Sabtu, 1 Jun 2013

PANASS!! Ujian Getir Pertama Sebagai Menteri Besar Kedah!! #HanyaDiKedah


Kebanyakan rakyat Kedah bersyukur apabila BN berjaya menawan semula Kedah dari tangan Pakatan. Semoga ada perubahan yang dibuat oleh pimpinan baru Kerajaan BN Kedah yang dipimpin oleh Menteri Besar Dato Paduka Mukhriz.

Semalam Mc ada keluarkan cerita parasit dalam SLC Kerajaan Negeri Kedah. Banyak juga benda yang parasit buat hingga boleh menjejaskan Kerajaan Negeri. Nak baca boleh klik SINI. Itu baru cerita SLC, belum lagi cerita di Wisma Darulaman. Kalau SLC pun dah kecoh, macam mana pula dalam Wisma ya? 

Apa yang rakyat Kedah tak tahu ialah, bagaimana MB baru kita ni nak bersihkan kembali organisasi dalam Wisma Darulaman yang telah tercemar dengan karat-karat hijau yang merosakan. Karat-karat hijau ni lah yang akan merosakan segalanya, kemungkinan sabotaj dari dalam atau cerita yang tak sepatutnya keluar juga akan disebabkan karat hijau ni.

Itu baru cerita karat hijau, belum lagi tunggul-tunggul kayu yang tak berguna dalam Wisma Darulaman tu. Tunggul kayu yang merasa diri mereka hebat kerana ada kuasa orang atas, pada hakikat yang sebenar, tunggul kayu yang patut dibuang dalam longkang!

Mc terpaksa mengunakan ayat 'persamaan' atas kerana bimbang rambut dalam tepung yang cuba ditarik oleh MB kita akan berselerak. Harap pembaca faham dengan apa yang Mc tulis. Kalau tak faham pun, buat-buatlah faham. Cuma apa yang Mc nak bagitau, sekarang adalah fasa paling sukar bagi seseorang pemerintah untuk menyusun organisasinya, namun ada pula sekumpulan bijak 'ter'lampau pandai, datang cuba mengawal MB dari membuat keputusan.

Alangkah baiknya jika Mc dapat meluahkan segala-galanya disini tanpa selindung dan segan silu. he he.. nescaya akan Mc terjah sekor-sekor manusia yang 'ter' lampau pandai itu. he he.. namun ini baru fasa permulaan bagi sebuah Kerajaan Negeri yang baru diambil alih.

Beri masa MB kita bernafas, tunggul-tunggul kayu kat Wisma tu jangan dok kacau MB laa.. hangpa pi buat kerja hangpaa..biar dia susun orang dia sendiri, dok sibuk buat apa. Sampai Setiausaha Akhbar MB pun hangpa nak tentukan, itu nampaknya dah tahap melampau!

Mc minta rakyat Kedah bersuara dan beri sokongan pada MB baru kita ni, rakyat Kedah lebih berhak bersuara dari mereka yang merasakan diri mereka pandai tu. Berdoalah supaya MB kita berjaya menepis segala ujian permulaan ini. Anggap ia ujian dari Allah.


McTheory:
Ya Allah Selamatkanlah Kedah dari tangan-tangan yang menghancurkan..

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sapa tunggul kayu tu?

shaik adam berkata...

http://m.youtube.com/?v=QKheFTY1CwY

http://celebratemercy.com

InsyaAllah Selamat .

Tanpa Nama berkata...

di KUIN pakat dok cabut lari dah.

Tanpa Nama berkata...

http://www.khadijahmosque.org/tasauf/index.htm

Life Long Learning

Tanpa Nama berkata...

BONGKAR BONGKAR BONGKAR