kita kejar syurga Allah, bukan Sorga Nik Aziz!

Tiada ulasan: