Rabu, 29 Mei 2013

PANASS!! Rakyat 'PM Stadium' Kena Tangkap Minta Tolong Kerajaan Malaysia Pulak? #Blackout505



Kat bawah ni ada cerita lawak, mangkuk yang kena tangkap kat Singapore sebab demo 505 tempohari. Konon hero laa.. hambik hang!!

Orang asing yang melanggar undang-undang di Singapura harus sedia menghadapi akibatnya, termasuk visa dan pas kerja mereka dibatalkan, kata kerajaan semalam.

Kementerian Dalam Negeri dan Kementerian Luar mengeluarkan kenyataan sebagai respons terhadap pertanyaan media mengenai rayuan agar diringankan hukuman terhadap rakyat Malaysia yang ditangkap kerana menyertai protes haram di Singapura pada 8 Mei dan 11 Mei lepas.

Menurut kenyataan itu, adalah jelas beberapa orang warga Malaysia yang menyertai dua perhimpunan haram di Merlion Park dengan sengaja tidak mengendahkan amaran berulang bahawa protes itu adalah haram.

Ia berkata orang asing tidak harus mengimport perbezaan pendapat di negara mereka ke Singapura.

"Mereka melanggar undang-undang Singapura, dan akan ditangani sewajarnya.

"Beberapa orang pesalah Malaysia telah menghubungi anggota Parlimen Malaysia dan parti politik mereka untuk mengemukakan petisyen bagi pihak mereka terhadap langkah dikenakan ke atas mereka kerana melanggar undang-undang," kata kenyataan itu.

Ia berkata tindakan mereka membabitkan pihak luar merupakan percubaan mendapatkan layanan istimewa dan lebih mempolitikkan lagi apa yang dilihat sebagai isu undang-undang dan ketenteraman domestik di Singapura.

"Inilah sebabnya mengapa kami menentang kuat import isu dan politik luar ke Singapura".

Kenyataan itu berkata Singapura menghargai hubungan bilateralnya yang akrab dengan jiran.

Ini berdasarkan amalan saling menghormati dan prinsip tidak campur tangan dalam urusan negara lain masing-masing.

Ia berkata Singapura tidak campur tangan dalam urusan domestik negara lain.

Oleh itu, Singapura tidak akan membenarkan mana-mana pihak asing campur tangan dalam hal ehwal dalamannya.

He he he.. dah kena tangkap hubungi Kerajaan Malaysia buat apa? Pi la cari Suhakam, Bersih, Ambiga, Majlis Peguam, Blackout 505 dan apa-apa kejadah lagi pertubuhan dan persatuan belaan Pakatan Haram!!

Anwar kan dah umum jadi PM Stadium.. minta tolong kat dia sudah laa..  jangan dok cari Kerajaan Malaysia. Buat demo bantah Kerajaan Malaysia, lepas kena tangkap, sibuk nak minta tolong Kerajaan Malaysia buat apa? he he.. bongok!


McTheory:
Toksah layan laa.. biar depa dok tidoq lokap Singapore tuu.. hahaha..

20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jgn pm kita gatal g minta rayuan dah la.kalo tlg la..aku nak kata kat najib n d gang..bleh g jahanam ngan ko next pru nanti..tlg janji bodo n bangang..tlg benda yg patut di tlg..jgn terhegeh nak jumpa mangkok hayun ni..cam nazri buat..tu la time sial aku rasa..bangang x sudah..blk2 nak kata kita penuh ngan adap sopan.tp bersopan ke mangkok hayun ni semua ngannnegara sendiri?

Tanpa Nama berkata...

Sendiri mau ingatlah... sendiri yg buat, maka tanggunglah..bukankah telah diberitau jgn mengada2 buat protes n demo tuh, kat negeri org pulak... now dha tersepit menyalak nak mintak gomen tolong.....respect ttg isu ini atas ketegasan kerajaan Singapore... lagipun mangkuk2 hayun nih kalau ditolong mmg bagai melepaskan anjing tersepit... aku harap kerajaan dibawah pimpinan DS Najib, akan tegas.. biar dornag rot ke apa ke diSingapore tuh...sendiri cari pasai..

asage berkata...

jangan layan

Tanpa Nama berkata...

MINTAK TLG KAT SEKALIN PEMERINTAH JGN DI TLG DIA ORANG... SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNG..KDN BUATLAH APE2 YG PATUT KAT ORG YG TELAH MENCEMARKAN NAM NEGARA KAT LUAR...KADANG2 KITA PERLU BERTINDAK TEGAS SUPAYA DIAORG TAU MENGHARGAI APA YG TELAH DIKECAPI SELAMA INI..SAYA RASA SEMUANYA ITU MEMBESAR DI M'SIA...BILA PANDAI CKIT NAK TUNJUK BELANG DULU SEMUA MTK BUKU TEKSLAH, MTK ITU MINTAK INI DAH BESAR LWN MAKBAPAK..SEMUA ANAK DERHAKA PADA NEGARA...KLU LUCUT KERAKYATAN PUN OK JUGAK...BG IC MERAH MCM PR JE...X LEH MENGUNDI HE HE

Tanpa Nama berkata...

Tak bek korang, kita layan je.. AUWCHAK! AUWCHAK! KUCHI KUCHI.

Tanpa Nama berkata...

Jangan kita buat tindakan macam tu. Campak kan saja dekat lubuk buaya

Tanpa Nama berkata...

sepatutnya mereka yg telah menjatuhkan dan memalukan negara malaysia jangan dibenar pulang ke malaysia...sekat mereka jangan bagi masuk ke malaysia...lucutkan kerakyatan malaysia dari mereka...ini semua bangsat...ini kali jangan lagi jadi rakyat malaysia...juga ini kali kerajaan malaysia jangan bagi muka....pm najib dan kabinet dari umno/bn jangan lagi tatang anjing dan kera ini macam menatang minyak yg penuh macam dia buat sebelum pru13...alih2 depa ni jadi haramjadah...

Tanpa Nama berkata...

Kem.Luar Negeri tak perlu layan permintaan pengkhianat2.

Tanpa Nama berkata...

Jangan gusar, LKS boleh slow talk dengan LKY.

Tanpa Nama berkata...

hukuman yg seterusnya.. kerajaan malaysia mesti gugurkan kerayatan beruk2 tu... baru betul tapi jangan plak PM and pak2 menteri kita pegi tatang beruk2 tu sudah le... alamatnya kali ni je lah.. akan datang pasti buat pilihan lain.. jgn sampai rakyat hilang kepercayaan udah le.. beruk2 yg buat huru hara dibelai tapi rakyat yg menjunjung kasih pada negara ini dibiarkan tanpa pembelaan...

teringin sangat nak lihat beruk2 tu ditangkap dan dimasukan kedalam kandang kerana membahayakan rakyat dan negara ini..

hangkedee berkata...

Lge. lim kiat sial kan proksi PAP apa susah susah nak layan

Tanpa Nama berkata...

Tolonggggggglahhhh!!!Jangan tolonggggg puak2 ni.Biar mampos kering!!!!Lain KALILAH kita tolongggg!!!!

Tanpa Nama berkata...

Alahai, k'jaan malaysia patut buat blurr je, cam pembangkang tak nak ikut undang2 negara, buat la macam diaorang, biar padan. Katakanlah, bahawa itu adalah propaganda pembangkang macam diorg kata semua polisi kerajaan adalah propaganda,. Buat bodoh je, tak usah layan... :D

Tanpa Nama berkata...

Tak yah tolong. Buat tak dgr dah. Biar je....ini kali lah!

Tanpa Nama berkata...

Semuanya SANDIWARA aje..Cina mana tak tolong Cina..telunjuk lurus kelingking berkait..Cina dah makin melampau lampau sekarang..rasa nak pi bakar je SRJKC dan firm sepet baru dia tau amukan Melayu..apa diorang ingat diam kita diam besi berkarat..ini diam ubilah..

Tanpa Nama berkata...

Semuanya SANDIWARA aje..Cina mana tak tolong Cina..telunjuk lurus kelingking berkait..Cina dah makin melampau lampau sekarang..rasa nak pi bakar je SRJKC dan firm sepet baru dia tau amukan Melayu..apa diorang ingat diam kita diam besi berkarat..ini diam ubilah..

Tanpa Nama berkata...

pergi mampus dan pergi jahanamlah sepesis tak basuh berak ni! lahanat tu!padan muka ngkau.Minta lah anwar jilat punggung busuk kau tu.//.

Tanpa Nama berkata...

Tidak boleh tuan, diorang pun rakyat malaya jugak.
Kita kene tolong diorang...kesian.

Jom kita ramai-ramai...TOLONG TENGOK.
Kan dah kira tolong tuuu......

Tanpa Nama berkata...

Kami Rakyat Malaysia Tidak mahu mereka di tolong, tolonglah jangan lemah dengan tipudaya mereka yang menjadi pembangkang ni.Bukan menghasut tetapi orang yang menikam dari belakang patut di hukum seberat-beratnya seperti diucutkan kerakyaatan atau di buang negara selama-lamanya. Inilah puak yang amat merbahaya, tak cukup didalam negara, di luar negara pun buat hal. Memang dasar anjing tersepit...............

Tanpa Nama berkata...

Bagi rakyat asing dinegara ini juga patut di hukum sepertimana Singapura menghukum pengkhianat negara tersebut. Bagi tindakan yang sama, halau dari mukabumi Malaysia. Kami Rakyat Malaysia mahukan kedamaian dan ketenteraman. Jangan kerana hasutan luar negara kucar kacir..............