User Online

Politics Blogs

Seminar Autisme 2014

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Rabu, 24 April 2013

PANASS!! Saham #FGV Terus Rugikan Peneroka #Felda?


Di siri ceramah ANAK haram yang sudah hampir terkubur tu, mereka tidak sudah-sudah kata saham FGV asyik jatuh saja, meh sini aku nak kongsi..saham mana yang tak pernah alami kejatuhan? yang bodohnya puak ANAK bengong ni, depa tidak adil..bila mana saham jatuh jer..terus depa kata saham FELDA jatuh bankrup.

Sedangkan selepas tu, saham FGV naik mencanak-canak dan dikatakan akan mengaut keuntungan sebanyak 150%. Wow! banyak tu, kat bawah ni Mc sertakan graf naik turun FGV.

Saham FGV

Ni buktinya..adakah graf tu jatuh menjunam? tidak bukan..ianya turun dan naik? biasalah saham..nama pun saham..mestilah turun naik.

Oklah di sini ada beberapa fakta untuk dikongsikan : 
1) Sejak kebelakangan ni, pasaran ekuiti global agak lemah terutama dengan situasi ekonomi Eropah yang tidak menentu..
2) FGV terlibat dalam industri berkaitan kelapa sawit, naik turun harga saham syarikat dalam industri ini bergantung kepada harga pasaran minyak sawit mentah.
3) Harga sawit bergerak secara 'cyclical' turun dan naik semula mengikut masa. Bila harga sawit naik, melambung jugalah saham FGV dan syarikat-syarikat lain dalam industri yang sama.
4) Pembangkang gila ceramah sampai tak faham perjalanan perniagaan saham..Sebab itu jugalah KOHILAL, Syarikat milik mereka tu dulu lingkup.

Kalau tak pandai bab saham, tak payah cakap la, memalukan saja. Kalau tak pandai berniaga, bagi orang lain berniaga, yang tak pandai tu makan gaji sudah. Sama juga macam memerintah negara, kalau tak pandai tu, tak payah nak perintah, bagi orang lain. Korang jadi pembangkang lebih sesuai, sebab itu saja yang korang tu. Bangkang segala yang Kerajaan buat!


McTheory:
Kalau bodoh tu, belajar, bukan sukahati buat-buat pandai!

8 Komen Pembaca:

Tanpa Nama berkata...

Peneroka FELDA sepatutnya bersyukur pd Allah dan terima kasih pd kepimpinan BN dan DS Najib yg lonjakkan FELDA ke tahap cemerlang. Kenapa mereka masih nk percaya kepada hasutan iblis Pakatan Haram?

Produk FGV yg sudah mula tembusi pasaran telah menggerunkan cina2 DAP. Produk2 seperti minyak masak ADELA (salah satu nama kawasan FELDA di Johor) dgn imej produk yg hebat, dan macam2 lagi produk hiliran FELDA melalui FGV yg akan jadikan FELDA bukan skdr tanah rancangan tp satu share market runcitan harian.

syaitan dn iblis mana suka bnde baik. hasutan iblis akan cuba utk pecahkan kebaikan yg dibuat krjn pd FELDA melalui FGV. Saham FELDA dijamin kerajaan dan turun naik pd kadar normal adalah biasa bergantung kpd pasaran modal dan market kepala sawit.

Adalah menjadi RIBA dan HARAM jika permainan saham FGV tiada untung rugi. hanya untung shj ditetapkan.. jgn jadi bodoh dgn permainan puak2 Yahudi Malaysia ini utk hasut peneroka FELDA.

Tanpa Nama berkata...

Aku Orang PAS.. kalau tuan tak pernah duduk felda. jangan bercakap pasal felda. kalau tuan tidak duduk di tempat mereka, tidak melalui apa y mereka lalui, tidak tau hujung pangkal cerita, jangan bercakap pasal mereka.

Tanpa Nama berkata...

Tuan cai PAS, sy duduk kenal mereka, kenapa tuan cai sakit hati bila kejayaan FELDA? yg sy tau syaitan shj yg tidka suka kebaikan dan cemburu pd kejayaan hamba2 Allah??

adakah tuan cai ada sifat begitu?

Tanpa Nama berkata...

Tuan cai, duduk FELDA ke? kalau xduduk FELDA tuan cai baik jgn posting tau.. stgi jd MUNAFIK.. belah sana ckp lain belah sini ckp lain.. ya tuan cai..

byk2 Istighfar lah tuan.. hati busuk ni Allah Maha Melihat kan..

Tanpa Nama berkata...

Mohon tn cai jgn terima apa2 imbuhan atau durian runtuh lagi selepas ini...muka badak betul tak tahu malu!

Tanpa Nama berkata...

Orang Melayu perlu ada wisdom / irshad ...kenalah ada jemaah ...17 kali baca ehdinassirotol mustaqim ....tapi masih ghofalah...kena berkawan orang baik baik ...orang kafir sampai bila pun x puas hati jika org Islam bahagia sampai d neraka pun orang kafir maseh nak perkelekeh ....dialog ....hai kawan lu dulu bukankah orang Islam macam mans lu ada sini ....Allah mendengar dialog ini dan mengampun dosa ahli qiblah ini dan d keluarkan dari api nereka.maka berkatalah org kafir iti...alangkah baiknya jika kita jadi orang Islam.
www.quranexplorer.com.
www.alquran-melayu.com
www.alislamu.com

Sebarkan Salam

Tanpa Nama berkata...

Aku orang PAS.. saya orang Felda.. jadi x perlu tuan bercerita benda y tuan tak tahu,, dari hidup bergaji rm0.20 sebulan sehingga sekarang berjaya..saya masih orang Felda. jadi tuan jangan bercakap langsung pasal felda kalau tuan tak tahu apa-apa.

Tanpa Nama berkata...

Felda hehehehe

Aku bukan orang felda tapi aku tahu cerita felda, berkait pulak ngan syarikat gula csr

Berkait pulak dengan kroni

Bila masuk pasaran saham sesiapa pun boleh beli bro, kau budget cina tak beli ke saham felda tu?????

Bab bonus ni kau kawan ngan orang felda lah baru kau tahu cerita penipuan Felda bonus tu duit depa sendiri.

Bila harga pasaran tinggi still felda beli harga murah, hujung tahun declare bonus hasil balance tu.

Peneroka yang tak faham benda ni. Main duit ni kene tgk sudut ekonomi,bukan politik.

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review