Jumaat, 12 April 2013

PANASS!! Kisah Bekas MB Selangor Confirm Nak Masuk Pas? #PRU13 #TolakPR


Dua hari yang lepas Nizar bekas MB Pakatan Perak kecoh kata bekas MB BN Perak dulu si Tajol Rosli nak masuk Pas. 

Lepas orang tuduh dan kata dia fitnah, tiba-tiba si Nizar ubah pulak statement kata bukan bekas MB Perak tapi bekas MB Selangor.

Sumber Pas membayangkan bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad Muhammad Taib adalah individu yang dimaksudkan itu diperkuatkan dengan kenyataan dua pemimpin tertinggi Pas Selangor yang tidak menafikan kemungkinan perkara itu berlaku.

Pesuruhjaya Pas Selangor, Dr Abdul Rani Osman ketika dihubungi tidak menolak kemungkinan bekas Menteri Besar Selangor yang lebih mesra dipanggil Mat Taib itu akan menyertai Pas dalam masa terdekat berdasarkan maklumat yang diperoleh daripada Timbalan Pesuruhjaya Pas III Selangor, Khalid Samad.


“Beliau (Mat Taib) tidak ada hubungi saya. Saya tidak dapat mengesahkan perkara ini.

“Saya difahamkan, beberapa pegawai kanan Mat Taib ada menghubungi Khalid malah pegawai- pegawainya juga telah mengisi borang keahlian Pas seumur hidup,” katanya.

Muhammad menjadi menteri besar Selangor dari 1986 hingga 1997.

Dr Rani berkata, beliau hanya mengetahui perkara tersebut setelah diberitahu oleh Khalid sewaktu makan selepas mesyuarat ahli jawatan kuasa Pas Pusat.

Jadi sekarang ni, Pas kata Mat Taib nak masuk Pas? Bukan Mat Taib ni dok sibuk berniaga kat Indonesia ka? Kata dah tak minat dengan politik lagi, sampai bahagian dia pun dia tak jaga dah. Tiba-tiba dengar nak masuk Pas, apa cerita ni Mat Taib?

Yang tua, yang reject, yang tamat tempoh semua nak masuk Pakatan, kenapa ya?

McTheory:
Pakatan Haram, pusat pengumpulan sampah-sampah terbuang!

8 ulasan:

Bee End berkata...

ini petanda Bee End dah nak mampus!

Awanama berkata...

ini bukan petanda...ini mala petaka yg pas pis pus kojol ngn org politik yg dh rejek??+#$$$$$$$$

Awanama berkata...

bab jilat kahak dan ludah sendiri memang dah jadi asam garam pas. dulu kutuk, sekarang sanggup sujud dan sembah hanya kerana dah jadi kawan. bila politik dan ugama dicampur-adukkan sampai tahap maksimum, maka semakin bengong jadinya pihak pas sehingga tak dapat nak membezakan di antara parti dan ugama.

sebab itu kita dalam islam kena sentiasa bersederhana di dalam segenap segi supaya tidak nampak bodoh di kemudian hari.

Awanama berkata...

U ckp apa ni....ngigau ke

PT10_SgPanjang berkata...

mat taib nk ambil jln selamat, sama dngan kadir kicap. kalu mrka msh dlm BN sekiranya BN tumbang tidak mustahil mereka yg dh kaya raya dngn cara salah ni akan diheret kemuka pengadilan oleh kerajaan baru PR. skiranya BN msh berkuasa takkan BN berani nak heret mereka sbb rahsia BN bnyk ditangan mrka, sudah tentunya mrka ni selamat sampai ke tua.

Awanama berkata...

Biarlah dia masuk parti longkang pun tak apa! Dasar tak sedar diri! Dialah antara sipemula kaki korup di Malaysia ni! Masih lagi sombong dan bongkak! Kehadiran mu memang aku tak peduli pun!

PAS Maju berkata...

Udah-udahlah Marilah bersama PAS menegakkan pentadbiran dan perundangan Islam seperti diajarkan oleh Rasullullah di zaman kegemilangan pentadbiran Rasullullah

Unknown berkata...

bosan lah Be end asik cite lucah je...cite la pasal menifesto plak.....