Rabu, 3 April 2013

PANASS!! Kisah Anak #Felda Bermain Bola di England? #Fgvh


 Mc teruja bila mengetahui 50 orang anak muda dari Akademi FELDA Kuantan telah diberi penghormatan menjalani latihan selama 3 minggu bersama team Cardiff City di England. Cardiff City sebuah kelab hak milik Malaysia yang bermain d Liga 1 England.




Siapa sangka, anak muda Felda diberi peluang yang begitu hebat. Tak termimpi mereka untuk menjejakan kaki di England untuk berlatih dan kelab yang sudah ada nama.

Anak muda Felda ini juga telah diberi penghormatan untuk masuk ke dalam padang ketika waktu rehat semasa perlawanan Cardiff City menentang Sheffield United. Anak-anak Felda ini telah mendapat tepukan gemuruh daripada 25,000 orang penonton yang sedang menyaksikan perlawanan tersebut.

Satu ucapan tahniah harus diberikan kepada DS Najib Razak atas usaha ini yang mana telah memberikan pengalaman baru buat anak bangsa kita, tidak lupa juga satu ucapan tahniah kepada Pemilik Cardiff City FC, Tan Sri Vincent Tan kerana membuka peluang ini.

Selepas tertubuhnya Akademi Felda Kuantan, ada tiga lagi Akademi Felda akan dirubuhkan iaitu di Alor Setar dan Gua Musang, Kelantan dengan ketiga sedang dirancang di wilayah selatan...aku harapkan anak-anak generasi Felda ini, akan terus dalam perjuangan mereka dan tidak terpengaruh dengan anasir sial subversif sepertimana yang dibawa Mazlan Aliman dan Anak haram mereka.

Dijangkakan Felda juga akan membina sebuah stadium yang berkapasiti 30,000 di Bandar Tun Razak Jengka, Pahang. Ini menunjukan Felda sememangnya serius hal meningkatkan mutu bola sepak tanah air kita.

Malah, Felda juga dikatakan akan membina gelanggang Futsal di setiap kawasan penempatan peneroka Felda. Inilah yang dikatakan Felda untuk rakyat, bukan macam perjuangan ANAK 'haram' Mazlan Aliman yang hanya mahu memburukan Felda semata-mata.

Mc harap, peneroka Felda dapat menilai yang mana intan, yang mana kaca. Tapi kalau Mazlan Aliman tu, bukan kaca. Tapi sampah yang tak berguna langsung!

McTheory:
Sampah? Buang la dalam tong sampah weii..

Tiada ulasan: