Isnin, 20 Mei 2013

GEMPAR!! Ustaz Kazim Diserang Diabetes, ditahan di Hospital!



Ustaz Kazim ni memang sibuk orangnya. Mungkin disebabkan jarang mengambil peduli soal kesihatan, beliau telah diserang penyakit kencing manis.

Kencing manis ni bukan hanya jaga makan, jaga minum. Tapi cara hidup kita juga perlu dijaga, tidur kena cukup. Tapi orang seperti Ustaz Kazim mana sempat nak jaga semua tu.

Cuma kita perlu berdoa kepada Allah SWT supaya Ustaz Kazim sihat dan boleh berdakwah kepada seluruh rakyat Malaysia.

Susah nak cari Ulamak, yang tak berpolitik macam Ustaz Kazim ni..

McTheory:
Semoga Ustaz Kazim sihat dan kuat untuk teruskan perjuangan!!

37 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum
semoga Allah SWT berikan kesembuhan dan kesihatan buat Ust Kazim utk terus berdakwah dan menentang puak zalim agama ini..
AMinn.

billensem berkata...

Kesian aku ngn ustaz sampul....banyak enjoy kot.....al 'maklum...masyuk.....

Tanpa Nama berkata...

salam. kalau betui ust.kazim berdiabetis, hahahaha, maknanya kencing manis penuh dalam saluran dia adalah kerana dia terlalu enjoy ngn puak2 gerombolan. maklum lah ada mashyuk .....kesian pula. Oh! bab ituah dia nak berhenti dakwah bukan diancam oleh sesape, ia.

Tanpa Nama berkata...

orang yang kamu kata banyak enjoy besar jasanya pada UMMAH sedangkan kamu besar dosanya memfitnah Ustaz Kazim, astagfirullah, p la minta maaf dekat Ustaz Kazim,bertaubatlah.cukup2 lah mengata ustaz Kazim

Ina Omar berkata...

semoga Allah menyembuhkan penyakit Ustaz Kazim..

Tanpa Nama berkata...

ni aku nak ajar ostad kazim ni..aku rasa dia tak pernah baca atau jumpa kisah ni...hehehe...zaman nabi dulu ada hubungan diplomatik dgn satu negara kafir dimana pemerintah negara tu hantar tabib dia yg paling pakar dok berkhdmat di negara madinah...berbulan2 bertahun2 tabib tu dok buka klinik takda sorang pun org islam yg dtg klinik dia nak kan rawatan sebab penduduk islam madinah ni sehat2 belaka...doktor ni pun gi ler ngadap nabi bertanya apa rahsianya org islam ni sehat2 semua tak sakit2...Nabi SAW bagitau kami adalah satu umat yg makan bila lapar dan berhenti sebelum kenyang...daln hadis lain Nabi SAW kata perut adlah sarang penyakit...so ostad kazim...sabo jer lah...hehehe...masa susah dulu takda lah penyakit...lerni kan dah mewah...sekali ceramah umno bagi kawkaw punya...biasa lah...

Tanpa Nama berkata...

kencing manis ni bahaya oii...peliaq tak naik...duit banyak pun tak guna bila barang tak boleh pakai....

Tanpa Nama berkata...

Kerja banyak ye.....kerja mengampu umno ka...kerja mengampu kebatilan. Tu baru sikit je Allah bagi peringatan.....

Tanpa Nama berkata...

hahahha bagus2 org bengong ni kata ustaz kazim...kata banyak2...dia bukan rugi ...hahaha....sekurang2 nya kalau dia makan duit umno...ampu umno pun dia xkena potong kaki lagi....sb pa plak ar?....pasai pa yg pejuang islam sejati kena potong kaki?....xkan nak kata makan duit balak plak?.....hehehehe...nak pk guna otak...jgn guna taik telinga....

Tanpa Nama berkata...

USTAZ NI TAK LAH TERUK SANGAT SEPERTI YANG DISANGKA, CUMA AKU PERNAH JEMPUT DIA NGAJAR DI MASJID AKU SEKITAR IPOH, KAMI AJK SETUJU BAYAR RM 70 SAMA MACAM USTAZ LAIN , LEPAS TU........ TERUS TAK MAU DATANG , TAK TAU LA APA MASAALAHNYA

Tanpa Nama berkata...

Tah apa pak ustaz...biasala kalau org suka ramai yg dengki

Sayapun boleh kata ustaz tu tak nak bayar murah..nak bayar mahal..makan mewah. Yg pasti

Video tak senonoh takde
Dlm negeri lain luar negeri lain
Byk gambaq tak senonoh
Tak akan setuju ketua dr.golongan...jawab sendiri
Tak akan ditunggang dibayar cina dap
Duit halal brg halal..bukan diberi org tujuan tertentu
Tak berebut kuasa politik dalaman parti
Tak membuat fatwa menghancurkan Melayu Islam
Tak pegang kunci syurga dan neraka
Tak bersepakat dgn org kafir menghancurkan Melayu Islam
Tak bersekutu dgn org kafir memberi laluan mudah utk murtad

Byk lagi ni....tolong tambah atau cari sendiri

Org mengutuk tu.buat apa utk Islam.... Cari idea guna mulut mengutuk org Melayu Islam. Guna mulut.memuji org cina kafir..mengagung org dr.golongan lgbt... MAKIN LAKNATLAH BERSAMA LGBT.....

Tanpa Nama berkata...

Dok memikir pikiaq pikiaq salah tu non non

Ustaz sampul tu ustaz keliling di jlnraya dibayar dap..tgn tak nampak...sampul bergerak..dibayar tiap bulan..ooo byknya sampul..cina dap kata melayu bodoh boleh dibeli dgn duit maa. BETULKAN BETUL TU

Salah lagi tu..yg byk makan tu org yg suka makan babi sama kit kit kit..diiringi takbir lagi. Dalil mana lah datangnya..

Salah bebenorlah tu...merenung jauh ke china thailand indonesia eropah..mana lagi ya..oooo lupa pulak..hotel rumah bini org..peninggggg

Sape yg enjoy...
Jgn sebut sebut batang..sensitif.tauuu
Kalau batang berkuasa gagah berani..letak di tempat yg salah..pak ustaz pakatan jawab ooii

Assalamualaikum

Tanpa Nama berkata...

baik sikit pada pembunuh

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

sedekah singapura kat cina

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

yang paling tak masuk akal bagi ic pada bangla, dulu UMNO dah bagi ic kat CINA dan INDIA , yang pelik hari ni dia pulak yang marah kat cina , esok dia marah pula kat bangla pasai bangla jadi pembangkang , hancur la MALAYSIA kalau dibiarkan UMNO perintaah negara

Tanpa Nama berkata...

Mak oooiiiii.nonnn...non belajaq kat mana..kat pak ustaz pakatan kaa...

Sabda tu dah betul tapi penerangannya salah. Oooo barulah tuan hamba di sini tau hadis rasulullah saw hanya utk UMNO. Memikir sejenak nabi Muhammad saw dilantik menjadi rasul dgn pertubuhan UMNO

Keluarga hang ada tak kencing manis..ada tak org pakatan kena kencing manis..TAKDE wah wah wah wow wow wow

Jika ada makna mereka semua makan duit..................non jawab sendiri ya. Jgn jgn mak bapak hang ada kencing manis maknanya.......

Tanpa Nama berkata...

kencing manis tak dak , yang ada kencing hamih

Tanpa Nama berkata...

Pencacai bahalul red beans lembik ngap ngap

Org bodoh aje melalak tuduh sendiri..cina dap laknat...pakatan tolol siap tahan ic..haha tuduh org..video bersepah tak sedor diri..lu olang pendatang..manyak bahalol

Apek apek non apek tuiiii
Non melayu...satu kepala ngan cina laknat tuii

Tanpa Nama berkata...

Jgn dilayan red beans hang tengok bentuknya mcm sebijik kepala butuh

Betultu kencing hamih kat hotel CHINADOLL THAILAND DOLL....JANTANDOLLL

Tanpa Nama berkata...

Hahaha..oooi bodoh ic tu boleh ambik balik

Red beans cina kui..tukaq cepat ic tu..pi berambus ambil ic singa...hang 24jam berguling kat jln bawak bantal sekali..terus masuk penjara BEBAS BEBAS MENJERIT KUI

KAM HA CHAM KUI KUI KUI TUIIIII

Tanpa Nama berkata...

Sabar dik...dap cina laknatni and nuor memang gitu..fitnah ditanam dibibir bukan lagi tebu

Cuba tengok betul betul..baca al fatihah..tenang bukak mata batin

Ha.ya Allah..byknya.tanduk kat bibit menyantap red beans lagi..tu dia...hantu laya pun ada

Tanpa Nama berkata...

Bahalol bin tolol dah lama nenek moyang hang kencing berak..dr Tanah Melayu sampai Malaysia semakin maju.

Yg hancur singapura...Cina laknat menghancurkan org Melayu..

Satu dunia tau..cina komunis pembunuh la ni sebut dah moden..MAFIA..CINA MAFIA BAWAH TANAH...betul tu lama lama mati dlm tanah

HAM KAM CHAN KUI TUIIII

Tanpa Nama berkata...

Terbukti majoriti kejahatan..perompak...pencuri...pembunuh pelacur..dadah.jual bayi..culik..mafia...tak jauh dr bangsa hang...cina.dap laknat

WOOW ada cina laknat nak duduk kat cina katanya bebas....sebulan brrrrrrrrrrr bersepai kena tembak..kesalahan jual chinadoll kat nuor kakakakakkkkk

cikabok king berkata...

Fitnah ke kenyataan..ada bukti?.
Bak 4 saksi..vid x main..vid besi..xpun ko jwb kt akhirat nanti...lebih baik doa die cpt sembuh dri fitnah

cikabok king berkata...

Sape yg fitnah jwb kat akhirat nanti..Ya Allah sembuh lah penyakit hamba Mu ini x kira yg menghdapi sakit atau yg sakit hati

Tanpa Nama berkata...

kalau bangla tu islam bg ic apa salahnya?....bumi ni sapa punya(bak kata UAI)?...najib ka? pak ang ka? pork nik ka?...hahaha ALLAH yg punya....bumi ni bukan mahathir yg punya....alangkah mulianya si mamak tu yg bg ic supaya tanah Allah ni boleh dikongsi bersama sama dgn islam yang lain....kalau boleh bg kat rohigya sekali...depa pun kalau dpt ic xselamanya undi umno...mcm pas jgk...bg bantuan mcm2 tp hantam jgk umno tu...mcm lepaskan anjing (pas) tersepit....

Tanpa Nama berkata...

diakhir zaman ini ada dua jenis ulama , satu ulama dunia yang tujuan mengajar untuk cari makan dan satu lagi ulama akhirat yang bertujuan menyelamatkan dirinya dan umat manusia dari azab allah, kebiasaan ulama yang ikhlas ini akan difitnah di ancam habis habisan seperti sejarah nabi yang penuh dengan cabaran. tiada agenda peribadi,Nabi kita akan diugut bunuh dan dibaling batu ketika berdakwah , ustaz ustaz hari ni dibagi sampul bila pergi berdakwah , kalau tak dihulur sampul muka terus berubah. so tahap keikhlasan mesti dilihat untuk kita enentukan siapakah ulama yang kita nak ikut , kerana akhirat nanti kita akan bergantung pada alim ulama yg kita pilih ini.

Tanpa Nama berkata...

mungkin kita paham ustaz yg ceramah agama ni xperlu bg duit bnyak2 sb depa kena ikhlas sb ajar agama ni kena iklas bru allah terima dakwah tu....kalau mcm tu cikgu2 yg sedang mengajar tu xboleh dikira berdakwah la...sb diberi gaji...jd, guru ni bukan la kerja mulia sb dibayar gaji...so dia jd tanggungjwb....kalau ank murid xmai kelas dia xleh marah sb ayah anak murid tu yg bayar gaji cikgu2 tu....betui x?ustaz boleh ambik cara yg nabi buat jgk...sperti duduk je kat sekolah ustaz xpayah p jln mana2...sb sepatutnya bukan ustaz yg kena iklas ajar ttp anak murid jgk yg kena mencari gurunya kan....tp yg jauh2 dduk kat johor dgn kedah...oversea mcm na depa nak mai....kalau tmbang seorg byr p balik 60 dr kedah ke sekolah ustaz....jd kalau seratus org dah habis 6000....tp kalau ustaz mai kedah kami bg 2000....bukan shj 100 org dpt dgr tp ribu2 dpt dgr ajaran ustaz...ulama dlm politik lain la...depa ada gaji parti bg...ada tabung tin bergerak...kerajaan bg keta mercsedes minyak xyah bayar..,,dpt driver kerajaan bayar gaji lg kan....jd nampakla ulamak politik ni lebih iklas...apappun ustaz yg penting niat anda....allah je maha mengetahui.....

Tanpa Nama berkata...

dalam sebuah hadis nabi mafhumnya nabi kata , aku terlebih takut ulama jahat kalau nak dibandingkan dengan takut kepada dajal, sebab dajal boleh dilihat dengan mata kepala , tapi nak melihat ulama mesti lihat dengan ilmu , ertinya kita kena ambil dan kaji dahulu ilmu yang disampaikan betul2 jangan terus ambil ilmu dari orang yang digelar ulama, kerana jika kita tersilap memilih ulama yang kita ikut rugilah kita diakhirat nanti , saya tidak komen mana2 ulama , tapi nabi juga berkata diakhir zaman ini akan lahir ramai pemidatu yang pandai bercakap tapi sebenarnya mereka tidak alim, oleh itu jadilah orang yang mengaji dan mengkaji , jadi orang yang berzikir dan berfikir

Tanpa Nama berkata...

diantara hadis nabi juga yang mafhumnya sesungguhnya pandai pidato itu (petah bercakap) juga seperti sihir, cuba kita tengok orang jual ubat , pandai cakap , habis orang terpukau dan sanggup beli ubat yang kadang2 tah hape hape ubat yang dijual . So ayuh kita menuntut ilmu dengan disiplin yang betul, menuntut ilmu benda yang berbeza dengan mendengar ceramah.

Tanpa Nama berkata...

cara menutut ilmu yang betul ialah ,1- belajar dengan guru yang mursyid( maksudnya guru yang alim dan beramal dengan ilmunya)2- mengkaji selepas mengaji 3- muzakarah ilmu yang kita dapat dengan sahabat dan guru yang lain tanpa menjatuhkan maruah guru2 yang kita tak suka 4- keterbukaan dalam menerima pandangan 5- guna kitab rujukan yang muktabar ( kitab yang diterima oleh ahli ilmu tentang keilmuan pengarangnya) 6- kena belajar ilmu bahasa arab kerana al quran dan hadis dalam bahasa arab , mana mungkin kita faham islam yang diturunkan dalam bahasa arab sedangkan kita tak belajar arab, selamat belajar

anak omar. berkata...

Salam semua...dialah utz BISU,PEKAK dan BUTA...Pasai apa aka cakap mcm tu,sebab dia saorang guru agama yang tak pernah tegur pemerintah apa yang permerintah buat.CONTOH...dia tak pernah tegur artis2 yang menjolok mata..berpeluk2 dlm drama,dia tak berani sebab ABANG DIA NAJAMUDIN PENASIHAT M.B.Perak.Kalau bangkang...POKEK kosong le...ALLAH TIMPAKAN KIFARAH PDA UTZ KAZIM HYA SEDIKIT SJA..iaitu KENCING MANIS.JGN JADI UTZ BISU,PEKAK DAN BUTA.

Tanpa Nama berkata...

Banyak tul pengikut2 taksub manusia yg bagi komen. Korang hanya sesuai dengan ustaz2 engkorang yg maki hamun dan perkataan bodoh macam wirid keluar dari mulut. Fitnah dah jadi darah daging.....Tu sebab korang tak sabar2 nak lantik peliwat utk jd PM engkorang. Sedar la dimana ada DAP bangsa melayu dan islam akan mati. Semuga ustaz Kazim sentiasa dalam rahmat Allah.

Tanpa Nama berkata...

pok nik buta pekak dan bisu...xtegor SU pas zina, xtegur pas berhimpit dgn cina seksi di kedah, xtegor ahli pas yg ustaz azizan buat dosa smpi kena potong kaki....lg bnyak anjing pas berdoa jatuhkan bala kat org lain lg bnyak la pemimpin nya sakit dan mati....