Sabtu, 23 Februari 2013

HANGAT!! Video Nik Aziz Cakap Penerima BR1M Macam Ayam Dan Lembu!!


Ramai dok tanya pasal video Nik Aziz kata penerima BR1M sebagai haiwan. Tak percaya boleh tengok video tu kat bawah, cuma bahasa Kelate, kena dengar betul-betul. Nak lebih jelas, pakai earphone.


Usaha murni kerajaan pusat, dikutuk oleh Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menyamakan usaha murni itu sebagai ‘memberikan hampas kelapa dan padi serta jerami kepada ayam dan lembu’.

Menurut Menteri Besar Kelantan itu, pemberian wang ringgit sangat mendapat sambutan kerana sama dengan ayam dan lembu yang akan datang sekiranya manusia memberikan haiwan tersebut makanan yang digemari.

Sehubungan itu, beliau menambah, pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenar adalah memberikan ilmu kepada manusia.

“Orang yang menawarkan (wang) kepada orang, (sama seperti) kalau kita panggil ayam nak suruh ayam datang dekat, kita tabur hampas kelapa, tabur padi. Kalau nak panggil lembu kita bubuh (bagi) jerami.

Itu kata Nik Aziz, orang tua yang memang cakap berbelit dan menyakitkan hati.

Tapi dia lupa, gambar yang kat bawah ni, dok tersengih sambil bagi duit kat orang tu, Islam la sangat ya? Gambar ni diambil semasa Nik Aziz bagi duit kat PRK Galas dulu.

 

McTheory:
Kerajaan bagi BR1M untuk bantu rakyat susah, Nik Aziz bagi duit tu, untuk apa? habuan beli tiket ke syurga ke?

2 ulasan:

hangkedee berkata...

Pok nik beri duit daun pisang zaman jepun.Pas pis pus kucing kurap Dapig.Mu minta kerusi lebih kepada dapig kalau ada hati nanti ganti Umno.

Tanpa Nama berkata...

umnGok kafir! biasakk