Khamis, 28 Mac 2013

PANASS!! Kenapa Mazlan Aliman Dengki Sangat Dengan #Felda #FGVH?!!


Mesti ramai yang tertanya-tanya apa kaitannya Mazlan Aliman dengan Felda. Siapa dirinya yang sebenar dan layak atau tidak dia menjadi wakil berbicara pasal kepentingan anak peneroka?

Mazlan Aliman sebenarnya cuma seorang politikus PAS yang diangkat menjadi AJK PAS Pusat bukan kerana ilmu agama yang tinggi tetapi kerana kontroversi, fitnahnya serta kebiadapannya dalam membawa isu Felda. Erti kata lain seorang populis murahan PAS.

Dia telah menubuhkan Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) yang dijadikan sebagai agen untuk menghasut para peneroka untuk membenci kerajaan. Semua yang dilakukan oleh kerajaan persekutuan akan cuba digagalkan melalui persatuan itu.

Dia yang merupakan anak Batu Pahat dan dibesarkan di Felda Bukit Ramun, Kulai , Johor. Seorang yang dibesarkan di Felda tetapi tidak sedar dek untung, nama Felda cuma dicalarkan sehabisnya. Atas sebab apa ya?

Dendam kesumat apa yang merasuk hatinya? Sebenarnya Mazlan inilah orang yang mahu melihat anak-anak Felda tidak berjaya sebagai pembalasan dendam kebanyakan orang Felda tidak mengundi dirinya ketika bertanding sebanyak tiga kali pada tahun 1999, 2004 dan 2008.

Kerana itu jugalah mungkin dirinya ahu melihat Felda itu runtuh. Itu baru bercakap pasal Felda ya! Mungkin kerana hatinya yang sudah tidak lagi 'putih'. Dendamnya membara tatkala dia ditangkap kerana tidak mempunyai permit berceramah di Felda Klau, Raub, Pahang.

Tapi sebenarnya, orang Felda Klau sendiri yang buat aporan polis sebab tak tahan dengar dia fitnah Felda! Kiranya dia memang menipu sejak dahulu lagi kepada orang Felda!

Sebab itu Mc kata dia tak layak bercakap pasal Felda ataupun FGVH. Lagi tak layak bila dia bukannya orang yang bijak bermain saham! Dia jugak yang cuba saman orang yang dituduh berkonspirasi menyebabkan dirinya ditahan namun dia gagal mengemukan bukti yang mengatakan wujudnya unsur-unsur konspirasi. Erti kata lain dia fitnah dan kantoi!

Orang kaki fitnah dan penipu macam ni pun ada orang nak percaya lagi ka? adehh laa..

Tiada ulasan: