Sabtu, 30 Mac 2013

PANASS!! Pas Perlis Yakin Boleh Menang Tanpa Ustaz Haron Din? #TolakPas


Dah lama Mc tak sentuh mengenai politik Perlis. Sebenarnya, politik Perlis tidaklah menarik sangat seperti negeri lain. Kerana di negeri Perlis sebenarnya mempunyai jentera UMNO yang kuat, tapi disebabkan terlalu kuatlah hingga ada sesetengah daripada mereka lupa diri.

Mc taknak sentuh pasal tu, sebab Mc percaya sebarang masalah dalaman dah diselesaikan oleh UMNO negeri. Biasa la, adik beradik mana yang tidak bergaduh. Sekarang ni kita tumpu Parlimen Arau (P003) antara yang paling awal memutuskan calon-calon yang akan bertanding pada PRU13 nanti.

Dengar kata pembahagian kerusi PAS ini sedikit sebanyak membuatkan Umno BN di negeri itu tidak senang duduk, betul ke?

Parlimen Arau mempunyai lima Dun iaitu N11 Pauh, N12 Tambung Tulang, N13 Guar Sanji, N14 Simpang Empat dan N15 Sanglang. Pada PRU12, calon PAS, Datuk Dr Haron Din yang memperolehi 16,451 undi tewas kepada calon BN dengan majoriti hanya 300 undi.

Jumlah pengundi P003 pada PRU13 adalah 43,061 orang di mana pengundi kaum Melayu seramai 37,044, Cina (3,437), India (686), dan Siam (1,078).

Kalau atas kertas Parlimen Arau memang kawasan UMNO/BN. Sebab tu dulu Pas letak Haron Din pun Pas kalah sebab orang Perlis ni memang 'kuat UMNO'.

Namun ada cerita disebalik kekalahan Ustaz Haron Din. Beliau sebenarnya disabotaj oleh individu tertentu dalam Pas yang mahu menjadi calon. Kalau tidak bagaimana seorang nama  besar seperti beliau boleh tumbang?

Walaupun beliau kalah dengan majoriti yang kecil, namun banyak orang tempatan memberitahu, jentera Pas tempatan tidak membantu Ustaz Haron Din untuk memenangi kawasan tersebut. Kiranya beliau disabotaj oleh orang parti sendiri.

Kini, Pas tempatan dikhabarkan menolak jika Haron Din dicalonkan lagi dikawasan Parlimen Arau. Mereka mahu orang lain yang lebih layak dan lebih arif dalam politik. Andaikata kalau Pas Pusat tetap mencalonkan Ustaz Haron Din, beliau akan disabotaj lagi oleh jentera tempatan.

Kesian pula Mc dengar kisah Ustaz Haron ni, seorang Ulamak hebat dalam negara ditolak mentah-mentah oleh Pas? Apakah ada pemimpin tertinggi  Pas yang merancang untuk menjatuhkan Ustaz Haron Din?

Mari sama-sama kita perhatikan konspirasi tertinggi parti Pas untuk menghancurkan karier politik Ustaz Haron Din.


McTheory:
Hapuskan Ulamak? Itu cogankata terbaru Pas!!

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

haha...pandai ko reka cerita ye....kikiki

Tanpa Nama berkata...

Ulasan pakai otak lembu mmg cmtula...

Tanpa Nama berkata...

Ulasan tahap mat bashah weo...setakat spm

Tanpa Nama berkata...

dasar kaki pembelit no 1 org lain buat crita kau pon nak buat crita alahai sadisnya..