Khamis, 21 Februari 2013

PANASS!! Kisah Nik Aziz Kata Mak Bapak Korang 'HAIWAN'!! #BR1M2.0

Masyallah, lepas balik dari Mekah, Nik Aziz terus buat kenyataan yang menyakitkan hati jutaan rakyat Malaysia. BR1M 2.0 merupakan bantuan terbesar Kerajaan Pusat kepada rakyat Malaysia. Malah usaha kerajaan pusat itu disyukuri oleh jutaan rakyat Malaysia.
 
Namun usaha murni kerajaan pusat, dikutuk oleh Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menyamakan usaha murni itu sebagai ‘memberikan hampas kelapa dan padi serta jerami kepada ayam dan lembu’.

Menurut Menteri Besar Kelantan itu, pemberian wang ringgit sangat mendapat sambutan kerana sama dengan ayam dan lembu yang akan datang sekiranya manusia memberikan haiwan tersebut makanan yang digemari.

Sehubungan itu, beliau menambah, pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenar adalah memberikan ilmu kepada manusia.

“Orang yang menawarkan (wang) kepada orang, (sama seperti) kalau kita panggil ayam nak suruh ayam datang dekat, kita tabur hampas kelapa, tabur padi. Kalau nak panggil lembu kita bubuh (bagi) jerami.
 
Siapa masih ingat isu LISTEN Sharifah Zohra Jabeen Presiden SW1M mengunakan perumpamaan haiwan dalam penerangannya. Beliau di kritik hebat, malah dituduh menghina mahasiswa!
 
Kali ni, Nik Aziz secara jelas mengeluarkan kenyataan menghina para penerima BR1M!! Malah menyamakan dengan binatang! Mc nak tengok, pejuang-pejuang yang mengutuk Sharifah Zohra Jabeen tu, nak bersuara tak mengenai isu Nik Aziz ni.

Kepada pembaca yang mempunyai ibu bapa penerima wang BR1M. Tak sakit hatikah bila Nik Aziz kata ibu dan bapa anda serupa haiwan?

Selamatlah Nik Aziz ni orang tua, kalau muda, dah lama kena 'tampor' percuma!!

Ini tuan Lembu dan Ayam tengah bagi makan

Ini Ayama tengah dapat makan
Tua kutuk ni lembu gembira dapat jerami...
Ikuti kisah tauladan ini
Citer ni aku dengaq dari abg ipar aku sendiri..dia citer yang ada sorang cacai ni umo dalam lingkungan 70 an dari Sik, kedah p ambik duit BR1M kat dewan LHDN Sg.Petani.. 
Kat dewan tu ada sekumpulan sukarelawan BN dok bg roti n air kpd penerima2 BR1M ni..So orang tua ni ambik lah roti n air tu lps selesai ambik duit BR1M tu.. 
Sampai ja kat dpn dewan LHDN tu, tiba2 ja dia naik gila p lempaq roti tu sambil pijak2 n dok maki hamun n kata "ni aku pijak kepala pak ang najib oi" depan2 penerima BR1M yg lain.. 
So on the way dia balik, dia telah accident n dengan kuasa Allah, kaki dia yang dia gunakan untuk pijak roti tu telah hancur akibat digilis kenderaan berat.. SELANJUTNYA

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Yg Haiwan tu dia la

Tanpa Nama berkata...

nanti orang tua tu masuk neraka.

Tanpa Nama berkata...

Pok nik suka bela kambing dan keldai. Anuwar , mat sabu suka ayam orang.