Khamis, 7 Mac 2013

TUDIAA!! Siapa Ghafir Bekas Tentera yang Celaka Ni!!



Mula-mula Mc pun tak tahu siapa bekas tentera yang celaka masuk PKR ni. Bila TheUnspinners, dedahkan, barulah Mc kenal dan tahu kenapa dia masuk PKR.

Lt Gen (B) AbduL Ghafir Abdul Hamid masuk PKR dan kini bersama Anwar dalam rangkaian ceramah akhir-akhir yang bunyinya terdesak.

Setelah lama bersara, dia menimbulkan isu bagaimana penyelewengan perlaku dalam pembelian peralatan pertahanan.

Katanya barang yang dibeli tak boleh guna, tak layak untuk kegunaan dan membawa risiko pada anggota keselamatan.

Kini dia kata kerajaan tak jaga kebajikan anggota. Kononnya bawah pemerintahan Pakatan, anggota keselamatan dan pertahanan akan lebih dijaga.

Wah ... begitu prihatin dan lantang dia kini berkenaan kebajikan anggota dalam ceramahnya.  

Ghafir yang penting diri, Hady Khattab yang korup, Imran yang emosi anak mati dan Najmi yang keluarga dan jiwa memang PAS bersaam pembelot dan pengkhianat negara 

Persoalannya adalah sebagai orang kedua dalam angkatan tentera, Ghafir bertanggungjawab dalam memberi dan menentukan spesikasi senjata dan perlatan yang mahu digunakan. Bersama dengan ketuanya, mereka adalah pihak yang menentukan senjata dan alat mana yang diperlukan. Mereka juga yang menguji alat dan senjata yang diberi oleh pembekal.

Kemudian barulah disampaikan kepada pihak pentadbiran MINDEF dan disampaikan kepada Kementeriaan Kewangan.  Pihak pentadbiran MINDEf dan MOF tidak boleh memandai menukar spesifikasi alat dan senjata.

Sebaik saja ianya dihantar, pihak Ghafir juga yang menentukan samada ianya memenuhi spefikasi yang diperlukan. Dia boleh menerima atau menolak alat dan senjata yang dihantar. Salah siapa sekarang?

Berkenaan kebajikan anggota pertahanan, sebagai ketua, dialah yang patut ambil tahu dan rancang hal kebajikan askar. Dia patut buat kertas kerja, bercakap dengan pihak berkuasa dan jika perlu, melobi dalam hal ini.


Kalau apa-apa berlaku yang mana Ghafir tak bersetuju dengan kerajaan, dia boleh menolak arahan yang diberikan padanya. Walaupun arahan pihak lebih tinggi perlu dipatuhi tanpa soal dalam military, ada satu cara untuk dia engkar iaitu dengan meletakkan jawatan.

Kenapa tak dilakukan ketika itu? Kenapa Ghafir terus berkhidmat jika pelbagai perkara yang kini baru dikatakan tak betul baru mahu didedahkan? Bukankah itu menunjukkan Ghafir tak bertanggungjawab dan bukan peduli sangat pun?

Malahan ramai pegawai dan bekas pegawai tentera berkata Ghafir tak perlukan kebajikan anggota pertahanan ketika itu. Dia hanya sibuk hal pangkat, status dan protokol, dan perkara yang dia patut dapat saja.

Ghafir dah lama baik dengan Awnar dari masa dia Menteri
Sebenarnya dia boleh lakukan sesuatu untuk kesemua askar kerana dia dah baik dengan Anwar Ibrahim masa dia Menteri Kewangan. Ghafir dah melabur dengan Anwar  dalam persediaan untuk lobi jadi orang nombor satu dalam angkatan tentera.

Dia boleh bisik-bisik dan mintak budget dari Anwar. Dia boleh bisik-bisik untuk lebihkan budget supaya senjata dan alat yang lebih canggih dan baik disediakan pada askar.  Malahan dia sering berbisik-bisik dengan Anwar dengan bertemu terus hingga melangkaui protokol dan tanpa kebenaran Menteri pertahanan ketika itu, Dato Najib.

Dah disebut dia baik dengan Anwar Ibrahim, bolehkah Ghafir atau minta Anwar jawab kenapa Kementeriaan Kewangan ketika Ghafir dan Anwar bersahabat baik dalam kerajaan, memulakan negotiated contract?

Siapa ajar Anwar?   

Sebenarnya usahlah percaya Ghafir yang selfish ini. Dia kini dah pandai berbohong. Lihat bawah:



Sapa dalam tentera dan polis nak bagi maklumat pada dia???? Mereka dah anggapnya sebagai musuh dan bukan lagi kawan

Takpa teruskan agar puak-puak ini terus bermimpi kerana ramai menyedari anwar bertambah tersepit dan semua rancangannya dah back fire dan pendedahan yang dilakukan dah disedari rakyat sebagai pembohongan.

McTheory:
Makin teruk dan buruk perangai Ghafir ni..

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dia kecewa kerana tak dapat PAT,,,,,

Tanpa Nama berkata...

Ghafir ni celaka paling besar!

Tanpa Nama berkata...

Dlm tentera dulu pun mmg selalu bersalah...mmg babi tahap dewa dia ni...

Tanpa Nama berkata...

Biasalah manusia ni biji mata tak sama.....sebab jadi cam tu nuar mahaguru segala mahaguru ; nanti manpus t baru tau nasibnya pabila disoal dalam kubur nanti boleh minta tolong kat pecacai pecacainya....masa tu minta tolong nak balik kat dunia nak pembebetulkan segala kekejaman yang telah dilaku terhadap rakyat malaysia. Ingat hidup sekali mati pun sekali.....Bertaubat lah wahai mahlok ALLAH. Takutlah kepada ALLAH

Bekas Tentera berkata...

Aku kenal sangat Gen Gafir ni.......saorang yang betulx profesional, gen yang bijak, sering menjadi imam solat di Masjid Mindef dan mesjid di kawasan rumahnya. Sangat sederhana, datang awal kemasjid/surau untuk beritikaf, membentang tikar sembahyang walaupun saorang General. Aku adalah anak didiknya!! Jangan Fitnah orang yang mulia ini!!

Tanpa Nama berkata...

mca & mic kali lemah senyap aje yg kerja kuat pm & tpm & blog2 pro bn... org bawah kebanyakan tido aje yeop numpang semangkuk utk berkuasa takut nanti calon dap dibandar ditawan hampir kesemuanye. maka dlm pr die jadi majoriti. pkr & pas saperti biasa kerbau kene cucuh hidung ... habislah yeop pelingkup melayu yg telah di jaga bn ... percayalah semua sudut dikronikan termasuk spr utk pru14 & seterusnye... habislah yeop pelingkup & mase tu memang betul kata nuar al-juburi utk diri saje adil yg lain tak adil dan PENYESALAN tidak berarti lagi dilingkupkan oleh barua2 melayu juga yeop... lingkup yeop lingkup.. mohon allah simpangkan supaya tak menjadi.

Tanpa Nama berkata...

pada Anon 8.14

kalau benar dia ni baik, takkan dia nak hina anggota polis dan tentera yang meninggal tu. Nampak sangat perangai celaka dia ni teruk nak mampuih.

fitnah sana, fitnah sini..

Tanpa Nama berkata...

MMG TAK PAYAH AMBIK PORT SGT PUN PAKCIK NIH. MASA DLM ATM PUN BERMASALAH. KABARNYA SEMUA ANGGOTA BERTEPUK TGN BILA DIA BERSARA SEBAB DIA MMG TAK GUNA DAN SELALU LEPAS KAN BONTOT DIA SENDIRI JE. LEPAS NI DIA NAK BAGI BONTOT KURAP DIA KAT ANWAR IBRAHIM LA PLAK hahahahah...... geli nyah !!!!

Tanpa Nama berkata...

Nak buat macam mana ingat dah tua tua ni banyakkan buat ibadat zikir dan kebaikan tapi apakan daya lagi banyak tua lagi banyak buat fitnah. Allah nak menguji hambanya nak buat baik nak buat jahat.....kesian juga kalau tak sempat nak taubat dengan allah dan dengan rakyat Malaysia bagaimana pula....tapi demi ego semuanya tolak tepi.....terbawa juga perangai dalam tentera ke awam.....abg non seronok ramai kawan2 kat sana.....gilakuasa haha khakhakhahehehehe macam2 perangai ada manusia ni sebab tu ada syurga dan neraka.....

Tanpa Nama berkata...

Nak buat macam mana ingat dah tua tua ni banyakkan buat ibadat zikir dan kebaikan tapi apakan daya lagi banyak tua lagi banyak buat fitnah. Allah nak menguji hambanya nak buat baik nak buat jahat.....kesian juga kalau tak sempat nak taubat dengan allah dan dengan rakyat Malaysia bagaimana pula....tapi demi ego semuanya tolak tepi.....terbawa juga perangai dalam tentera ke awam.....abg non seronok ramai kawan2 kat sana.....gilakuasa haha khakhakhahehehehe macam2 perangai ada manusia ni sebab tu ada syurga dan neraka.....

Tanpa Nama berkata...

Setuju dgn tuan Bekas Tentera....

Anak Bakai Kedah. berkata...

Pandangan Bekas Tentera ini ada benarnya dan saya yakin Gen(B) iniadalah seorang yang baik dan waraq..dan memtertai Pakatan.sebab orang yang baik macam ini ramailah orang xsuka...

Tapi kalau dimenyertai UMNO Comform serta merta dia akandijulang dan dinilaikan sebagau seorang yang baik dan berakhlak tinggi....

xheranla dah jadi lumrah manusia lebih-lebih lagi dah dekat PRU 13 nie.

Tanpa Nama berkata...

...blm azan dah stanby nak solat... tak boleh lambat seminit... ! Hadowh bapak pokcik... sabo je lah.... tabek bapak pokcik...