Selasa, 7 Mei 2013

TUDIAA! MB Baru Kedah Testing Duduk Meja Menteri Besar! #HanyaDiKedah



Halamak.. hari ini dalam sejarah, MB Kedah yang baru Datuk Mukhriz Mahathir buat pertama kalinya duduk diatas Meja Menteri Besar Kedah.


Untuk pengetahuan pembaca, Datuk Mukhriz Mahathir baru berumur 49 tahun. Menteri Besar Kedah paling muda yang pernah kita ada. Harap-harap pergerakan Datuk Mukhriz lebih laju dari MB sebelum ni. Majukan ekonomi Kedah, anak muda dahagakan ekonomi baru.

Dah letih merantau ke negeri orang, lebih baik bersama bekerja membangunkan negeri sendiri.

Betul tak?

Harap Kerajaan Persekutuan, salurkan Kewangan lebih ke Kedah. Orang Kedah SOKONG BN. tak payah bagi Selangor, maju tapi lupa diri!!

McTheory:
Dah sedia bersama MB baru untuk majukan Kedah?

30 ulasan:

amirul berkata...

Salam, syabas buat Mukhriz.
Selamat mentadbir Kedah. Rajin turun padang, kenal budaya org Kedah, then rancang cara yg betul Insya Allah selamat.

*pulihkan semula hutan2 Pedu, Sik, Baling, perkasakan pertanian moden, KHTP, perbaiki pelancongan Langkawi,tumpukan soal Islam supaya kefahaman Islam yg betul, bkn cara PAS.

Semoga Berjaya.

Tanpa Nama berkata...

aku sokong penulis

aku walau bukan rakyat kedah tapi aku memang suka dan sokong mukhriz. MB baru mesti semangat pun beliau pun muda lagi. semoga kedah akan menjadi negeri maju. harap sangat kerajaan pusat bagi lebih perhatian kepada negeri2 yang sokong BN. negeri di bawah pr biar mereka tadbir dan usaha sendiri. jenis tak tau mengenang budi biar kan saje.dah mereka nak sangat pr peintah biar je la. dah mereka tak sudi tak payah lah kerajaan pusat nak terhegeh2. tumpukan saja pada negeri yang BN ada.kita buat kerja kita. mereka biarkan

Tanpa Nama berkata...

Bagus. Usahakan ramai penduduk Melayu Kedah rajin tanam padi dan maju berniaga padi sendiri mcm Tuan Bukhari

Istana Bunian berkata...

DOA AKU.
AGAR DATO MUKHRIZ BERBAIK SANGKA DENGAN SEMUA MASYARAKAT DI KEDAH.
DAN SEMUA RAKYAT KEDAH TAAT DAN PATUH KEPADA ARAHAN DAN NASIHAT MB KEDAH.

LUPAKAN YANG KELABU.
KEMBALI KEPADA PERSAUDARAAN ISLAM YANG SEBENAR.

INSYA ALLAH KEDAH MAJU TAHUN 2020.
ISLAM AKAN MENJADI TUNJUNG PERPADUAN MASYARAKAT KEDAH TIDAK KIRA MELAYU, SIAM, INDIA DAN CINA.

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Datuk Mukriz, lepas ni kerap keraplah turun padang terutama di kampong tapi jangan lupa kat bandar juga. Jangan tunggu lagi. Kotakan segala janji kpd rakyat agar Kedah terus di bawah Barisan(umno) terutamanya. Kalau masuk kampong jangan kekok berbasikal, jangan kekok memegang hammer, gergaji, pahat dan jangan lupa belajar memandu pesawat agar anak Kedah serba boleh sepertimana ayahnda Datuk boleh serba serbi. Syabas dan tahniah...hidup Mukriz, hidup umno....

Tanpa Nama berkata...

Nasihat kepada MB Kedah.
Utamakan perpaduan Melayu.
Eratkan persaudaraan antara Melayu, Siam, India dan Cina.
Diharap semua ADUN tidak kira UMNO dan PAS, marilah bekerjasama memajukan Kedah.
Yang penting "Buang yang keruh, ambil yang jernih".
MB Kedah sekarang sudah ditakdirkan di Loh Mahfuz. Kita semua wajib redha dan mentaati pemerintah.

Takbir..
ALLAH HUAKBAR.
ALHAMDULILLAH.

aaaminnnnnn.

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Datuk Paduka Mukhriz...

Tanpa Nama berkata...

Kalau ada proposal dari "consultan" nak renovate pejabat MB tu, tolaklah cara baik. Tak perlulah nak renovate semuanya.Ubahlah sekadar beralih citarasa supaya tak nampak pembaziran.

Tanpa Nama berkata...

UMNO Cawangan Seri Pantai Ayer Hitam mengucapkan setinggi-tinggi ucapan TAHNIAH atas pelantikan Dato' Paduka Haji Mukhriz bin Tun Mahathir sebagai MB Kedah... Kami bangga dengan Dato'... Hidup Mukhriz ! Hidup Mukhriz ! Hidup Mukhriz ! Semoga Dato' diberi kekuatan dan kesihatan yang baik untuk memajukan negeri Kedah.... Amin

Tanpa Nama berkata...

Please pemimpin UMNO termasuk MUKRIZ.. boleh tak buang ayat MELOYA .. PEMBAGUNAN?? sampai kiamat kah UMNO nk main ayat PEMBANGUNAN sehingga Cina skrg sgt KENYANG dan KUAT??

Tumpukan masalah org Melayu dan Bumiputera Sabah Sarawak. Kita wajib berterima kasih kepada Bumiputera Sabah Sarawak krn merekalah membolehkan BN memerintah Putrajaya.

Di Kedah, TOLONGLAH sekat kemasukan CINA. Lihatlah LANGKAWI.. asalnya pulau Melayu 100%.. tp apa sudah terjadi skrg?

Jgn salahkan Azizan PAS ok.. sbb dia baru pegang 5 tahun shj..

Hentikanlah pembangunan GILA ala BN. Main buat bangunan rumah kedai, pencakar langit tp siapa yg JADI TUAN?

Org Melayu amat sedih dan letih dgn dua prti ini.. UMNO-PAS.. dua2 sama shj peranagi KHIANAT dlm halus!

Lihat juga bagaimana CINA memras ugut dan mengaut untung gila2 punya bila KERAJAAN UMNO benarkan KONSORTIUM FERI LANGKAWI. Benda mudah dan jelas mcm ni pun org Melayu dan Pemimpin BUTA KAYU dan BIARKAN.

pengguna FERI Langkawi ialah Melayu, tp hasil untung dan peras ugut harga di kuasai TAUKEH CINA.. mana dia konon UMNO-PAS bela MELAYU?

jwblah di akhirat nnt wahai pemimpin2 Melayu..kamu khianat pd kami sehingga tanah tercinta ini skrg sgt tidak stabil..

Allah Maha Adil!

Tanpa Nama berkata...

salam...49 tahun..umur ayahnya menjadi menteri pelajaran...lagi 7 tahun wawasan 2020 n mukriz berusia 56 tahun usia ayahnya menjadi PM...

kebetulan atau takdir..semua ini perancangan ALLAH...dia menang d kubu kuat pas dengan majoriti lebih besar...terima kasih ALLAH...

ingat pesanan bapa anda..jangan duk lupa guru anda..skarang bertambah dekat dengan guru..orang kedah leh intai2 mb kerap pergi rumah sape lepas ni...

tapi kalau amalan tun d gunakan, insyaAllah tiada siapa yang mengetahui kecuali Allah swt..rajin2 berguru dan dengar nasihat..orang pas dah kena tipu kat tun sbb katanya tun berjumpa dengan guru agama untuk tanya tarikh bubar parlimen..sangat dangkal ilmu orang pas ni...

harap2 mukhriz pun sama dengan ayah dia...bab2 tolong orang perseorangan jangan duk heboh sangat..syok baca kat fb dia pernah basuh pinggan kat kenduri kawin..tak ada gambar kan...itu baru Yang Berkhidmat..bukan abik gambar n tayang seluruh dunia dialah sorang yang buat kerja..

kami dari jauh memerhati...seperti ayah anda memerhati dekat dan jauh..

budakteranung

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Datuk!

Inai Merah berkata...

Perkukuh dan bangunkan ekonomi orang2 Melayu. Pengalaman Datuk sebagai Timbalan Menteri Persekutuan amat berguna untuk membangunkan Kedah.

Negeri yang berasaskan pertanian tak semestinya mundur. Kedah tak ada sumber minyak. Kedah boleh bangunkan perlabuhan yang bertaraf dunia. Datuk pasti boleh usahakan.

Produk keluaran Usahawan2 Bumiputra Kedah ada yang mampu bersaing di persada dunia. Mereka perlukan pendedahan yang lebih luas.

Kenapa mengharapkan Selangor dan P.Pinang. Kedah dan Perlis apa kurang. Lapangan terbang bertaraf Antarabangsa dah ada hanya besarkan lagi agar pesawat-pesawat pembawa kargo boleh berlepas. Lautannya pun cukup dalam untuk kapal-kapal berlabuh.

P.Langkawi bukan sahaja sekadar Pulau perlancungan malah perlu diangkat sebagaimana Pulau Pinang.
Namun kali ini jangan sekali-kali jadi seperti Singapura dan P.Pinang.

Kedah dan Perlis umpama adik-beradik. Sekaranglah masanya membangunkan negeri yang tahu untuk mengucapkan. Terima Kasih.

Mansor Hashim
Telok Wan Jah

Tanpa Nama berkata...

Saya harap Mukriz tk mansuhkan kuota 50% rumah bumiputera spt yg dikempenkan semasa PRU13. Apa yg baik dibuat oleh DS Azizan teruskan. Tolong pastikan pembangunan Kedah untuk rakyat Kedah dan Org Melayu. Cukup lama sudah UMNO tlg jaga Cina.. kembalilah pd pangkal jalan.

Majukan Kedah melalui pertanian MODEN. Jangan gadaikan TANAH MELAYU di Daerah Yan utk projek ZIPPY. Gunakan kaedah tebus tanah laut. Cina pasti menyusup masuk bila tanah dimajukan.

Bilakah pemimpin UMNO Kedah nk fikir serious pasal ancaman Cina?
Belajarlah pengajaran Melayu Balik Pulau dan Sebarang Perai. JKP.SDN.BHD majukan tanah2 strategi utk bina rumah mampu milik di kawasan bandar untuk org Melayu. Di Kedah developer Cina dibela sakan oleh kerajaan Kedah..

ubahlah dr skrg..

Pa'Shaik berkata...

Salamun Salaman, syabas. ! taniah. ! Astahhfirrullahi aladzimi Astahhfirrullahi aladzimi Astaghfirrallahi aladzimi.Merujuk pada al Quran peringatan perihal makhluk ciptàanNya yg menjadi musuhNya dan musuh orang Muslim.Jangan percaya mereka sesunggihnya mereka bersatu dalam hal untuk meperlekeh orang mukmin.Islam hanya d mulut pada nama,simbol parti tidak mengerunkan mereka.Ingatlah nekmat MELAYU ISLAM IMAN d negara MALAYA perlu d pelihara dgn ilmu yg menafaat dan diamalkan.ingatlah ilmu yg tidak d amalkan akan mengundang kemurkaan Allah ...ie yg haram halal makruh harus yg d tegah,yg d larang mendekati,mengutamakan perpaduan dgn menyebarkan salam dgn senyuman ikhlas.Semuga kerajaan menjaga hati orang Melayu yg taat pada ketua dan yg mempunyai feeling og belonging.YAB MB sangat brrtuah kerana masih mempunyai ayahanda dan bonda Tun yg mana doa ahli keluarga anak pinak akan d qabul doa Allah. Pak Shaik doakan dgn akhir surah albaqarah ayat 286 .Ameen. ! Qabul. !

Tanpa Nama berkata...

Congrats YB Mukhriz. PM in the making.
Anyway you can start by enriching True Malay entrepreneurs. Move out huge FDIs from Penang into Kedah. After all they are using the same water ways. There are so many fishing ports in Kedah. Open up Kedah display the abundance of land space for projects. Get the poor ppl in the kampungs to benefit from all this, not from compensation but economically.
Get rid of the Chinese Tycoons... you don't need them. They neglected Kedah this time round because it is not a rich state.

All the best YB!

Tanpa Nama berkata...

Orang kedah cerdik itu je gua boleh cakap
tahniah untuk rakyat kedah

ctjimmy berkata...

Tahniah YB Mukhriz....
satu permintaan dari saya tolong bawa kedai 1 Malaysia ke LANGKAWI, sebagai kakitangan awam di sini saya amat berharap permohonan ini dipertimbangkan, Dengan adanya kedai 1 Malaysia dapat mengurangkan beban tanggungan kami di sini.

anak kedah berkata...

Salam..dulu sebelum saya keluar dari kedah pada 90an..aloq staq dah nk maju.tapi la ni sy tengok aloq staq dh tak semeriah dulu..maaf sy cakap,,ramai jgak anak2 kedah mencari rezeki kat luaq dan takut nk balik kedah sbb peluang pekerjaan,,saya harap sgt pemerintah skrg lakukan sesuatu utk kemajuan negeri kita,,kami sayangkan kedah,,

Tanpa Nama berkata...

Salam tahniah kepada MB baru..Datuk Mukhriz..walaupun saya merantau di Kuala Lumpur tetapi hati tetap di sana...hampirilah anak2 muda orang2 tua dengan lebih kerap di kawasan kampung...biasakn diri turun ke bendang...ke ladang..pegang cangkul..tajak..pisau noreh getah...bawa kubota..mai jangan x mai...

Tanpa Nama berkata...

Lantiklah exco exco dari kalangan yang bijak dalam agama..baru tahu yang mana boleh dan sebaliknya..jadikan mereka sebagai rujukan..InsyaAllah negeri di bawah pimpinan datuk akan selamat dari segala kemungkaran...aaaamiiinn...

PRU 13 berkata...

Tahniah atas kejayaan Dato dan Umno, kemudi lah kedah dengan jujur terutamanya, tempat yg tiada air tu, adakan air. Atasi banjir yg tiap tahun menyusahkan rakyat. Bina Mesjid KUIN dan Asrama pelajar dgn segara. Kekalkan Mufti sekarang, lantik lah exco darikalangan yang boleh berkerja dan mampu membawa pembangunan kepada kedah. Lantik wakil cina dalam exco supaya wakil cina ini boleh memgambil tahu hal hal dan selasikan masalah yang meraka hadapi. Masa lalu wakil cina hanya makan gaji buta saja, x buat kerja. Umno buat program dalam masyarakat cina supaya melayu tidak diangap meminggirkan kaum cina. Adakan lawatan MB ke perumahan / setinggan cina, lihat bagaimana daifnya kaum cina, mimang layak pun cina x sokong BN. Tarik pelaburan kebandar bandar spt Gurun, A/Setar, B/k/Hitam, Kuala Nerang dan baling supaya rakyat tempatan dapat kerja dan bandar ini akan maju kerana rakyat ada duit utk berbelanja. Bantu lah semua kaum tampa mengira bangsa / ugama dan pati. Jika mahu BN menang PRU 14. Tks.

Tanpa Nama berkata...

PRU13, hang ni biaq betui??? Suruh lantik Cina dlm EXCO? Hang tk paham bahasa lagi ka Cina tkmau apa dah, dr Pusat smapi negeri depa bgtau awai2 depa TAK HINGIN dgn BN.. duk tebiang apa lg kt depa?

Aku tk paham la otak org Melayu.. kalah angin sungguh dengan Cina.. kena pijak terajang dgn Cina duk terjelir lidah lagi kt Cina??

Kedua, kekalkan MUFTI lama? Weii hang lupa ka MUFTI ni lah yg HALAL kan Madrasah Salihiah dirobohkan konon atas nama ISTIBDAL..

Org yg bg nasihat kt UMNO semua jenis otak lagu ni ka? Bg la nasihat yg bernas sikit...

KUIN? buat apa pi duk sambung masalah hutang dan kampus bodoh di Kuala Ketil tu? MB BN sepatutnya jgn sambung projek KUIN projek bermasalah dan tk strategik tu. JUAL kampus tu pd syarikat swasta utk buat kolej lain.

KUIN wajib di bawak balik ke Alor Setar, bina smula kampus ikut cadangan asal di kawasan Bandaraya, rangka kampus KUIN supaya menjadi PUSAT PERKEMBANGAN & PENDIDIKAN ISLAM, jgn matikan cahaya ilmu Islam di bandarya ini. Bina semula kampu yg CERDIK tenaga (smart green energy) lengkap dgn hostel dan masjid di Bandaraya Alor Setar. buat apa buat kampus di Kuala Ketil kawasan tk strategik di estet India???

Hello bro PRu13.. hang ni sapa ha? hang tk malu ka Cina dh sepak jijak UMNO hang nk suruh MB pi jilat kaki Cina lagi? Weiii.. hang buta kayu ka yg dhaif setinggan bukan Cina.. hang pi tgk kawasan Seberang Terus, tongkang yard, dlm kawasan Pekan pun siapa yg dhaif?

Ada lg Melayu bodo masa ni duk suruh jilat Cina.. bangang sungguh.. Mukhriz klu dgr ckp penasehat 25% talibarut Cina ni PRU14 bungkuih la!

Jgn igt org Kedah boleh diperbodoh mcm dulu..

PRU 13 berkata...

x ada nama, apa yg tuan boleh kekal kedah ditangan BN, tampa sokongan Cina, siam dan india! Isu Mandarasah x salah mufti, X ada nama cari maklumat siapa yang arahkan mufti....? Kita berlembut bukan kita lemah, lembut kita arut serataji, kalu kita keras pun buat apa kita menanang surak kg tergadai, Tenangkan fikiran, buka minda tuan supaya waras. Kampus KUIN tu dah siap hanya dua perkara yg belum ada. Hutang nya l/kurang RM 400 juta, siapa yang tanggong hutang anak syarikat Bina Qr. Siapa Bina QR ini, anak syarikat PKNK. Bila muflis Sykt tu siapa yg kena bayar, Krjn Kedah, Siapa Krjn Kedah, BN. Fikir2 lah x bernama!

Tanpa Nama berkata...

saya orang bertani, x pandai tulis. tolonglah tengok orang petani macam kami ni. tenguk di pertubuhan peladang, pejabat pertanian, dan apa-apa yang patut. kami nak kerja. jangan buat mudah, kami banyak sokong bn ni. apa jadi pun anak melayu kedah jangan jadi anak melayu kelantan.biak depa diluar kerja senang, negeri biag jadi sampah.

Tanpa Nama berkata...

dalam hati kecik saya, memang saya gumbira bila datok jadi mb. sebab saya tengok datok boleh buat kerja memerintah ni. jaga kesihatan, selamat maju jaya.

Tanpa Nama berkata...

Tahniah datuk mukhriz mahathir u memang layak ,ada gaya

Tanpa Nama berkata...

Syabas datuk, harap-harap datuk adil dalam memerintah Kedah.pandanglah orang bawah, hati-hati,sentiasa beringat semasa susah dulu.harap orang Kedah boleh bersatu hati demi masa depan anak bangsa.

Tanpa Nama berkata...

aku anak kedah duduk d perlis, mengundi di perlis. Semangat kedah tinggi, tahniah datuk dan selamat menjalankan tugas.

Tanpa Nama berkata...

aku anak kedah duduk d perlis, mengundi di perlis. Semangat kedah tinggi, tahniah datuk dan selamat menjalankan tugas.