Sabtu, 11 Mei 2013

TUDIAA!! Mat Sabu Kata BN Main Tipu Untuk Kalahkan dia? #TolakPR



Akhirnya Mat Sabu bersuara juga. Sebenarnya dah lama Mc tunggu Mat Sabu nak bersuara ni, almaklumlah, sejak dari bubar parlimen hinggalah hari berkempen, Mat Sabu diantara orang yang tak banyak bunyi, diam saja.

Tapi bila kalah, akhirnya dengar juga suara Mat Sabu ya.. he he.. kita baca apa yang Mat Sabu merepek tentang kekalahan dia tu.

Mohamad Sabu berkata, beliau kalah dengan besar di DUN Sungai Tiang iaitu di kawasan orang Thai. "Bayangkan ada saluran dalam kawasan pilihan raya saya, orang keluar mengundi 99 peratus," katanya.

Ekoran itu, Timbalan Presiden Pas tersebut yakin stategi jahat digunakan untuk mengalahkan beliau dalam pilihan raya kali ini.

"Saya kalah dengan undi orang Thai kali ini. Saya mengesyaki mereka diberikan kad pengenalan untuk mengundi atau penggunaan kad pengenalan palsu. Sebab itulah jumlah keluar mengundi di kawasan mereka meningkat kepada 99 peratus," kata Mohamad.

Dalam pilihan raya ini, Mohamad kalah di Parlimen Pendang dengan majoriti 2,638 undi. Beliau tewas di tangan calon BN Datuk Othman Abdul.

Walaupun menang di DUN Tokai dengan majoriti 5,833 undi, calon PAS tewas dengan majoriti 6, 994 undi di DUN Sungai Tiang.

Di Sungai Tiang, ramai pengundi Siam yang tinggal dan mengundi di sini. Mohamad yakin, banyak kad pengenalan palsu di keluarkan untuk mengalahkan beliau kali ini.

Peratusan keluar mengundi di Sungai Tiang adalah 89.31 peratus, satu angka yang sangat besar dalam sejarah pilihan raya umum di negara ini.

Bagi penganalisis politik negeri Kedah, sudah tentu tak setuju dengan Mat Sabu, sebab kawasan Sungai Tiang, yang diyakini kawasan siam dan tegar BN.

Bila orang dengar Mat Sabu nak jadi ahli parlimen Pendang, sudah tentu ramai orang Melayu Islam dan siam akan menolak Mat Sabu.

Gila!! Kalau nak dibandingkan, Mat Sabu dengan Othman Abdul, jauhnya umpama langit dan bumi. Hanya orang yang tak betul otak saja yang akan undi Mat Sabu.

Sudah la Mat Sabu mempunyai track record jadi Ahli Parlimen yang sangat buruk, tak pernah turun padang pun. Dia juga diantara penyokong syiah di Malaysia, rasa-rasa rakyat Pendang nak ke ambil Mat Sabu ni jadi Ahli Parlimen mereka?

he he he.. sendiri mau ingat laa..

McTheory:
Bukan kaum siam saja tolak Mat Sabu, semua kaum pun taknak dia.. hahaha..

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Orang siam dah lama duduk Kedah, dah jadi rakyat Malaysia dah pun berkurun-kurun...Mat Sabu ni tak baca sejarah

Tanpa Nama berkata...

Memang mat ssbun ni tak ada ong...pru 12 klh di k.trg...mandi air lumpurlah campur bunga cengkeh dgn lada itam...halau antu dan buang sial

Media Shah Alam berkata...

Tindakan kurang wajar seorang guru pada murid....http://mediashahalam.blogspot.com/2013/05/kerana-bertindak-kurang-wajar-guru-srk.html

Tanpa Nama berkata...

Orang yang suka menipu akan ingat orang lain pun akan menipu macam dia..yang ada dua ic kat negeri pantai timur macamana dia lama kat sana dulu tak kan tak tau..atau buat tak tau je..

kluangman berkata...

mat sabu bukan sahaja kalah sebab undi org thai tetapi juga imej spenda yang ada padanya.

Mat sabu juga kena faham, seperti husam, dia menang sengaja di hantar ke pendang untuk dipancung untuk menafikan sebarang jawatan kalau2 pembangkang menang.

Tanpa Nama berkata...

macamana nak buang antu ngan sial sebab dia benda tu

Tanpa Nama berkata...

balasan dunia, dulu dia tipu bini dia sebab nak main dengan mah....

Tanpa Nama berkata...

Bang mat put soi soi laa..adik maydai toley bang mat laa..bang mat laa toley kamiii...he..hee..

Tanpa Nama berkata...

tak pe la, dengan status timbalan presiden pas yg ada padanya, tak ada masalah dia nak jadi drebar guan eng.....

Tanpa Nama berkata...

cakap macama haramjadah. tak payah guna bukti. tapi nak hairan apa, dia ni akan abang guan eng, tipu dah memang darah daging mereka.

jadi mat, kalau kamu abang guan eng, adakah kamu tdak bersunat? sebab for sure, guan eng tak bersunat.

hangkedee berkata...

Dah kalah terima saja lah.Next five year beetanding lagi.pok nik sampai nyayuk pun boleh bertanding lagi apa nak hairan
Maaa tak ada jawatan ni tenguk tenguk mana tempat berhijirah.yb lompat lompat janji YB.kerja cakap cakap cakap......last PEMBOHONG.100%.

Tanpa Nama berkata...

Mat sabun dapat tawaranjadi lecturer di iran..... Kat sana kawain kontrak pun senang .....