Isnin, 24 Jun 2013

TERKINI! Apa Binatang Anwar Buat Di Parlimen, Angkat Sumpah? #Black505



Apa yang berlaku di parlimen pada pagi ni? Semua orang menunggu untuk melihat, lakonan sarkas puak Pakatan yang kononnya menentang keputusan PRU. ha ha ha..

KUALA LUMPUR: Tan Sri Pandikar Amin Mulia dimasyhurkan buat kali kedua sebagai Yang Dipertua Dewan Rakyat bagi penggal Parlimen ke-13.

Pelantikan Pandikar Amin, 58 dicadangkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengikut Perkara 57 Perlembagaan Persekutuan.

Cadangan itu disokong oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Terdahulu, Pandikar Amin menang dalam pertandingan memilih Yang Dipertua Dewan Rakyat dengan mendapat undi majoriti 133 undi.

Pandikar Amin menewaskan calon yang dicadangkan pembangkang iaitu bekas Hakim Mahkamah Persekutuan, Datuk Abdul Kadir Sulaiman yang mendapat 89 undi.

Pencalonan Abdul Kadir dicadangkan Tan Sri Abdul Khalid (PKR-Bandar Tun Razak) dan disokong Karpal Singh (DAP-Bukit Gelugor).

Sebelum mengangkat sumpah, Pandikar Amin yang juga bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri dipakaikan songkok dan jubah oleh Setiausaha Dewan Rakyat, Datuk Roosme Hamzah dan pembantunya.

Tokoh politik veteran dari Sabah itu pernah dilantik sebagai Senator dan menjadi Presiden Angkatan Keadilan Rakyat (Akar Bersatu) yang kini sudah dibubarkan. 

Laporan dari mStar.


Selepas itu, upacara angkat sumpah akan dimulakan,

Pandikar Amin Mulia

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengetuai senarai 222 Ahli Parlimen mengangkat sumpah di hadapan Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia.

Najib mengangkat sumpah kira-kira pukul 10.45 tadi, manakala Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin kemudiannya mengangkat sumpah selepas Najib sebelum diikuti oleh Menteri Kabinet, Timbalan Menteri dan Ahli Parlimen BN lain.

Wakil pembangkang pula akan diketuai oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim (PKR-Permatang Pauh).

Ehh.. Anwar Ibrahim angkat sumpah ahli parlimen?

Kah kah kah.. kelakar..

Sejarah badut sarkas.. bantah bantah bantah.. tak adil, itu ini salah.. tiba-tiba angkat sumpah, memang binatang betul Anwar ni.

McTheory:
Binatang macam Anwar ni boleh pakai ka cakapnya?

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Anwar ni memang x tau malu..mcm ludah ke langit jatuh dkt muka dia sendiri...x da pendirian...

Tanpa Nama berkata...

Bersara dari politik dan ANGKAT SAMPAH pulak, lagi elok.

Tanpa Nama berkata...

Dia angkat sumpah sebagai MP yang menipu!yang kena tipu idup3 adalah peserta blackout 622,bodoh baghal x reti nak baca tipu muslihat nuar,dasar pengemis,dapat 10,20 rm sanggup tido atas jalan,,,,,Wahai Nuar mari kita bersama-sama mentertawakan budak2 bodoh yang kau tipu ni!

Tanpa Nama berkata...

agaknya apa perasaan para penyokongnya bila anwar ni angkat sumpah?tentu lepas ni kita akan dengan kata-kata yg amat menyentuh perasaan para penyokongnya bagi melembutkan hati pengikutnya.