Khamis, 21 Februari 2013

PANASS!! Azizan Razak BAKAL Hancur Di Kerjakan Wanita BESI!! #TukarKedah


Semalam satu sesi sidang media khas berkenaan isu KUIN yang diadakan di pejabat Pergerakan Wanita Umno Malaysia PWTC yang dikendalikan oleh Dato Seri Sharizat Abdul Jalil.

Dalam sidang media itu Ds Sharizat menegaskan kesediaan Wanita Umno dalam membantu kakitangan yang ditindas dan tidak dapat pembelaan langsung daripada Kerajaan Pas negeri Kedah dan juga Pengerusi KUIN merangkap Menteri Besar Kedah..

Dalam perjumpaan ini, Wanita Umno tampil untuk menawarkan khidmat guaman kepada kakitangan KUIN yang dinafikan hak mereka sebagai kakitangan KUIN.

Wanita Umno juga mengesa agar Pengerusi KUIN merangkap Menteri Besar agar membuat satu jawatankuasa khas bagi menyiasat isu isu yang dibangkitkan..


Ketua Pergerakan Wanita UMNO Malaysia, Datuk Seri Shahrizat Jalil mendesak agar Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak agar menubuhkan jawatankuasa khas bagi menangani masalah yang melanda kakitangan Kolej Universiti Insaniah (KUIN).

Tegasnya, Azizan patut lebih bertanggungjawab dan menangani masalah ini dengan lebih bijak dan adil.

"Saya ingin bertanya kepada Azizan, dahulu mereka sanggup menukar perjuangan parti mereka dari memperjuangkan Islam kepada kebajikan.

"Tetapi kini bila ianya dituntut mengapa Azizan berdiam diri malah menuduh mereka yang bangkit menuntut hak dan kebajikan mereka dibela sebagai ejen yang diupah oleh UMNO. Sudahlah guna taktik yang sama... Dah basi... tuduhan ini sebenarnya merupakan satu penghinaan kepada semua kakitangan dan pelajar KUIN yang menuntut hak mereka," ujarnya.

Beliau berkata demikian dalam satu sidang media selepas perjumpaan khas bersama wakil kakitangan KUIN di Ibu Pejabat Pergerakan Wanita UMNO di PWTC, hari ini.

Pertemuan bersama wakil kakitangan KUIN ini juga disertai dengan wail-wakil peguam yang bersiap sedia untuk membantu khidmat nasihat peguam percuma.

Jelas Shahrizat khidmat nasihat guaman percuma ini adalah bertujuan memastikan hak dan kebajikan kakitangan dan saraan hidup keluarga mereka terbela.

"Kita melihat isu kakitangan KUIN menuntut hak dan kebajikan mereka adalah isu kemanusiaan kerana selain daripada lewat dibayar gaji, kakitangan juga berdepan masalah caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), potongan Lembaga Tabung Haji serta ansuran bank tetapi malangnya mereka kini diancam dengan tindakan tatatertib. Ada juga yang bakal diisytihar muflis.

"Bayangkan bagaimana mereka mahu hidup sekiranya mereka tidak bayar gaji tidak menentu dan diisytihar muflis. Lihat, isu KUIN inipun Azizan gagal tangani apatahlagi mahu mentadbir negeri dan seterusnya negara," ujarnya lagi. - Medan Tempur

Mc nak ulas sikit la hal ni. Dah bertahun kami TMK bersuara dalam blog mengenai isu KUIN. Namun tidak ada siapa pun yang peduli. Kalau ada pun cuma mengambil tahu sekadar untuk ambil tahu. Tapi kalau  membantu tu rasanya takdak kot.

Apa pun Mc ucap tahniah kepada Sharizat kerana sudi menjadi orang tengah untuk membantu nasib pekerja KUIN ni. Walaupun Sharizat bukan lagi Menteri Wanita dan Keluarga, namun tugas yang pernah beliau lakukan dulu, masih lagi ditanggung oleh beliau.


McTheory:
Lepas ni Jamil dan Azizan berhadapan dengan 'Wanita Besi'

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

abis la mak lembu 'sinting' lengan lagi la. mohhhhhh

blatantforce berkata...

hikhik, nk tubuh jawatankuasa audit kuin, die geram agaknye dirinye diauditkn sampai jatuh terkangkang terselak kain smpai seluruh malaysia tahu, malu beb..persoalannye, relevant lg ke shahrizat lembu ni? ade lg ke org nk sokong manusia yg da terang2 korup ni? duit rm250 joota jgn lupe byr ye, saje ingtkan takut dah lupa, tu duit rakyat tu..hutang dgn manusia mesti dijelaskan sblum ajal menimpa..

Tanpa Nama berkata...

padan muka nak jadi pemerintah kedah sangat..bru dia tau ingat senang ka nak jdi pemerintah yg terbaik..negeri kebajikan konon tengok sekarang apa dah jadi dengan
kuin..nak melingkup lagi ada la..dlu masa dbawah bn ok saja x ada apa2 masalah pun..may dengan puak2 ni melingkup habis..kedah patot dtukar kepada kerajaan bn lak lepas ni..