Rabu, 29 Mei 2013

TUDIAA!! Mahfuz Bean dah mula kempen anti AES di Kedah!! #HanyaDiKedah @MukhrizMahathir


Mahfuz ni penentang utama AES ketika Kerajaan Pusat umum nak laksanakannya. Kali ni Mahfuz berjuang mempertahankan negeri Kedah dari laksanakan AES.

Kita baca apa alasan Mahfuz kali ni?

Kata Pesuruhjaya PAS Kedah, Datuk Mahfuz Omar kesediaan Barisan Nasional (BN) Kedah melaksanakan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) di negeri itu adalah sebagai hadiah BN kepada rakyat Kedah.

Tetapi dalam masa yang sama perlu diakui ini juga adalah hadiah atau penghargaan dari Barisan Nasional buat Ahli-ahli PAS yang telah membantu Barisan Nasional merampas Kedah dengan kaedah sabotaj parti..

Menurut Mahfuz, selain bersifat hadiah kepada rakyat Kedah ia turut membuktikan Exco Kerajaan Kedah tidak mengetahui langsung apa yang berlaku di sebalik pelaksanaan AES yang menyebabkan Pakatan Rakyat khususnya PAS mendesak agar AES dihapuskan.

"Mungkin Tajul tidak mengetahui kenapa kita mendesak agar membatalkan terus pelaksanaan AES dan saya rasakan beliau hanya mengetahui AES ini hanya melalui media-media masa milik mereka. sebab itu beliau bersetuju untuk pelaksanaan.

"Saya yakin jika beliau telitikan kelemahan perjanjian di sebalik pelaksanaan AES tentu beliau akan berfikir dua kali untuk memberi kebenaran pelaksanaanya di Kedah," kata Naib Presiden PAS itu kepada Harakahdaily

Kepada Mahfuz Omar,

Anda kata ada sebab kenapa anda menentang AES. Tolong bagi sebab-sebabnya, kerana rakyat Kedah pun nak tahu juga sebab dan musababnya. Sebagai Pesuruhjaya Pas Kedah, tentu kebijaksanaan Mahfuz mampu merungkai masalah AES ni.

Sebenarnya AES ni baik untuk mengawal lalulintas. Ia menjadi pembantu kepada pihak berkuasa untuk mengawasi lalu lintas. AES bukan hanya kamera had laju yang cuba menangkap kereta pandu laju. AES juga boleh digunakan untuk mengesan kecurian, jalan sesak, cuaca, awasi lampu isyarat dan pelbagai lagi.

Mc pun tak berapa nak sokong AES ni kerana perlaksanaannya perlu lebih dikaji, bukan main pacak ikut suka hati saja. Cuba bayangkan letak AES depan sekolah yang kelajuannya 30KM. Waktu malam takdak sekolah, kereta laju sikit, dah tentu kena AES. Sebab tu Mc kata, AES perlu dikaji lagi!

Tapi Mc teringin juga nak dengar apa alasan Mahfuz dan sebab dia menolak AES. Sudah tentu ada sebabnya kann.. takkan suka-suka saja nak bantah apa kerajaan buat? Tapi dengan Mahfuz ni, segalanya mungkin. Entah-entah, maksud AES tu pun dia taktau apa.. main nak bantah saja kerjanya.. he he..

McTheory:
Kerja pembangang pembangkang adalah bantah segala usaha Kerajaan buat!

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tanya mahfuz aes tu benda apa? Tau kedia.....

Tanpa Nama berkata...

Jgn marah brother.Kan YB Mahfuz ni SRP pun kantoi mana boleh dia nak pikiaq peraturan-peraturan yang dibuat untuk kebaikan semua.Kerja dia bangkang saja.Buatlah apa pun dia bangkang walaupun kadangkala sesuatu yang dibuat tu ada kebaikan.Aku rasa AES boleh dilaksanakan tetapi kena tengok juga tempat yang sesuai terutama tempat berisiko berlaku kemalangan.

Asal Bukan Cina berkata...

Bodoh betul mr bean ini.
AES itu kan utk keselamatan. Serupa mcm "speed trap" aje. Sampai aje tempat ada aes tu, kamu slow down lah. Bila tak de aes, kamu speed aje lah. Biar kamu terlongkop masuk dlm longkang.
Kalau kerajaan buat utk keselamatan, kan banyak accident sebab speeding .. support lah mr bean ooiiii

Tanpa Nama berkata...

AKIBAT TERSALAH PILIH WAKIL................ALA MR BEAN

Tanpa Nama berkata...

baikot..tal perlu kata apa apa
..baikot tak perlu kata apa apa....BCL n ABC

Tanpa Nama berkata...

Semuanya bunyi bean...mr.bean..red bean
hehehehe..satu angkatan..

Tanpa Nama berkata...

kita boikot CINA!! AES wajar diteruskan.. jgn takut mula2 mmg mcm susah tp yg dh biasa nnt lihatlah kesannya..

AES untuk manusia yg berakal.. utk keselamatan kita dn keluarga. klu memandu dgn elok ikut halaju xde sape nk saman.

jgn termakan fitnah pembangkang.. Mahpos bean lg lh xboleh pakai sbb dia xcukup akal.. tanye kelulusan dia.. cukup tk?