Khamis, 14 Mac 2013

PANASS!! Kementerian Pertahanan Jawab HINAAN Ghafir 'Celaka' Terhadap Anggota Keselamatan! #PrayforSabah



Sebenarnya Mc cukup benci dengan Ghafir si bekas tentera ni. Ceramah dia hanya menyakitkan hati dan menghina anggota keselamatan negara. Kalau benar dia hebat, suruh dia turun pegang senjata sendiri kat Lahad Datu tu. Kita tengok si celaka ni boleh buat apa kat sana. Cakap saja pandai!

Hari ini Kementerian Pertahanan mengeluarkan kenyataan rasmi bagi menjawab semula dakwaan bekas Timbalan Panglima Tentera Darat, Ghafir Abdul Hamid yang mendakwa Angkatan Tentera Malaysia (ATM) hanya "duduk di bawah rumah orang dan di reban ayam" ketika Ops Darurat.

Ghafir membuat dakwaan itu ketika berucap pada Forum T anjuran Akademi Pak Sako di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur-Selangor di Jalan Maharajalela di sini semalam.

Berikut kenyataan penuh Kementerian Pertahanan kepada Utusan Online berhubung peranan ATM di Lahad Datu:

1. Misi yang diberikan adalah jelas mengikut peringkat strategik iaitu membantu PDRM mengawal situasi keselamatan sekiranya rundingan dengan penceroboh tersebut gagal. Di peringkat operational dan taktikal, pasukan diberikan misi yang lebih spesifik mengikut tugasan yang dilaksanakan seperti operasi mengepung dan mencari, penggeledahan, pembersihan, sekatan dan lain-lain berdasarkan perisikan yang diterima. Ianya hanya diberikan kepada pasukan yang melaksanakan tugas dan tidak dihebahkan kepada pihak umum untuk mengekalkan kerahsiaan.

2. Pelaksanaan sesuatu tugas operasi seperti yang dinyatakan sebelum ini, memerlukan pasukan diaturgerakkan di perkampungan, di kawasan atau di tempat yang sukar. Tugasan ini akan dilaksanakan asalkan misi yang ditetapkan tercapai.

3. Dalam konteks perisikan ianya dilaksanakan secara kolektif diperingkat stategik, operational dan taktikal yang melibatkan ATM, PDRM dan agensi keselamatan yang lain. Proses risikan ini memerlukan maklumat yang diterima ditapis dan dinilai mengikut keutamaan serta disahkan sebelum sebarang ketetetapan operasi dilaksanakan. Harus diingatkan sebarang maklumat perisikan yang diterima mestilah tepat. Perisikan yang tidak lengkap dan dibuat secara tergesa-gesa boleh menjejaskan perlaksanaan operasi dan dikhuatiri menimbulkan spekulasi serta boleh dieksploitasi oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab." - UTUSAN ONLINE

 Pada pembaca yang nak kenal sangat siapa si Ghafir celaka ni, boleh baca kat SINI

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Celaka gila Babi ni

Tanpa Nama berkata...

ada personel AW di Sabah sekarang kaki ampu pegawai pas tu yg jd persoalan dia bukan mempunyai dokumen sah tp boleh jd anggota AW?kuat ampu sehingga bleh pegang jwtn koperal..ampu pegawai sehingga sarjan dan encik a.k.a pegawai waran pun dia boleh makan..apa crita ni?memang AW suka ambil personel kuat ampu?..kalau x pecaya pegilah sendiri kat Kem Kota Belud skrg dimana dia bertugas..FIY Nama ic dia tidak sama dengan nama d surat beranak..dpt IC projek, asal usul famili dia adalah dr Zamboanga Philipine. Sila ambil perhatian kmungkinan dia ni agen kiram juga. Nama beliau Thulke a.k.a Dac..sial la mamat ni kuat ampu..yang tidak puas ati -warga kem paradise kota belud-