Ahad, 30 Jun 2013

PANASS!! Larangan Ustaz Kazim Berceramah Di Pulau Pinang Kerana Pro BN? #Dapigs


Ustaz Kazim Elias di halang dari berceramah di Pulau Pinang? Atas alasan politik? Wow! Memang jahilliah sungguh puak ni.

Penceramah bebas, Mohd. Kazim Elias atau lebih dikenali sebagai Ustaz Kazim mendedahkan ada pemimpin politik di beberapa negeri cuba menyekat program ceramahnya dengan mengeluarkan arahan supaya ia dibatalkan.

Lebih menyedihkan dakwanya, arahan tersebut datang daripada pemimpin politik beragama Islam dengan alasan, ia boleh menggugat kedudukan kerajaan negeri.

Dalam kes terbaharu dakwanya lagi, program ceramah perdana yang dijadualkan berlangsung di satu lokasi di sini pada 5 Julai ini telah diarahkan supaya dibatalkan atas arahan seorang Exco kerajaan negeri.

“Saya hairan, program ini telah dirancang sejak tiga bulan lalu. Secara tiba-tiba penganjur beritahu, mereka diarahkan supaya dibatalkan pada saat-saat akhir kerana saya merupakan salah seorang penceramah pada program tersebut.

“Apa yang menyedihkan, arahan tersebut pula datang dari seorang Exco beragama Islam, sepatutnya dia menyokong dan memberi galakan supaya program keagamaan seperti itu diperbanyakkan,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas merasmikan Pusat Pengajian Darul Wehdah di Kampung Kubang Ulu, di sini semalam.

McTheory:
Dah makan babi dengan Dap, memang la perangai macam binatang tu juga..

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Janganlah agama pun hendak dipolitikkan, sudahlah, muak pasal politik ni,agama islam untuk semua orang bukan untuk satu puak saja atau bukan kerana parti dia ada nama islam, tak semesti dia pakar dalam agama.Orang berceramah untuk beri pengetahuan agama untuk semua orang bukan untuk politik dan hukum siapa boleh masuk syurga atau neraka.

Tanpa Nama berkata...

ajaran pas masuk syurga.. exco agama larang.. sape tu sape tu???!! takut kebenaran dan kesedaran melayu... semoga udtaz kazim bersabar dan Allah bersama ustaz.. org melayu tidak bodoh utk dipergunakan..hanya sebahagian kecil

Tanpa Nama berkata...

sabar lah ustaz,puak yg menghalang ustaz utk berceramah tu adalah puak yg takut pada bayang2 sendiri dan munafik mereka rasa merekalah yg lebih islam dari org lain saya dan keluarga saya senantiasa menunggu setiap selasa utk mendengar ceramah ustaz

Tanpa Nama berkata...

Kenapa mereka batalkan? Kalau tak mahu Ustaz Kazim, gantikan saja dengan Ustaz Azhar Idrus!