Rabu, 1 Mei 2013

PANASS!! Kisah Janji Pendidikan Percuma dan Nasib KUIN di Kedah! (Wajib Baca!) #TukarKedah #SaveKedah

Dah lama Mc tinggalkan isu KUIN ni. Kisah sedih sebuah Kolej Universiti Insaniah yang menjadi mangsa kerakusan Pas Kedah melakukan salahgunakuasa.

KUIN juga menjadi bukti atas semua kesalahan Pas Kedah memerintah. Dari kronisme hinggalah salahlaku tadbir dan penyelewengan.

Tapi, selepas 5 tahun Pakatan Haram Rakyat Kedah  menjahanamkan KUIN. Mereka berani lagi berjanji untuk melaksanakan perkara yang tak masuk akal. Sedangkan KUIN menanggung hutang RM660juta.

Namun percaya atau tidak, Pakatan Haram Rakyat Kedah menjanjikan pendidikan percuma kepada rakyat. PTPTN mahu dihapuskan. Kiranya, kalau nak masuk IPTA dan IPTS lepas ni. Rakyat Kedah boleh belajar percuma, tak perlu bayar apa-apa. Wow hebatnya!!

Malah Mc mengesyorkan, KUIN adalah pusat pengajian tinggi pertama di Malaysia menawarkan pengajian percuma.

Maka sudah tentulah berbondong-bondonglah pelajar mendaftar dari seantero dunia. Maka KUIN akan berkembang pesat, lagi maha hebat!! Tentu lepas ni, KUIN akan dilimpahi pelajar. Kalau dulu bilik kuliah kosong. Kalau buat pendidikan percuma, sudah tentu penuh bilik kuliah kan?

Kemudian dapatlah Pakatan Haram Rakyat Kedah berbangga diri dengan kehebatan pendidikan percuma tu.

Tapi benarkah Pakatan Haram Rakyat Kedah dapat melaksanakan pendidikan percuma? Sebab kalau kita lihat balik 'track record' mereka selama 5 tahun ni, tersangatlah teruk!!

Atau mereka hanya mahu berjanji lagi tanpa perlu fikir untuk menunaikannya.

Sebab apa mereka berani untuk berjanji lagi? Biasa la, rakyat Kedah kan mudah lupa, senang kena tipu!! 5 tahun lepas kena tipu, kali ni nak kena tipu lagi ke?

Sebelum pembaca percaya 'manifesto angan-angan' Pakatan Haram Rakyat Kedah tu. Apa kata tengok dulu video dan gambar-gambar kat bawah ni.


Tak cukup? Mc fitnah?

Klik Untuk baca..

Disebabkan masalah pengurusan yang serius dalam KUIN, para pelajar KUIN juga turut turun padang berdemo, untuk membantah pengurusan KUIN yang tersangatlah teruknya!!



P/s: Mc minta tolong rakyat Kedah yang prihatin tolong sebarkan maklumat dalam blog ni, untuk bacaan orang Kedah yang lain. Masih ramai yang tertipu dengan 'janji kosong' dan 'manifesto angan-angan' Pakatan Haram Rakyat Kedah.

McTheory:
Sebelum anda fikir nak undi Pakatan Haram Rakyat Kedah, tolong jawab soalan salah seorang mahasiswa KUIN tu?? Peduli ke tak nasib depa tu?

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sapa undi pakatan memang bodoh gila la!!

Tanpa Nama berkata...

>ini kali la.....NO..NO..NO...LAIN KALI LA...

>MAI KITA PAKAT2 BUNGKUIH PARTI ANGKAT SPENDA.....PATIPLURULISME..PATI RACISME

Tanpa Nama berkata...

menaikkan yuran dengan kadar yang begitu tinggi tetapi dalam masa sama menjanjikan pendidikan percuma. inilah pakatan rakyat
lain kalilah

Anak dara UMNO berkata...

Tanpa Nama berkata...
penipu oh penipu....
jangan pandai buat cerita....
kami bahlol macam hampa.....
gaji pensyarah kuin hampa xbyar...
yuran pelajar pula ampa nk penaik juga.....
universiti kami ampa lelong merata....

17 Ogos 2013 12:49 PG